2014-05-15, 00:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Jo jag kör ba på ett hej eller hejsan tills ja får första svar allra oftast, men kanske ska lugna ner ansträngningen lite som du säger.
Skriv nåt 'helylle'/galet/humoristiskt om något som står på deras presentation eller dylikt, då får du dom att kanske dra på smilbanden och dom tror du tagit dig tiden att läsa vad som står på deras presentation och du sticker ut från mängden.. i värsta fall får du ett "Ha ha!" och inget mer, men det är en bra isbrytare för vidare konversation.
Citera
2014-05-15, 00:25
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Skriv nåt 'helylle'/galet/humoristiskt om något som står på deras presentation eller dylikt, då får du dom att kanske dra på smilbanden och dom tror du tagit dig tiden att läsa vad som står på deras presentation och du sticker ut från mängden.. i värsta fall får du ett "Ha ha!" och inget mer, men det är en bra isbrytare för vidare konversation.
Jo som jag skrev i mitt inlägg innan det du citerar så gör jag som du snackar om.
Citera
2014-05-16, 19:04
Medlem
Asså blir trött på detta, vad fan ska man skriva till brudarna?? Det blir alltid" Hej".., "vad gör du/läget?"
kanske också "Bor du I sthlm/göteborg osv?" o sen typ inget mer? nått tips va man ska skriva för att hålla konversationen vid liv?

Slutar oftast med att ingen skriver för att man inte har nått mer o säga
Citera
2014-05-16, 20:34
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dillyz
Asså blir trött på detta, vad fan ska man skriva till brudarna?? Det blir alltid" Hej".., "vad gör du/läget?"
kanske också "Bor du I sthlm/göteborg osv?" o sen typ inget mer? nått tips va man ska skriva för att hålla konversationen vid liv?

Slutar oftast med att ingen skriver för att man inte har nått mer o säga

Kolla vad personen har för intressen.
Fråga något dum simpelt om intresset och spinn vidare och verka intresserad.
Att bara få en konversation är inte så svårt, det svåra är att faktiskt vara intresserad av konversationen.
Både killar och tjejer på Badoo är fruktansvärt tråkiga och ointressanta (kanske jag med?).

Som t.ex;
Intresse: kampsport
-"Ser att du är intresserad av kampsport, är inte det lite ovanligt för en tjej?!"

Intresse: tatuering (utan att visa en)
-"Ser att du gillar tatueringar, men jag ser ingen! Bla bla"

"Ser att du gillar/bor i <intresse>"
Sen är det bara att spåna vidare.
Har de ingenting listat gör samma sak men lägg in ort istället.
Bara att fylla på konversationen på det sättet tills du kommer in på något som intresserar dig eller gå vidare.
Kanske låter fånigt, men jag har faktiskt frågat en del tjejer/kvinnor angående detta och många säger att nästan ingen ens gör detta.
Vilket får mig att undra hur pass osociala killarna på badoo egentligen är.

Sen gäller det att få napp som vanligt, man försvinner lätt i mängden. Men det handlar bara om tur eller otur.
Citera
2014-05-17, 18:31
Bannlyst
En kille började med att skriva "Du var söt, synd att du är blyg" till mig, worked like a charm. Har knappast en blyg presentation så kände därför att jag var tvungen att svara honom, och därifrån har vi skrivit ett tag med varandra. Har tjejen lite humor så borde det nog gå hem bättre än ett "hej" eller ännu värre - "hur är läget?"

Har läst lite inlägg i den här tråden och det verkar som om många av er totalt överanalyserar vad ni ska skriva och gör det till en större deal än vad det är. Skriv lite vad ni vill och känner för, sen får ni se hur tjejen reagerar. Blir det bra så blir det bra, blir det mindre bra så är det bara att fortsätta till nästa. Jag har istortsett alltid skrivit med killar, och ibland har det lett till mer och ibland bara stannat vid sms-konversationer, men jag tycker det kan vara sjukt underhållande att skriva med någon utan att egentligen skriva något, om ni förstår. Oftast är de lite mer "luddiga" konversationerna de som är roligast att vara delaktig i, istället för de stela fråga-svar-fråga-svar som mer känns som en intervju än en konversation. Då tröttnar man ju direkt och det är vid den tidpunkten jag slutar svara, dels för att killen är tråkig att skriva med, och för att man inte blir sugen på att träffa någon som låter som en riktig torrboll utan charm - oavsett om han är skitsnygg.

Så av egen erfarenhet: skriv frågor & svar med humor och var inte så jävla torr och börja en konversation med "läget?" för att sen fortsätta med "vad gör du?". Otroligt oskönt. Börja konversationen med humor, för att senare ta de lite mer "seriösa" frågorna där ni föreslår att ni ska ses osv. Charma bruden först!

Och en sista påminnelse: svarar man inte på det senaste ni skrivit betyder det inte att man vill att ni ska fortsätta skriva.
Tack för mig.
Citera
2014-05-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmiaas
En kille började med att skriva "Du var söt, synd att du är blyg" till mig, worked like a charm. Har knappast en blyg presentation så kände därför att jag var tvungen att svara honom, och därifrån har vi skrivit ett tag med varandra. Har tjejen lite humor så borde det nog gå hem bättre än ett "hej" eller ännu värre - "hur är läget?"

Har läst lite inlägg i den här tråden och det verkar som om många av er totalt överanalyserar vad ni ska skriva och gör det till en större deal än vad det är. Skriv lite vad ni vill och känner för, sen får ni se hur tjejen reagerar. Blir det bra så blir det bra, blir det mindre bra så är det bara att fortsätta till nästa. Jag har istortsett alltid skrivit med killar, och ibland har det lett till mer och ibland bara stannat vid sms-konversationer, men jag tycker det kan vara sjukt underhållande att skriva med någon utan att egentligen skriva något, om ni förstår. Oftast är de lite mer "luddiga" konversationerna de som är roligast att vara delaktig i, istället för de stela fråga-svar-fråga-svar som mer känns som en intervju än en konversation. Då tröttnar man ju direkt och det är vid den tidpunkten jag slutar svara, dels för att killen är tråkig att skriva med, och för att man inte blir sugen på att träffa någon som låter som en riktig torrboll utan charm - oavsett om han är skitsnygg.

Så av egen erfarenhet: skriv frågor & svar med humor och var inte så jävla torr och börja en konversation med "läget?" för att sen fortsätta med "vad gör du?". Otroligt oskönt. Börja konversationen med humor, för att senare ta de lite mer "seriösa" frågorna där ni föreslår att ni ska ses osv. Charma bruden först!

Och en sista påminnelse: svarar man inte på det senaste ni skrivit betyder det inte att man vill att ni ska fortsätta skriva.
Tack för mig.

Ja, men det kan bli ett problem om man skriver till någon som man vet vem det är , kan bli lite jobbigt på stan sen
Citera
2014-05-18, 00:45
Medlem
Denna månaden översteg jag 6GB på mitt mobilabonnemang i surf.
Chattar med en som är mycket trevlig men några år yngre än vad jag är.
Jag kan skriva till henne typ nu och inte få något svar, hon har somnat då alltså.
Sen händer det att jag får svar halv 5 på morgonen så förmodligen vaknar hon och skriver halvt i sömnen. Det känns kul ska jag medge.
Citera
2014-05-18, 01:06
Bannlyst
Badoo är liksom verkliga livet fyllt till bristningsgränsen utav negertörstande kvinnor i alla åldrar och storlekar
Citera
2014-05-18, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattarbajs
Badoo är liksom verkliga livet fyllt till bristningsgränsen utav negertörstande kvinnor i alla åldrar och storlekar
Badoo är ju som gjord för knull. Gå till E-darling eller krogen då om du vill hitta en brud som ställer högre krav men söker du bara nån för kvällen så är badoo helt ok
Citera
2014-05-18, 21:52
Medlem
Nutella frasen fungerade väl ok, fick svar av 4 av brudar, men noll har lett till träff en så länge. Nästa test är smicker. Konversationen började idag

"Måste bara få säga att du är grymt söt, vacker o fin. Helt mållös blev man när man såg dig första gången. Dina ögon är som diamanter o tindrar så fint så man smälter och blir knäsvag. sedan dessutom ditt underbara leende. När ja såg dig första gången och skulle skriva till dig som en i mängden, stanna jag upp för du fick redan där mig att fastna direkt. Det är svårt o beskriva med ord, men känner redan en connection mellan oss !"

Kan ju bara inte fungera?
Citera
2014-05-18, 22:00
Medlem
Rudeknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mano1337
Nutella frasen fungerade väl ok, fick svar av 4 av brudar, men noll har lett till träff en så länge. Nästa test är smicker. Konversationen började idag

"Måste bara få säga att du är grymt söt, vacker o fin. Helt mållös blev man när man såg dig första gången. Dina ögon är som diamanter o tindrar så fint så man smälter och blir knäsvag. sedan dessutom ditt underbara leende. När ja såg dig första gången och skulle skriva till dig som en i mängden, stanna jag upp för du fick redan där mig att fastna direkt. Det är svårt o beskriva med ord, men känner redan en connection mellan oss !"

Hon lär ju ringa polisen efter det där...

Nutella-frasen har jag kört på många, har fått ett helt gäng nummer och legat med en tjej, som jag ligger regelbundet med nu (sjukt mycket..)

De flesta tycker det är kul, gör de inte det är de tråkiga ändå så whatever.
Citera
2014-05-18, 22:04
Medlem
binics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mano1337

WTF, skriver killar verkligen så? Låter jävligt mesigt i mitt tycke, skulle aldrig skriva så till en tjej oavsett hur het hon är. Smicker funkar nog men det där var grymt överdrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in