2014-05-23, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Ja, det finns en konflikt i att skriva att det är sjukt att värdera folks handlingar & att döma folk "som har ett helt liv med erfarenheter som gjort dom till dom är, erfarenheter som ni inte vet någonting om..." samtidigt som du sitter och har åsikter, värderar folks handlingar och dömer folk

Men det har jag inte. Jag har inga åsikter, eller lägger inga värderingar i det jag säger. Dom flesta vuxna människor kan göra den distinktionen, men tydligen inte du.

Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Om man ska tro det hon skrivit på Twitter så har han ju betett sig som ett praktsvin, bland annat sagt att hans karriär är viktigare än hennes, att hon får välja mellan honom och barnet osv.

Men det ska man såklart inte, tro på det hon säger. Jag säger inte att hon ljuger, men varför ska du tro på det?

Citat:
Ursprungligen postat av kire234
Att lämna någon som man har haft ett 4 år långt förhållande med och som är gravid i fjärde månaden gör en till en dålig människa.

Det är klart det inte gör. 2 vuxna människor kan till exempel vara så destruktiva för/mot varandra att att han lämnar henne är det absolut bästa han kan göra för barnet (alltså, jag säger inte att det är så, eftersom jag inte har en aning, jag påpekar bara att alla ni som säger att ni vet hur det är, har fel)

Citat:
Men eftersom han lagt locket på och vägrar att kommentera varför de separerat så är det uppenbart att han enbart kan förlora på att förklara för media varför de inte är tillsammans längre.

Lagt locket på? Brukar du kommentera dina förhållanden i media...eller lägger du locket på!?

Citat:
Nästan alla tror att Soran, och en rad andra politiskt korrekta kändisar, är goda människor med högt utvecklad moral och etik. Detta är ofta en av de största missuppfattningarna som finns gällande många av alla uppmärksamhetskåta kändisar.

Dom flesta människor ser sig själva som goda, det är inget unikt för kändisar. Dom flesta människor har också ett behov av att kategorisera människor som goda eller onda. Så även du.

Citat:
Jag vet varför han har lämnat henne. Hade jag berättat det här så hade folk skakat på huvudet och avfärdat mig som lögnare och troll.

Du ser, du har också ett behov av bekräftelse och att stå i centrum, annars hade du aldrig sagt det där.
Senast redigerad av AndersJoh 2014-05-23 kl. 10:51.
Citera
2014-05-23, 11:43
Medlem
Han får det lite besvärligt med att hålla upp sin bror duktig-fasad nu.

Jag gillar Soran, tycker han är skön. Men hela den här historien rimmar inte med hans attityd utåt.
En helylle som beter sig värre än persbrandt nästan
Citera
2014-05-23, 14:20
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Aj då Soran...

Tyckte han verkade vara rätt soft (och jag vill inte spekulera för vilt) men det kanske är tur i oturen att han blev beordrad paus i P3 fram till valet. Hade han varit i tjänst där hade SR behövt sopa framför mål och rensa bort oönskade frågor och kommentarer.

Tycker det var en jävla otur att det där hände, skulle vilja se hur alla i studion betedde sig mot honom på svtplay... Tror att Kakan Hermansson inte skulle bete sig så normalt.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Men det har jag inte. Jag har inga åsikter, eller lägger inga värderingar i det jag säger. Dom flesta vuxna människor kan göra den distinktionen, men tydligen inte du.

Jaså du? Att t.ex. skriva att man alltid har tyckt att någon verkar vara labil och neurotisk har alltså ingen värdering och det är inte ens en åsikt? Inte heller är det en åsikt om saken att skriva massa inlägg om saker man tycker? Och det går också ihop med att du "kommer aldrig att kunna tillgodogöra mig så mycket information om detta/dessa personer att jag kan bilda mig en uppfattning. Ens om jag skulle vilja"? Tack för din lektion, du oh så vuxna person. Vi får väl vara överens om att inte vara överens angående innebörden av orden åsikt, värdering och uppfattning.
Citera
2014-05-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Om man ska tro det hon skrivit på Twitter så har han ju betett sig som ett praktsvin, bland annat sagt att hans karriär är viktigare än hennes, att hon får välja mellan honom och barnet osv.

Fast vad vet vi utomstående? Det är mycket spekulationer i den här tråden...
Citera
2014-05-23, 16:34
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammadAbduh
Fast vad vet vi utomstående? Det är mycket spekulationer i den här tråden...

Ja, så är det ju. Är väl så i dom flesta skvallertrådarna här. Men Soran är otroligt twittertyst, får väl se om det är för att han håller på att bygga upp världens förtalanmälan eller om han bara sitter och skäms
Citera
2014-05-23, 19:10
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Tyckte han verkade vara rätt soft (och jag vill inte spekulera för vilt) men det kanske är tur i oturen att han blev beordrad paus i P3 fram till valet. Hade han varit i tjänst där hade SR behövt sopa framför mål och rensa bort oönskade frågor och kommentarer.

Är du född igår?

Typ vartannat mail och sms de får in i programmet handlar om hur jävla vidrig någon av programledarna är. Det hade knappt varit någon skillnad.
Citera
2014-05-23, 22:05
Medlem
Citat:
Jag vet varför han har lämnat henne. Hade jag berättat det här så hade folk skakat på huvudet och avfärdat mig som lögnare och troll. Dessutom är det väldigt svårt att få sanningen verifierad. Caroline kommer nog aldrig berätta hur det förhåller sig då det strider mycket mot vad hon själv försvarar skulle man kunna säga.

