Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-10, 15:08
  #1
Medlem
Jag har varit utsatt för en ganska hänsynslös och destruktiv sammansvärjning sedan sex månader tillbaka och jag tänker i följande dokument läcka lite av intel-världens (bl.a. Försvarets Forskningsanstalts) hemligheter; texten beskriver mina erfarenheter. Vad som följer är endast sanningen och jag kommer vara så saklig jag kan. Jag kan tyvärr omöjligen läcka allt, mitt minne räcker inte till och alldeles för mycket har hänt. Detta är en bråkdel av vad som hänt, i stort sett minimum för att få en sammanhängande text.

Kapiton hade ca 70 miljoner kr i börsvolym, 13000 användare och jag var enda anställd; jag hade ett begränsat kontaktnät, inget körkort och var allmänt oförmögen att värja mig för metoden jag nedan beskriver. Detta tror jag är spjutspetstekniken, jag tror det är svårt att inse hur kraftfull den är utan att uppleva det hela och jag är osäker på om jag kommer lyckas förmedla metoden. Den är mycket förfinad, mäktig men subtil. Jag kommer i alla fall göra mitt bästa för att beskriva hur det hela går till. Hela konceptet i vad jag har upplevt bygger på plausible deniability, möjligheten att trovärdigt förneka att något skett.

Det hela började med att jag blev förföljd ute på stan. Folk kommenterade mig och förföljde mig vart jag än gick, kommenterade hur jag klädde mig och så vidare, allmän mobbing. Någonstans engagerades även kyrko-organisationer i förföljelsen och mobbingen. Råkar vara vanliga symptom på psykossjukdomar. Jag tänker inte gå in så noga på vad som föregick det hela, men detta skedde under gånga hösten jag hade till viss del misskött företaget, bl.a. dess bokföring och allmänt betett mig extremt illa. Jag tyckte då att mitt beteende var ganska harmlöst.

Jag blev kontaktad av en konsult som erbjöd sin hjälp. Särskilt nyfiken var han på sidans svagheter och all information han fick omsattes snabbt i olika attacker. Fejkade supportärenden började ramla in samtidigt som banken ville säga upp avtalen. Ungefär här bröt de sig in i min bostad för att sabotera, de gav mig syfilis, täppte till avloppen och gömde ett tio-tal udda smutsiga strumpor djupt i en garderob. I (två) andra bostäder de av allt att döma brutit sig in i har de, i syfte att föra ihop mig med offren, placerat någon form av psykosinducerande amfetaminpreparat i träningspulver åt ägaren att dricka varefter de har hamnat på psykiatriska avdelningen. Jätteunderligt, ja.

Min telefon blev tidigt komprometterad, någon gång i november. Gissningsvis med hjälp av en utplacerad telefonladdare på ett tåg mellan Göteborg och Stockholm, innehållandes ett nätverkskort i laddarens kropp. Min telefon var inställd på automatiska uppdateringar, nätverkskortet anslöt mot ett fejkat nätverk och uppdateringar signerade med Androids/Googles egna krypteringsnyckel laddades ner. Telefonen startade om och uppdateringarna installerades. Jag väntade då på Android 4.2 men upptäckte att ingen ny uppdatering hade släppts, telefonen var rootad och kan därför inte installera fabriksuppdateringar utan en återställning. De kan av allt att döma även mata komprometterade versioner av uppdateringar till mjukvara installerad på telefonen. När du ansluter från en icke hackad telefon krypterat via en av deras IMSI-catcher till t.ex. Google används första gången sslstrip, andra gången du ansluter tar det ca en minut innan sidan laddar, jag vet inte vad som händer under den minuten. De byter ut CA-certifikaten mot sina egna. Telefonen smittar nu som pesten via Wifi.

