2014-05-16, 23:12
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Eller så är fadern död, eller så har han andra barn med någon annan, eller så vet han inte om att barnet finns, eller så vill mamman inte veta av honom, eller så sitter han i fängelse etc. etc.

Finns hur många scenarion som helst där fadern är frånvarande utan att han för den sakens skull tycker illa om barnet. Efter skilsmässa så försvinner ofta pappan ur bilden av olika anledningar. Fäder som tycker illa om sina barn är nog väldigt ovanligt egentligen.
Eller undviker att ta strid med barnets mor eftersom de vill bespara barnet det jobbiga att hamna mitt i en konflikt. Dessutom är det så att morsor har första tjing på ungen enligt normen och det gör det hela ännu jäkligare.
Citera
2014-05-17, 01:45
Medlem
snelhestens avatar
Barn ska inte ska ha rätt till sin egen far och sitt biologiska arv till förmån för relationsodugliga kvinnor och deras egoistiska behov av att "uppfylla" sig själva, tro fan är det sjukt alltid. En sådan enormt genomrutten karaktär är bara det en prestation.

Vad kan man som barn till en sådan kvinna tycka är vad jag frågar mig. Går det att respektera henne ö h t? Hur rationaliserar man det hela jämfört med andra situationer (skilsmässa, bortadoptering) som trots allt är resultat av ofrivilliga konsekvenser?

Jag vet faktiskt inte. I mina ögon är detta inte ens riktiga mödrar utan snarare någon form av vandrande skämt. Sociala experiment som förkroppsligar ett degenerat samhällsklimat och allt det negativa med den Västerländska världssynen.
Citera
2014-05-17, 03:33
Medlem
Jag ser inga problem med insemination men jag personligen skulle hellre knulla med nån hyfsad kille från krogen då har man i alla fall lite koll på vilka gener det är Det bästa förstås är en närvarande pappa
Citera
2014-05-17, 03:39
Medlem
antitotaliterians avatar
Det finns så mycket att invända mot detta förslag att det är svårt att veta var man ska börja.

Redan idag har vi lagstiftning som de facto gör barn till sällskapsslavar åt de kvinnor som har behov av sådana.

Det hela är lite som FRA: Varför stanna vid signalspaning utomlands när man kan byta sig till underrättelser om de egna medborgarna av en annan vänligt sinnad statsmakt med samma lagstiftning.

På samma sätt är det med det här att vänstern tycks finna ett särskilt perverst nöje i att kränka barns rättigheter som de är formulerade i barnkonventionen. Det är nästan en sport där feministerna försöker övertrumfa varandra. Så det finns ingen anledning att tro att komodifieringen av barn skulle stanna vid att beställa barn med vissa utseenden och egenskaper. De naturliga smakerna kommer snart kännas alltför tråkiga för det shoppande könet.

Inom en tjugoårsperiod kan man tänka sig att Monsanto och liknande företag driver fertilitetskliniker med bredare urval än det som finns naturligt i genpoolen. Kanske kan man tänka sig barn som stannar i växten och utvecklingen innan de slutat vara gulliga och lätta att manipulera. Kanske kan man tänka sig s.k. "äggkläckningsfabriker" (det har redan ett namn!) där företag framställer barn utefter förväntningar på efterfrågan, och lanserar nya trendriktiga modeller varje säsong.

Det låter ju överdrivet idag, men hela tiden flyttar de fram sina positioner med undermåliga argument i stora propagandakampanjer där kritikerna censureras.
Citera
2014-05-17, 03:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Barn ska inte ska ha rätt till sin egen far och sitt biologiska arv till förmån för relationsodugliga kvinnor och deras egoistiska behov av att "uppfylla" sig själva, tro fan är det sjukt alltid. En sådan enormt genomrutten karaktär är bara det en prestation.

Vad kan man som barn till en sådan kvinna tycka är vad jag frågar mig. Går det att respektera henne ö h t? Hur rationaliserar man det hela jämfört med andra situationer (skilsmässa, bortadoptering) som trots allt är resultat av ofrivilliga konsekvenser?

Jag vet faktiskt inte. I mina ögon är detta inte ens riktiga mödrar utan snarare någon form av vandrande skämt. Sociala experiment som förkroppsligar ett degenerat samhällsklimat och allt det negativa med den Västerländska världssynen.
Relationsdugliga????

Sen när har det varit en förutsättning för att göra barn?
Citera
2014-05-17, 04:27
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Relationsdugliga????

Sen när har det varit en förutsättning för att göra barn?

Precis som med allt annat så kommer det alltid att finnas folk som spårar ur oavsett omständigheterna, det betyder inte att staten för den sakens skull ska uppmuntra och legitimisera det.
Citera
2014-05-17, 05:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Precis som med allt annat så kommer det alltid att finnas folk som spårar ur oavsett omständigheterna, det betyder inte att staten för den sakens skull ska uppmuntra och legitimisera det.
Lite krasst så finns det väl fler "par" som skaffat barn och visat sig vara "relationsodugliga" idag - än det finns singlar som på egen hand skaffat sig barn och visat sig vara det...

Nåja .. Jag kan hålla med dig om du talar om barnperspektivet .. Barn skall ha vuxna att förlita sig till, inte vara en grej som man skaffar som en hund eller en katt....

Dvs .. det är svårt att försvara att barn kan bli till utan två vuxna som skall ta ansvar för det ...

Mao.. Nej - jag tycker staten skall stötta ensamstående föräldrar - men inte betala för att människor skall bli singelföräldrar ....
Citera
2014-05-17, 06:06
Bannlyst
Det här är bland det dummaste jag har hört. Att det bara är KD i alliansen som säger nej visar vilka jävla åsnor det är som styr övriga partier. Barn ska ha två föräldrar, det borde bli svårare att skaffa barn och inte enklare. Som sagt var hur kan ett barn respektera en sådan kvinna...
Citera
2014-05-17, 07:18
Medlem
Som pappa är du ibland inte lika viktig som mamman. Det har jag märkt. Och nu detta. Vi har snart avskaffat oss själva.
Citera
2014-05-17, 07:31
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mao.. Nej - jag tycker staten skall stötta ensamstående föräldrar - men inte betala för att människor skall bli singelföräldrar ....

Och det är precis det staten kommer att göra, i stor omfattning dessutom. Insemination och ev ivf betalas med landstingstaxan. Sedan tillkommer alla de bidrag som alla barnfamiljer har rätt till; barnbidrag, föräldrapenning, vab, subvensionerat dagis, fri skolgång och som singel har man rätt till underhållsstöd.

Kommer verkligen barnlösa män acceptera detta? De antas fortsätta arbeta och betala skatt för att finansiera inte bara insemination av singelkvinnor utan även dessa barns uppväxt.

Tror många barnlösa män kommer att ta till flaskan eller droger, vilket kommer att medföra att det saknas pengar hos försäkringskassan för att betala ut alla bidrag.
Citera
2014-05-17, 08:22
Medlem
PiusXIIIs avatar
Inte alltför upprörande, och det föds alldeles för få barn i Sverige.
Citera
2014-05-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Inte alltför upprörande, och det föds alldeles för få barn i Sverige.
Eller det finns för många singlar i Sverige.... ..Och nu behövs ju inte män längre för att skaffa barn.
Senast redigerad av shutthefuckup-1 2014-05-17 kl. 10:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in