Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-13, 17:20
  #157
Medlem
Gdanzigsks avatar
I början brydde jag mig inte. Ansåg han mest vara en typisk pojkidol för tjejer. Rätt menlös musik och skulle ha kunna platsa tillsammans med andra hos Disney Channel. Då hatade nog många honom pga avundsjuka. Han blev rik och berömd trots att det finns massor av musiker som är mycket bättre. Sedan spelar homofobi, machoattityd och grupptryck in. Vilka killar vill gilla ett sådant hen som kan misstas för en lesbisk? Men numera förstår jag bättre. Han symboliserar mycket vad som är fel med dagens västvärld. Dekadens, materialism, ytlighet, bortskämdhet, oförskämdhet och oansvarighet.
Citera
2014-02-13, 20:31
  #158
Medlem
Uncle Dukes avatar
Vet inte, han är väldigt fånig, men knappast fånigare än t ex Charlie Sheen, som många hyllar fast han är ett vrak som nådde höjdpunkten på sin karriär för trettio år sedan och sedan dess har knarkat bort den lilla gnutta talang han en gång hade.

Jag tycker ändå att Justin är ganska tuff ibland, t ex på hans mugshot. Jag läste också att han hade chartrat ett privatjet vars piloter varit tvungna att ha syrgasmasker pga marijuanaröken i planet. Och så har han så tuffa oneliners, som efter att ha varit på Anne Frank-museet: "Truly inspiring to be able to come here. Anne was a great girl. Hopefully she would have been a belieber."
Citera
2014-02-26, 23:56
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Pga grupptryck.

Det är så sorgligt uppenbart.
Det kan absolut till stor del bero på grupptryck, men faktum är att Justin Bieber har skämt ut sig ganska ordentligt vid väldigt många tillfällen, och därför förtjänar han ingen respekt.
Han framstår mest som en kaxig tönt, och jag hoppas verkligen att han en dag växer upp.

Jag var faktiskt länge emot Justin Bieber-hatet tills jag insåg att hatet på många sätt var befogat.
Citera
2014-03-19, 19:34
  #160
Medlem
För att han är en knarkare, och det är ok att hata knarkare. =)
Citera
2014-04-06, 22:05
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
I början brydde jag mig inte. Ansåg han mest vara en typisk pojkidol för tjejer. Rätt menlös musik och skulle ha kunna platsa tillsammans med andra hos Disney Channel. Då hatade nog många honom pga avundsjuka. Han blev rik och berömd trots att det finns massor av musiker som är mycket bättre. Sedan spelar homofobi, machoattityd och grupptryck in. Vilka killar vill gilla ett sådant hen som kan misstas för en lesbisk? Men numera förstår jag bättre. Han symboliserar mycket vad som är fel med dagens västvärld. Dekadens, materialism, ytlighet, bortskämdhet, oförskämdhet och oansvarighet.
Yes, det är precis så där jag också har resonerat.
I början verkade Justin Bieber vara ganska vettig och respektfull, men han har blivit mer och mer dryg och kaxig de senaste åren.
Citera
2014-04-06, 22:56
  #162
Medlem
Big.Bangs avatar
Människan gillar att stöta ut andra för att göra sig själv starkare. Justin Bieber är ett perfekt offer, precis som Miachel Jackson , för han är så super-känd och ingen kan relatera till hans situation.
Citera
2014-04-07, 00:00
  #163
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Folk hatar inte Justin Bieber. Folk stör sig dock hans fans. Galna (fundementalistiska?) tjejer som "älskar Justin för att han är helt perfekt".

Reaktionen bland vanligt folk blir "men hey, vänta nu lite, vadå perfekt? Vad gör honom perfekt? Han är ju bara en pojkspoling som sjunger bra och råkat bli berömd".

Irritationen är ett faktum och Justin är den som får ta smällen, fast det egentligen inte är hans fel att hans fans är helt rabiata.
Citera
2014-05-11, 12:25
  #164
Medlem
Minirfox85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Självklart så handlar det om avundsjuka. Folk kan inte acceptera att Beiber, som är relativt kort med få maskulina drag, drar in sjuka mängder pengar och kan bada i fitta. De måste på något sätt kunna trycka ner Beiber för att inte känna sig hotade av honom. Justin Beiber är inte den första artisten som råkat ut för detta och knappast den sista heller. När jag gick på högstadiet så var det trendigt att hata A-Teens, men det har lagt sig nu; det är ingen som tänker på dem längre.

Avundsjuka?! va skull jag va avundsjuk på? Hans mesiga röst? Wanna be rapper? Han sätt? pga att han är rik o får snygga tjejer??Selena Gomez? Vilken manlig artist har inte de? Han är en mesig liten tönt... Hans fans, värsta Hitler varning ju! skrämmande är hans fans
Citera
2014-05-11, 13:06
  #165
Medlem
Själv så tycker att Justin Biebers musik och attityd suger. Men känns ändå löjligt att folk fortfarande kör med att han har mesig röst och att han ser ut som en tjej. Kollar man på en bild när han var 15-16 år och lyssnar på en låt från samma tid så ser han ut som en liten tjej och låter som en tjej. Idag så är det dock annorlunda. Han har en bra kropp, om inte enorm. Samt att hans röst verkligen inte låter som en tjejröst längre.

Tror att näst intill alla som kritiserar honom skulle mer än gärna vara i samma sits som Bieber. Extrem mängd pengar, extremt berömd, får ligga med otroligt snygga brudar. Det är inte bara tonårstjejer som sitter och dreglar och skriker efter honom. Jag skulle då inte ha något emot att vara i hans skor.

Sen så är väl inte Bieber mycket värre än någon annan flickidol som har existerat under t.ex 90-talet. Jag får känslan av att det är väldigt ''inne'' att ogilla honom, så väldigt många hoppar på något som känns som ''Hata JB tåget'' utan någon annan anledning än att deras vänner, stora skaror på internet etc ogillar honom.
__________________
Senast redigerad av Jermos 2014-05-11 kl. 13:12.
Citera
2014-05-11, 15:05
  #166
Medlem
user.1s avatar
har faktiskt aldrig haft något emot honom, mer än att musiken inte faller mig i smaken.
Citera
2014-05-11, 15:07
  #167
Medlem
insectqueens avatar
Håret
Citera
2022-03-12, 20:47
  #168
Avstängd
Kanske för att han är en ful, äcklig liten diva som inte kan sjunga alls?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback