Citat:
Ursprungligen postat av siister
Hur tycker du ditt sista inlägg går ihop med det du suttit och skvallrat om i dina första inlägg?
Jag förstår inte riktigt hur du menar faktiskt. Du menar att det skulle finnas en konflikt mellan att jag inte har en åsikt i frågan, och att jag ändå diskuterar den? (eller skvallrar som du säger, vilket är helt okej)
Det finns ingen sådan konflikt. Jag kan diskutera frågor utan att ha en åsikt. Faktum är att generellt så måste man såklart
alltid diskutera något innan man kan bilda sig en uppfattning/åsikt.
I det här fallet dock, så inser jag att det aldrig kommer bli aktuellt. Vi pratar om 2 personer som är typ 25 resp. 30, som har varit tillsammans i 4 år. Jag kommer aldrig att kunna tillgodogöra mig så mycket information om detta/dessa personer att jag kan bilda mig en uppfattning. Ens om jag skulle vilja
(jag insåg för typ 10 år sedan att det där människor gör att dom uttalar sig om andras förhållanden "Jag förstår inte vad hon ser i honom..." (eller tvärtom) är det mest idiotiska som finns att säga. Om någon utifrån kunde se vad människor som älskar varandra ser i varandra, så vore kärlek helt meningslöst)
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Ärligt talat är jag inte heller den som vanligtvis skvallrar eller för den delen bryr mig om vad andra människor gör. Men i detta fall reste sig mina ögonbryn en aning då det ändå är rätt förvånande att han gick från att vara förlovad. Till att göra sin dåvarande på smällen för att sedan dra.
Lite så tänkte jag med. Jag tycker Soran är lite falsk när han säger att han inte diskuterar sitt förhållande, för det har ju varit uppe ganska frekvent i TSKNAS, och dom har nästan gjort "hemma hos" om hur intresserade dom är av heminredning, hur roligt dom har det på sina resor, osv.
Men jag antar att det är en kod till "gammelmedia" som betyder att dom inte skriver om det (men med resultatet att han ytterligare står i skuld till dom pg.a. det)
Citat:
Därför har han tappat lite hos mig.
Eftersom jag utgår i från den faktan att han lämnat sin gravida fästmö. Det klart det ter sig lite märkligt.
Jag förstår hur du menar. Men att man lämnar någon gör en ju inte till en dålig människa. Jag har haft förhållanden som jag har lämnat dels för att jag "måst" (för att själv kunna hålla mig någorlunda frisk) och andra där jag har lämnat för den andras skull.
Citat:
Sen måste jag också tillägga att det är jävligt fånigt att ta detta över Twitter och media generellt. Fruktansvärt onödigt och skadar mer än det gör nytta.
Jag håller med. Samtidigt kan jag mycket väl tänka mig att Soran är en dryg jävel, kanske bara "by association" i det här fallet. Han är på turné, kan hålla sig borta, behöver inte ta några konflikter, är inte på något sätt beroende av henne, osv.
Det behöver ju inte nödvändigtvis vara fel att lämna någon, men om den som blir lämnad har ett större behov av att älta och diskutera det, och den som lämnar bara drar....så..