Det enda jag kommer säga är att hans agerande i den här historien tar hyckleriet till en helt nivå!

Ok, nu måste du berätta.
Citera
2014-05-24, 06:39
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Är du född igår?

Typ vartannat mail och sms de får in i programmet handlar om hur jävla vidrig någon av programledarna är. Det hade knappt varit någon skillnad.

Men då handlar det typ att dom är idioter eller så, mail & sms som det ofta skrattas åt. Inte samma sak som att läsa upp massa saker om att en kollega har försökt pressa sitt ex till abort
Citera
2014-05-24, 08:43
Medlem
AngelDevils avatar
Såg Soran & Schyffert på debban i Malmö igår. Soran såg ut som han hade trevligt & att livet lekte.
Citera
2014-05-24, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liiiisaaaa
Ok, nu måste du berätta.

Visst, jag kan berätta men alla här kommer antagligen hävda att jag ljuger/trollar eller bara försöker smutskasta honom. Har heller inget sätt att verifiera sanningen på, förutom skärmdumpar från hennes twitter som är väldigt tydliga och logiska om man har sanningen i bakhuvudet när man läser dessa...

Han har ställt kravet att hon måste konvertera till Islam för att de ska fortsätta vara ett par när de nu ska få barn tillsammans. Annars är ju ungen nån typ av "bastard" eller vad man nu säger som troende muslim. Hon vägrar gå med på detta av uppenbara skäl. Hon är ju knappast någon anti-feminist Det har förekommit mycket påtryckningar från hans släkt vilket har vägt tyngst för honom i valet mellan henne+barnet eller familjehedern/de minst sagt medeltida traditionerna.

Ni kan ju läsa skärmdumparna från hennes twitterkonto så kanske ni begriper lite mer om vad som har hänt:

http://minfil.org/c2ydfeb1bb/Sk_rmbild__28_.png
http://minfil.org/dby8f0bfb5/Sk_rmbild__29_.png
http://minfil.org/i0y4f8b7b7/Sk_rmbild__34_.png
http://minfil.org/n4ydfdbdb9/Sk_rmbild__39_.png
http://minfil.org/ody6f3beba/Sk_rmbild__40_.png
http://minfil.org/tdy4fab2bc/Sk_rmbild__45_.png
http://minfil.org/u4yef4bdba/Sk_rmbild__46_.png
http://minfil.org/xby6fcb1b1/Sk_rmbild__49_.png
http://minfil.org/67yff7b1be/Sk_rmbild__58_.png
http://minfil.org/73y8f4b6b7/Sk_rmbild__59_.png
http://minfil.org/88y3f7b4bd/Sk_rmbild__60_.png

Jag har haft mina "doubts" när jag fick höra detta av en bekant till Caroline. Det är fan svårt att greppa vilket hyckleri som förekommer i vissa kretsar av politiskt korrekta personer.

Vetefan hur jag ska gå vidare med detta för att få folk att inse sanningen om hur de muslimska familjetraditionerna faktiskt fungerar. Soran är ju, enligt honom själv och media, en sekulär och välintegrerad muslim vars handlingar i den här historien är det sista man skulle kunna förvänta sig.

I och med att det inte går att verifiera (att få Caroline att berätta offentligt kommer nog aldrig att gå) så kommer det väl antagligen förbli ett rykte dessvärre...

Jag är mest trött på att naiva och godtrogna människor går på allt skitsnack som levereras av narcissistkändisar som Soran. Verkligheten kan ofta vara en helt annan än den som målas upp via media... Att folk ljuger och manipulerar för att skydda sig själva och sitt levebröd verkar ibland komma som en total överraskning för många.
Citera
2014-05-24, 12:21
Avslutad
Citat:
Visst, jag kan berätta men alla här kommer antagligen hävda att jag ljuger/trollar eller bara försöker smutskasta honom. *och fortsättning*

Skulle vara roligt att veta vad du vet måste jag säga. Skulle vara intressant att få en till dimension i konflikten mellan Soran och Caroline. Utan att veta mer än att Soran lämnat Caroline verkar hon vara väldigt "fjortis" av sig: "Allt är skit, men jag vill inte prata om det". Hon vill ha en massa "styrkekramar" och "tycker synd om dig"-tjafs och mår troligen jättebra av dig. Men så fort någon frågar vad det är för problem så vill hon inte prata om det. För mig är det endast uppmärksamhetssökande. Ogillar man sitt ex så jävla mycket som hon verkar göra är det ju bara att skriva vad som hänt.

Sen visste jag inte att Soran var muslim.
Citera
2014-05-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Skulle vara roligt att veta vad du vet måste jag säga. Skulle vara intressant att få en till dimension i konflikten mellan Soran och Caroline. Utan att veta mer än att Soran lämnat Caroline verkar hon vara väldigt "fjortis" av sig: "Allt är skit, men jag vill inte prata om det". Hon vill ha en massa "styrkekramar" och "tycker synd om dig"-tjafs och mår troligen jättebra av dig. Men så fort någon frågar vad det är för problem så vill hon inte prata om det. För mig är det endast uppmärksamhetssökande. Ogillar man sitt ex så jävla mycket som hon verkar göra är det ju bara att skriva vad som hänt.

Sen visste jag inte att Soran var muslim.

Hon vill inte berätta om anledningen till separationen eftersom han: 1) Har oerhört mycket mer makt och trovärdighet än henne 2) Hennes politiska ställningstagande och PK-engagemang gör det omöjligt att komma ut med en historia som denna. Hon måste ju då delvis "byta sida".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in