2014-05-22, 19:38
Medlem
YP4XQs avatar
Jag skulle, om jag kunde, vilja avsluta den här diskussionen med: JA LITE SÅ ÄR DET
Citera
2014-05-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Du håller alltså inte med om att kvinnor som befinner sig på fel plats vid fel tid och blir våldtagna skulle vara dumma i huvudet.

Hade de kanske bara oturen att råka på en våldtäktsman, eller vad tror du?

Nej, jag håller inte med dig och din dåliga kvinnosyn.

De kan ha haft oturen att fått feministisk ideologi korvstoppat mellan öronen. Där står riskmedvetande inte högt i kurs.
Citera
2014-05-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Nej, jag håller inte med dig och din dåliga kvinnosyn.

De kan ha haft oturen att fått feministisk ideologi korvstoppat mellan öronen. Där står riskmedvetande inte högt i kurs.
Hur blir man om man fått feministisk ideologi korvstoppat mellan öronen?

Vad har män som befinner sej på fel plats vid fel tid och blir misshandlade och rånade haft oturen att få instoppat mellan öronen?
Citera
2014-05-22, 19:57
Medlem
Citat:
Hur blir man om man fått feministisk ideologi korvstoppat mellan öronen?

Hjärntvättad.

Citat:
Vad har män som befinner sej på fel plats vid fel tid och blir misshandlade och rånade haft oturen att få instoppat mellan öronen?

Alkohol? Testosteron? Vem bryr sig.
Citera
2014-05-22, 20:03
Medlem
Citat:
Hjärntvättad.

Alkohol? Testosteron? Vem bryr sig.
Vem bryr sig?! Riskmedvetande står inte högt i kurs, märker jag.
Citera
2014-05-22, 20:17
Medlem
Citat:
Riskmedvetandet står inte högt i kurs, märker jag.

Vad gaggar du om?

Du behöver inte hymla om riskerna för män. De är medvetna om att det kan smälla. Du behöver inte lura i dem massa skit om strukturer och förtryck. Eller att de måste stå upp för sina könsliga rättigheter. Män är mer risktagande. Vad är ditt komplex?
Citera
2014-05-22, 20:25
Medlem
Om man har lång kjol får man klaga i alla fall. Alltid något.
Citera
2014-05-22, 20:39
Medlem
Citat:
Vad gaggar du om?

Du behöver inte hymla om riskerna för män. De är medvetna om att det kan smälla. Du behöver inte lura i dem massa skit om strukturer och förtryck. Eller att de måste stå upp för sina könsliga rättigheter. Män är mer risktagande. Vad är ditt komplex?
Tror du att en kvinna som går ut till skillnad från en man är omedveten om att det är förknippat med vissa risker att lämna hemmet?
Citera
2014-05-22, 21:18
Medlem
Citat:
Tror du att en kvinna som går ut till skillnad från en man är omedveten om att det är förknippat med vissa risker att lämna hemmet?

Jag tror könsskillnaden ligger i att kvinnor har närmare till hands att tänka i känslomässiga termer dvs. rädsla, medan män har närmare till hands att tänka i analytiska termer dvs. risker.

Tanken att få kvinnor att tänka lite mer som män borde väl få dig att hoppa upp och ner på stolen av ren upphetsning.

Feminister blandar ofta ihop känslor och verkligheten. De vill gärna råda bot på rädslan. Eller känslan av skuldbeläggande. Det anses däremot inte korrekt att diskutera helt rimliga förebyggande åtgärder för kvinnor, som innebär anpassningar. Det kan vi diskutera med män utan några som helst problem. Feminister anser att sådant begränsar kvinnor och likställer det med förtryck och skuldbeläggande. Feminismen minskar kvinnors riskmedvetande. Det är skillnaden.
Citera
2014-05-22, 21:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tror könsskillnaden ligger i att kvinnor har närmare till hands att tänka i känslomässiga termer dvs. rädsla, medan män har närmare till hands att tänka i analytiska termer dvs. risker.

Tanken att få kvinnor att tänka lite mer som män borde väl få dig att hoppa upp och ner på stolen av ren upphetsning.

Feminister blandar ofta ihop känslor och verkligheten. De vill gärna råda bot på rädslan. Eller känslan av skuldbeläggande. Det anses däremot inte korrekt att diskutera helt rimliga förebyggande åtgärder för kvinnor, som innebär anpassningar. Det kan vi diskutera med män utan några som helst problem. Feminister anser att sådant begränsar kvinnor och likställer det med förtryck och skuldbeläggande. Feminismen minskar kvinnors riskmedvetande. Det är skillnaden.
På vilket sätt anpassar sig män menar du?

Håller de sig inne på kvällarna? Avstår från krogbesök? Undviker dåligt sällskap?

Berätta...

Själv måste jag säga att mäns gråtande om att kvinnor skall begränsas inte handlar om några riskbedömningar alls. Handlade det om ren riskbedömning så skulle män begränsas betydligt mer - eftersom de löper högre risk för att utsättas för brott än kvinnor..

Det handlar just om känslo/affektargument från män som tvingas inse att kvinnor inte längre är egendomar de kan styra över och kontrollera..
Citera
2014-05-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilket sätt anpassar sig män menar du?

Håller de sig inne på kvällarna? Avstår från krogbesök? Undviker dåligt sällskap?

Berätta...

Själv måste jag säga att mäns gråtande om att kvinnor skall begränsas inte handlar om några riskbedömningar alls. Handlade det om ren riskbedömning så skulle män begränsas betydligt mer - eftersom de löper högre risk för att utsättas för brott än kvinnor..

Det handlar just om känslo/affektargument från män som tvingas inse att kvinnor inte längre är egendomar de kan styra över och kontrollera..

Visst måste det vara så att män utsätter sig för betydligt mer risker. Det är mer riskfyllt att vara man och de måste vara mer försiktiga tycker jag. Akta sig och göra korrekta riskbedömningar. Vilket de inte gör.
Citera
2014-05-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Män gör alltså inga riskbedömningar och agerar inte rationellt .. Utan somliga män - som du själv - bryter ihop i känslomässigt kaos för att ni inte får kontrollera och begränsa kvinnor...

Ja - det är ju det jag säger.

Jag är förstås helt knäckt...

Du bekräftar annars min poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in