Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-03, 18:23
  #49
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
En brandman skulle alltså säja till någon som heter "Golnaz Hashemzadeh":
”Sånadär Muhammeds vill vi inte ha på gatorna. De kan ju spränga en bomb närsomhelst. Nä, bort ska de. I Boden har vi inte så många, de som finns bor alla i samma hyreshus. Det är skönt att ha dem samlade sådär, så man kan hålla koll. Du vet, de gör ingenting. De vill inte jobba. Lever på våra skatte*pengar och driver omkring.” Han skakade på huvudet. ”Mina pengar ska inte gå till att försörja sånadär.”
Visst kan det ha skett, men hur sannolikt är det? Hon tar en oerhört stor risk att sprida sådant här...sant eller faskt.

Ett ofattbart (eller inte) bottennapp av DN. Det är fullkomligt sjukt att i Sveriges största och mest ansedda morgontidning sprida rena lögnhistorier. Stackars Bodensare som får detta uppkört i nyllet av en bortskämd Stockholms-brud!

Skriv till PW och klaga. Lägg kopior till Fria tider så kan de bedöma upprördheten. Ifrågasätt på Twitter och Facebook ni som kan. Skämmes Tamefan!
Citera
2014-06-03, 18:27
  #50
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Va skönt att någon anonym på Flashback har kollat upp

Ringde och kollade lite. Det har jobbat en kille (nej han hette nog inte Muhammed, om nu någon trodde att Muhammed var det riktiga namnet) inom brandkåren (deltidsbrandkåren trodde han) med utländsk bakgrund.
Han sa också att jargongen kan vara lite väl manlig vilket gör att vissa känner sig utanför.
Jag kan slå en signal till i morgon, här är lite av det jag frågade för den som är intresserad.
http://www.speedyshare.com/nrZny/NileCity.wav (nästan längst upp tv. )

För övrigt är väl det här stycket ur artikeln med lite märkligt... ?
Citat:
I det lilla rummet förhördes jag gång på gång av Homeland Security om alltifrån mina resplaner till mina känslor gentemot Amerika och mina föräldrars inställning till islam. Veckorna efter att ilskan mot Muhammedkarikatyrerna spred sig genom den muslimska världen fick jag besvara frågan ”Varför bränner ni vår flagga?”. Det tog mig en stund att förstå vad som avsågs med begreppet ”ni”, och vad det var i min person som fick dem att tro att jag någonsin har bränt något över huvud taget.
__________________
Senast redigerad av eradnup 2014-06-03 kl. 18:29. Anledning: la till
Citera
2014-06-03, 18:32
  #51
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Jag kan iofs erbjuda en annan vinkel, hon är från Iran, dvs Perser.

Mohammed om han nu existerat, är en arab.

Vi vanliga svenssons vet det inte, men det är jävla skillnad på araber och perser, särskilt i deras egna ögon.

Om brandmannen var insatt i denna skillnad kanske han sa så just för att hon var perser.

Dock är jag självklart mycket tveksam i att detta har hänt, det borde gå enkelt att finna ut om en mohammed verkligen blivit utmobbad från Bodens brandkår.
Kanske men ändå föga sannolikt... Skulle en lågpannad rasist som kallar alla invandrare för "såna där muhammed" kunna skilja på en perser och en arab särskilt som persern i fråga sannolikt pratar helt utan brytning?
Citera
2014-06-03, 18:42
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Jag kan slå en signal till i morgon, här är lite av det jag frågade för den som är intresserad.
http://www.speedyshare.com/nrZny/NileCity.wav (nästan längst upp tv. )

För övrigt är väl det här stycket ur artikeln med lite märkligt... ?

all heder & ära till dig. fan vad snyggt, tummen upp. detta är vad RIKTIG journalistik är.

"Kolla aldrig en bra story" brukade man säga i journalistkretsar. Förr i världen var det mest på skämt, men numera verkar det vara ett allmänt arbetssätt i etablerad media. Allt som gagnar agendan måste vara sant. Och förresten, vem skulle våga ifrågasätta?

