2014-05-14, 12:58
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Ska se As I Lay Dying nu snart och ser fram emot Bukowski.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Skrev en recension tidigare i tråden: (FB) Vilken film såg du senast?
Jag har inte sett As I Lay Dying eller någon annan ännu, men det kanske kommer, hört en del dåligt om just Faulkner-filmatiseringen.
Inte alls lika bra som Child of God och närmast dödstråkig film men innehåller ändå några intressanta stilgrepp, både filmerna är väldigt likartade i stämning, foto m.m.
Citera
2014-05-14, 13:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Inte alls lika bra som Child of God och närmast dödstråkig film men innehåller ändå några intressanta stilgrepp, både filmerna är väldigt likartade i stämning, foto m.m.

Fortsätter att skjuta upp på den då!
Citera
2014-05-14, 13:40
Medlem
justiceBEAVERs avatar
Jack.Ryan.Shadow.Recruit
Visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig, men helt okej film. Dock ingen prisvinnande film om man säger så. 3,5/5
Citera
2014-05-14, 13:46
Medlem
Rakiis avatar
I am Divine (2013)

Trots att jag inte är något fan av Divine som person, dragqueen eller skådespelare så var det mest på grund av historien om honom som jag ville se då han är en mytisk person inom undergroundfilmscenen och samtidigt är det ju alltid roligt att höra John Waters prata film och skådespelare som han jobbat med. Det finns egentligen inte så mycket höjdpunkter tråkigt nog, och jag har ändå spänt väntat på att se denna i något halvår-åtta månader så klart man blir besviken, men man ska nog ändå gilla Pink Flamingos och tidiga Waters för att uppskatta den fullt ut. Kul kuriosa fick dom med i alla fall, hur man satte upp Pink Flamingos på nattbiovisningar under sjuttiotalet, men mycket mer än så blev det inte.

2/5
Citera
2014-05-14, 13:51
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:

Jag har inte sett As I Lay Dying eller någon annan ännu, men det kanske kommer, hört en del dåligt om just Faulkner-filmatiseringen.

Håller med om din iakttagelse om att han faktiskt inte har några onda avsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92

Synd! Bukowski kan nog bli bra dock.
Citera
2014-05-14, 13:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Synd! Bukowski kan nog bli bra dock.

Hoppas det då Buk hör till en av mina absoluta favoritförfattare!
Citera
2014-05-14, 14:06
Medlem
orremannns avatar
[quote=z0mgpl0x|48786002]
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
The Searchers (1956)

Min andra John Wayne film idag... John spelar en krigsveteran som söker efter två småflickor som blivit tagen av indianer. Med sig har han sin brorson som är 1/8 indian, vilket Ethan (Wayne) inte gillar då han inte har mycket till övers för indianer. Jag läste att detta var en av Johns mest rasistiska karaktärer och det håller jag med om. Nu har jag sett Rio Bravo och The Searchers, två av dom mest kända och klassiska westerns John Wayne gjorde. Båda har ca 8 på imdb, men dom får varsin sexa av mig. I alla fall för tillfället. Någon som vet fler John Wayne filmer

The Man Who Shot Liberty Valance
True Grit
El Dorado
Citera
2014-05-14, 15:12
Medlem
LVX156s avatar
Citat:

Även jag kan intyga att As I Lay Dying är en film som med fördel kan skjutas på framtiden. Faulkner är en svår författare, och att göra film av hans böcker är nog ännu svårare.
Citera
2014-05-14, 16:09
Medlem
Drug War (2012)

Polis tar hjälp av knarklangare ( som annars får dödsstraff) för att sätta dit hela ligan.
Allt är snyggt gjort och skådespelarna gör ett bra jobb, men filmen fångar inte mitt intresse riktigt.
Men den är inte dålig. Den får 5 eller 6 , har inte bestämt mig än...
Citera
2014-05-14, 16:17
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
The Searchers (1956)

Min andra John Wayne film idag... John spelar en krigsveteran som söker efter två småflickor som blivit tagen av indianer. Med sig har han sin brorson som är 1/8 indian, vilket Ethan (Wayne) inte gillar då han inte har mycket till övers för indianer. Jag läste att detta var en av Johns mest rasistiska karaktärer och det håller jag med om. Nu har jag sett Rio Bravo och The Searchers, två av dom mest kända och klassiska westerns John Wayne gjorde. Båda har ca 8 på imdb, men dom får varsin sexa av mig. I alla fall för tillfället. Någon som vet fler John Wayne filmer " man ska ha sett"?
Försöker göra rätt den här gången...

Jag rekommenderar att du ser The Quiet Man. Det är en skitmysig film av John Ford som utspelar sig på den Irländska landsbygden någon gång på 20-talet.
Citera
2014-05-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Försöker göra rätt den här gången...

Jag rekommenderar att du ser The Quiet Man. Det är en skitmysig film av John Ford som utspelar sig på den Irländska landsbygden någon gång på 20-talet.
Ok, får kolla upp den!
Citera
2014-05-14, 18:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Drug War (2012)

Har du sett några andra filmer av To?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera