2014-05-30, 18:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18959710.ab

Det är ju föräldrarna som ska klandras för att de inte respekterade det första beslutet utan bestämde sig för att begå lagbrott och gå under jorden och sen förväntade sig att bli belönade för det med PUT. Mongoliet var dessutom ett fredligt land sist jag kollade.
Citera
2014-05-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde.Geten
"men efter sex månader blev det för riskabelt, eftersom samma milis som dödat hans föräldrar i Uzbekistan börjat förfölja honom i Ryssland."

De förföljde alltså honom genom två länder i 295 mil. Han måste varit ganska värdeful då? Sen kan man ju undra varför han inte bara tog sig till Finland dit det är högst 30 mil.

Kan man verkligen åka färjan från St. Petersburg till Sverige utan pass och biljett...
Citera
2014-05-30, 18:51
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kan man verkligen åka färjan från St. Petersburg till Sverige utan pass och biljett...

Det borde man inte kunna, eftersom Ryssland inte ingår i någon passunion.. Historien luktar bluff..
Citera
2014-05-30, 19:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Han har givetvis kastat passet, så som över 90% av "flyktingarna".
Citera
2014-05-30, 19:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Pass och biljett hade han garanterat när han klev ombord, passet åkte väl i drickat såfort det inte behövdes längre.
Citera
2014-05-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har givetvis kastat passet, så som över 90% av "flyktingarna".

Jag ställde frågan eftersom han själv berättat att han inte haft något pass eller biljett på resan.
Citera
2014-05-30, 21:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag ställde frågan eftersom han själv berättat att han inte haft något pass eller biljett på resan.
Jo, jag fattade det.
Detta är ju den viktigaste frågan för att avgöra berättelsens trovärdighet.
Symptomatiskt att den frågan endast ställs här på Flashback.
Citera
2014-05-30, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Pass och biljett hade han garanterat när han klev ombord, passet åkte väl i drickat såfort det inte behövdes längre.

Yes box. Hans pass vittrar nu sönder i Östersjön. Så han har garanterat skräpat ner vår miljö också. Givetvis hade detta varit biff, bara Miljöpartiet får öppna gränser, då slipper vi passen i havet.
Citera
2014-05-31, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde.Geten
Yes box. Hans pass vittrar nu sönder i Östersjön. Så han har garanterat skräpat ner vår miljö också. Givetvis hade detta varit biff, bara Miljöpartiet får öppna gränser, då slipper vi passen i havet.
Oroa dig inte för det
Citat:
Men de som söker asyl saknar ofta pass när de anländer. Ofta samlas de in av en ledsagare som själv reser med äkta handlingar. På så sätt kan smugglarna återanvända falska handlingar och sälja dem på nytt.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/stora-pengar-och-sma-risker-for-ligorna/
Citera
2014-06-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus
Kom till Sverige som 17-åring för 1,5 år sedan. Har fortfarande inte fyllt 18 år.

Klasskompisarna i Skanör stöttar utvisningshotad

Men Migrationsverket anser att hans asylberättelse inte är sannolik och tror att Jafar Mamadkhel är äldre än arton år. Därför ska han utvisas.
Åldersbestämmelsen är viktig eftersom det är lättare att få uppehållstillstånd om den asylsökande är under arton år.
– Jag har visat upp en tazkiro, ett identitetskort, som visar att jag är sjutton år, men jag blir inte trodd, säger Jafar Mamadkhel.
Citat:
150 personer samlades och skrev på protestlistor.

– Jag tror inte jag kommer att leva om jag åker tillbaka. Det som hände min pappa kommer hända mig, jag blir avrättad
http://www.skanskan.se/article/20140531/TRELLEBORGVELLINGE/140539892/1014/-/protesterade-mot-utvisning
Citera
2014-06-02, 22:11
Medlem
arboratoruss avatar
Nu står hoppet till snälla gränspolisen:

Östersunds-Posten: Mohamed och hans familj sitter fast i Föllinge

Varken Jordanien eller Israel tar emot hela familjen och de får inte stanna i Sverige. Nu har Migrationsverket bett polisen att sköta utvisningen. Mohamed Hasan Natour är besviken.
– De har tagit ett felaktigt beslut som de inte kan verkställa.
– Jag vill lösa problemet. Polisen kanske är mindre byråkratiska än Migrationsverket.
Citera
2014-06-02, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus
Nu står hoppet till snälla gränspolisen:

Östersunds-Posten: Mohamed och hans familj sitter fast i Föllinge

Varken Jordanien eller Israel tar emot hela familjen och de får inte stanna i Sverige. Nu har Migrationsverket bett polisen att sköta utvisningen. Mohamed Hasan Natour är besviken.
– De har tagit ett felaktigt beslut som de inte kan verkställa.
– Jag vill lösa problemet. Polisen kanske är mindre byråkratiska än Migrationsverket.

"– Vi vill inte bo illegalt i Sverige i fyra år, säger Mohamed, och syftar på preskriptionstiden för avslutade migrationsärenden."

Det finns ju en lösning då! Åk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in