Hatten av för ett kanonjobb. Hoppas fler blir inspirerade. Det är inte så märkvärdigt egentligen. Lägga ihop två och två, ringa några samtal, lägga upp material för allmän beskådan.
__________________
Senast redigerad av LasseHansson 2014-06-03 kl. 18:48.
Citera
2014-06-03, 18:55
  #53
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Jag kan slå en signal till i morgon, här är lite av det jag frågade för den som är intresserad.
http://www.speedyshare.com/nrZny/NileCity.wav (nästan längst upp tv. )

För övrigt är väl det här stycket ur artikeln med lite märkligt... ?

Enormt bra insats, all heder till dig! Hur presenterade du dig?
Citera
2014-06-03, 18:55
  #54
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Golnaz Hashemzadeh verkar inte vara synkroniserad med våldsvänstern. Mer hemma i globalismens elit. Som 22-åring blev hon av Goldman Sachs utsedd till nummer 1 på lista för framtidens ledare.
Oj, om internationella judar vill se henne som ledare så är det ett säkert tecken på att vad hon står för är destruktivt för vita germaner.

(Goldman Sachs styrs av judarna Lloyd Blankfein och Gary Cohn)


En taktik vore att utmåla oss som "rasister" för att skapa agg mot oss från de importerade massorna från tredje världen för att på så vis söndra nationen och göra oss mindre motståndskraftiga mot globalisternas maktambitioner. Söndra och härska.
__________________
Senast redigerad av SummaSummarum 2014-06-03 kl. 19:01.
Citera
2014-06-03, 18:59
  #55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Jag kan slå en signal till i morgon, här är lite av det jag frågade för den som är intresserad.
http://www.speedyshare.com/nrZny/NileCity.wav (nästan längst upp tv. )

För övrigt är väl det här stycket ur artikeln med lite märkligt... ?
Genialiskt att du spelade in samtalet, annars hade ju alla DN-apologeter bara påstått att du hittat på alltihopa. Jävligt bra gjort.

Som jag sagt tidigare, kvalitetsjournalistik finns inte längre i dagstidningarna, dom driver enbart en lögnaktig agendapolitik.
Den riktiga kvalitetsjournalistiken finns uppenbarligen här på Flashback.

Guldspaden till dig.
Citera
2014-06-03, 19:02
  #56
Medlem
Sådan här anekdotisk bevisföring som Golnaz ägnar sig åt betyder.. just ingenting. Jag kan säga att jag minsann våldtog 7 asiatiska flickor igår, alla flickor utom en var under 5 år. Men, bara för att jag skrivit detta så betyder det ju inte att det är sant.

Ni förstår min poäng.
Citera
2014-06-03, 19:02
  #57
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Oj, om internationella judar vill se henne som ledare så är det ett säkert tecken på att vad hon står för är destruktivt för vita germaner.

(Goldman Sachs styrs av judarna Lloyd Blankfein och Gary Cohn)
Det man kan ifrågasätta är hennes agerande i den här frågan med sagoberättande i rasistisk agenda och sedan logiken i vad judar vill se i henne som värdefullt.

Tycker att det är en väldigt inkompetent fabricerad berättelse hon har delgivit DN:s läsare.
Skulle inte vilje se henne på min arbetsplats i ledande roll, inte i någon befattning överhuvudtaget.
Citera
2014-06-03, 19:05
  #58
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det man kan ifrågasätta är hennes agerande i den här frågan med sagoberättande i rasistisk agenda och sedan logiken i vad judar vill se i henne som värdefullt.
Ja jag lade till lite om det i mitt inlägg för att knyta an till tråden.
Citat:
Tycker att det är en väldigt inkompetent fabricerad berättelse hon har delgivit DN:s läsare.
Skulle inte vilje se henne på min arbetsplats i ledande roll, inte i någon befattning överhuvudtaget.
Det framstår som en aning fabricerat ja.
Citera
2014-06-03, 19:07
  #59
Medlem
Jag har hört från en bekant i Boden att den här Mohammed slutade när de hällde mjölk på honom för att han skulle bli vit.
Citera
2014-06-03, 19:19
  #60
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jag har hört från en bekant i Boden att den här Mohammed slutade när de hällde mjölk på honom för att han skulle bli vit.
...och slet av honom slöjan. En gång var det en av de andra brandmännen som gick in i honom också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback