2014-05-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför anser du att män själva skall få avgöra vilka risker som är okej - men att kvinnor inte äger den rätten?

Hela ditt resonemang är ju bara känslor rakt igenom - inte rationellt för två öre.

Edit:
Och män riskerar att bli mördade i mycket större utsträckning. Är våldtäkt värre än mord enligt dig?
Får män som våldtas, rånas eller mördas skylla sig själva?

Bara för att du har vanan att ljuga så betyder det inte att jag har påstått eller antytt att kvinnor själva inte äger rätten att avgöra vilka risker som är okej. Jag har inte heller skrivit något om skuld. Du står för känsloresonemanget här.
Citera
2014-05-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Vem springer med bar överkropp på bakgator i Tensta kl 2 på natten och av vilket skäl? Vad tycker du om de situationer om Djupfrys och andra män sätter sej i?

Det finurliga med extremexempel är att de är just extrema, och behöver således inte vara förankrade i verkligheten utan är till för att tydliggöra en poäng.
Jag får vara ta till med än extremare exempel nästa gång, uppenbarligen.

Jag tycker att att det är onödigt att försätta sig i en farlig situation oavsett kön, trots att jag själv gör det allt för ofta. Med det sagt så har jag aldrig och kommer aldrig att känna mig berättigad till sympati från samhällets alla skikt då jag råkar illa ut när jag själv försatt mig i en farlig situation.
Vi med snopp mellan benen har nämligen fått lära oss att reda oss själva.

Och det betyder inte att jag får skylla mig själv, hör och häpna.
Citera
2014-05-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Om man har lång kjol får man klaga i alla fall. Alltid något.

Klaga på ni, men till skillnad från övriga arenor så får ni här på FB mothugg, vilket jag kan förstå om det känns ovanligt.
Citera
2014-05-22, 22:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Bara för att du har vanan att ljuga så betyder det inte att jag har påstått eller antytt att kvinnor själva inte äger rätten att avgöra vilka risker som är okej. Jag har inte heller skrivit något om skuld. Du står för känsloresonemanget här.
Nej- du kan inte skilja på känsloargument (kvinnor skall agera så för att du som man "känner") och rationella resonemang - du vet sådant som går ut på hur verkligheten faktiskt ser ut och hur den skall hanteras utifrån det och inte din "känsla för hur kvinnor borde.."..
Citera
2014-05-22, 22:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Klaga på ni, men till skillnad från övriga arenor så får ni här på FB mothugg, vilket jag kan förstå om det känns ovanligt.
Mja.. lite känslobabbel från män som inte törs säga så mycket i verkligheten... Direkt "mothugg" är det ju svårt att uppfatta det som faktiskt..
Citera
2014-05-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Män är ju mer risktagande säger du. Ändå tycker du att kvinnor ska tänka som män?

Blir inte ännu fler kvinnor utsatta i så fall?

Ja och då blir det ju jämställt och bra, då män i nuläget löper mycket större risk att bli utsatta för alla sorters misshandel så jämnar det i varje fall ut spelplanen.

Men det spelar ju ingen roll att män löper större risk att råka illa ut, för män är ju inte kvinnor eller hur, inget som rör en feminist i ryggen
Citera
2014-05-22, 22:54
Medlem
Citat:
Beror snarare på att män är mer initiativ- och risktagande. Du kan argumentera för att män borde ta mindre risker, men det utgör i sig inget skäl till att kvinnor ska ta fler onödiga risker.

Dessutom ser hotbilden olika ut mellan könen. Kvinnor riskerar att bli våldtagna i mycket större utsträckning.

Män blir alltså utsatta för fler våldsbrott för att de är mer initiativ- och risktagande.

Helt enig där.

Men det är ingen orsak att kvinnor bör göra varken si eller så faktiskt.
Citera
2014-05-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej- du kan inte skilja på känsloargument (kvinnor skall agera så för att du som man "känner") och rationella resonemang - du vet sådant som går ut på hur verkligheten faktiskt ser ut och hur den skall hanteras utifrån det och inte din "känsla för hur kvinnor borde.."..

Jag tycker inte att det är svårt att skilja på känsloargument (sådant feminister kommer med) och rationella resonemang (raka motsatsen). Jag har dock svårt att läsa ditt svammel ovan. Jag gör ingen större skillnad på kön i det avseendet, men du får gärna fortsätta fabulera.
Citera
2014-05-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Ja och då blir det ju jämställt och bra, då män i nuläget löper mycket större risk att bli utsatta för alla sorters misshandel så jämnar det i varje fall ut spelplanen.

Men det spelar ju ingen roll att män löper större risk att råka illa ut, för män är ju inte kvinnor eller hur, inget som rör en feminist i ryggen

Löper män risk?

Medan kvinnor utsätter sig för risker hahahaha.
Citera
2014-05-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Män blir alltså utsatta för fler våldsbrott för att de är mer initiativ- och risktagande.

Helt enig där.

Men det är ingen orsak att kvinnor bör göra varken si eller så faktiskt.

Jag har inte påstått det heller. Jag skrev att det inte hade med saken att göra. Betyder det att vi är helt överens kanske.
Citera
2014-05-22, 23:05
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått det heller. Jag skrev att det inte hade med saken att göra. Betyder det att vi är helt överens kanske.

Du skrev att det är inget skäl att kvinnor ska ta onödiga risker. Hur kommer du fram till det apropå att män är mer initiativ- och risktagande. Att någon argumenterar för att män borde ta mindre risker utgör väl inget skäl för vad kvinnor borde eller inte borde göra? Eller på vilket sätt då?

Citat:
Beror snarare på att män är mer initiativ- och risktagande. Du kan argumentera för att män borde ta mindre risker, men det utgör i sig inget skäl till att kvinnor ska ta fler onödiga risker.
Citera
2014-05-22, 23:17
Medlem
Citat:
Nej. Jag har inte sagt att vi tillsätta testosteron i flickebarns nappflaskor...

Jag skrev att det också gynnar kvinnor att resonera rationellt kring risker. Det handlar inte så mycket om att kvinnor inte är kapabla till det även om det finns könsskillnader. Det handlar mer om att vi har ideologisk propaganda som lär kvinnor att tänka enligt vissa mönster.
Kan du beskriva hur män tänker rationellt kring risker som kvinnor borde ta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in