Nästa gång jag anslöt telefonen till min dator routades all trafik genom konsultföretaget Bearingpoint's VPN server; corp.bearingpoint.com och, vad loggar antyder, var en Cups-0day användes för att kompromettera datorn. SSH-nycklar stals, och snart var allt ifrån mina datorer, min router och Kapitons servrar hackade. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att detta kunde hända, jag spenderade en hel månad till att försöka befria mig från attackmjukvaran men det gick verkligen inte. När jag väl lyckades bröt de sig in i min bostad och allt började om igen. Kundmedlet är till slut exfiltrerat och på en säker plats, jag har inte lyckats föra kundmedlet till någon icke-komprommeterad adress innan. Jag underskattade den attackvektor min telefons fysiska säkerhet innebar, detta beklagar jag.

Ett par veckor senare (just då trodde jag det var polisen om jag minns rätt) iscensatte de en fejkad husrannsakan och spelade några låtar (förklarar nedan), med det ungefärliga budskapet "If you need our help, speak up". Jag trodde jag hade betett mig väldigt illa och pep ut ett "hjälp". Sedan började de ... konsultera mig. Titta på Simpsons-snutten där Maggie vevar på en mistlur och Mr Skinner trycks på en ny identitet så har ni ramverksberättelsen.

När folk iaf förföljt dig och kommenterat dig tillräckligt länge försätts du i någon form av suggestivt tillstånd; du tror att allt handlar om eller är riktat mot dig, även om vissa individuella händelser bara råkar synkronicitet eller liknande. Hypnosen kan börja. I mitt fall visade sig sedan två av personerna som förföljt mig med Securitas-kläder (plausible deniability).

De väver ihop ett antal berättelser om vilka de är, exempelvis utger de sig för att vara bolagskapare, släktingar, MUST, Mossad eller CIA och Polisen samtidigt sedan bygger de vidare på de vanföreställningar du mest tror på. Även detta får det hela att likna en psykotisk episod, de placerar hela tiden ut hintar och bevis för att de är de du tror att de är, de är riktigt kreativa; oerhört skickliga människor.

Någonstans började de på natten injicera min nacke med vad jag tror var någon form av impregnerad hårdplast. Ibland, oftast om kvällarna, smälte de plasten med sändaren; känns ungefär som kraftig statisk elektricitet. Plasten har av effekten att döma innehållit antingen något centralstimulerande eller något sövande beroende på tillfälle.

När din dator är hackad och du är i ett "suggestivt tillstånd" börjar de bearbeta dig och hypnotisera dig. De börjar kommunicera med dig, genom musik (shuffle-funktionen; plausible deniability igen), genom radio-klipp (de förföljer dig med en radiosändare), TV (de kopplar in sig i antennsladden eller byter ut firmwaret i smart-TV-apparater). Detta är ett väldigt effektivt sätt att kommunicera. De har styrt min shuffle-funktion, förföljt mig med sändare (FM-radio och TV) i sex månader nu, extremt nedbrytande. Jag tänkte dra några få exempel:

När jag vid ett tillfälle skulle rista in "Mossad dödade mig" på benet i ett hotellrums dusch kom nästa gång jag bytte kanal fick jag kommentaren "Och när kroppen hittades var det sex månader senare, och då hittades bara kraniet".

När FOI erkände sin inblandning och jag gjorde klart att jag avsåg läcka allt jag visste visade de på TV:n en taktikscen ur någon skate derby-film "We've got two jammers here and here, the enemy must [...]" *zapp* ett klipp ur Family Guy med Stewie, "Give me back my mind control device" *zapp* och ett matlagningsprogram "För att det skall bli riktiga begravningskakor måste man stämpla dem först". När jag gick utanför faciliteten hade de förberett en "medicinsk räddningsinsats" ifall jag skulle försöka rymma.

Med sändaren, deras trojan, TV och radio bygger de upp en rad hypnotiska suggestioner som leder till att du får en kort psykotisk episod (timmar i mitt fall) när de spelar låten Lose yourself av Eminem. Du tror på allt han sjunger i låten och får fnatt ... ibland överträffar verkligheten dikten.

De provocerar dig tills du talar för mycket om underrättelsetjänster eller förlorar fattningen varefter polisen hämtar dig tillsammans med en korrupt läkare och du hamnar på psyket under tvångsvård, på så vis förlorar du all trovärdighet och hamnar på en inrättning där de redan har riggat antennkablarna. I mitt fall skedde det två gånger, andra gången efter att de dels släppte på hypnosen och dels skrek jag "bomb" efter att ha fått uppfattningen att de försökt få mig att attackera påstådda bolagskapare/underrättelsebeställare i ett kontor bredvid mitt. I själva verket var bolagskaparna helt omedvetna om vad "de" sagt, allt var ett skådespel med sändaren.

FOI verkar agera genom olika konsulter och konsultbolag. Konsultbolaget Bearingpoint Consulting sysslar med datorkonsultation (=hacking) och bokföring, har kopplingar till bland annat CIA (eller snarare är ett företag i vad som verkar vara en paraplyorganisation kallad CIA). De är om jag förstått det rätt underleverantör även åt andra underrättelsetjänster, ex. Mossad, FOI och så vidare. Konsultbolaget Wireless Consulting verkar syssla med konsultering (hemligt agentande) beträffande elektromagnetiska vågor, signalspaning, även mikrofoner. De driver sändaren beskriven nedan.
2014-05-10, 15:09
  #2
Medlem
Sändaren i fråga är en ”perfekt” sändare av elektromagnetiska vågor. En "gudahand", praktiskt taget. Den kan fokuseras på en punkt så liten som ungefär en kubikcentimeter eller så stor som 10+ meter i bredd. Den senare inställningen använder de för att roa sig; de sveper fågelflockar över skyarna, jättehäftigt. Detta förklarar förresten massdöd av mikrovågade fåglar (nej, de har inte överdoserat koffein). Sändaren har uppskattningsvis en räckvidd på 100 meter och kan fokuseras på en punkt på din kropp och följa dig i rummet. För att kunna fokuseras på en punkt på din kropp så precist och följa dig måste sändaren också kunna "röntga" rum/byggnader med hög upplösning. Sändaren tycks köras runt i skåpbilar. De kan helt utan kontakt döda vem som helst på avstånd, ge dig näsblod osv.

De riktar sändaren mot dina cochlea-nerver och justerar volymen för att antingen få dig att höra externa ljud (ex. folk som pratar om dig; se ljud-klippet med frisören du måste ha hörlurar på dig) eller på väldigt låg decibel för att få dig att höra internaliserade röster (=tankar). De kan tortera dig genom att rikta den mot valfri muskel (=smärtsam kramp), skapa obehag genom att ex. skicka starka UV-vågor mot din kropp eller skada dig genom att mikrovågsugna valfri kroppsdel. Sändaren är minst sagt väldigt obehaglig.

De har plågat mig både fysiskt och psykologiskt med sändaren, bränt mig osv. De har bl.a. skenavrättat mig genom att skjuta vad de påstod var gammavågor mot min skalle. I själva verket var det kraftiga UV-vågor och någon annan våglängd som skapade en obehaglig kyla mot tinningen, det kändes som att få en lätt smäll (fast mycket obehagligare). Detta pågick i 15-20 sekunder och lämnade efter en solbränna på tinningen. De kan värma din mage med mikrovågor för att skapa obehag. De spelade "I just killed you, don't you want to know my name?", "Alpha beta gaga". Sedan spelade de en låt med titeln "Pistol" och en halvtimme senare fick jag en pistol dragen mot mig av en individ de gett syntetisk schizofreni (läs nedan).

Vid en tidigare skenavrättning/skämt befann jag mig i en storebrors bostad när de spelade de upp ett oscillerande ljud (direkt in i hörselnerven så min bror hörde ingenting) jag sprang utanför lägenheten och såg en helt vanlig parabolantenn riktad mot bostaden. Jag var fortfarande under hypnosen så fantasin gick vilt och jag drog för miljonte gången slutsatsen att jag visste för mycket och var på väg att bli lönnmördad. Jag sprang åter in i lägenheten och skrek något i stil med "Det är inte säkert här inne, vi måste ut!". Så hamnar man på psyket en andra gång. Allmänt älskar de att driva, peka paraplyer på dig osv, de menar att det hela är en tolkningsfråga..

Nåväl, jag beskriver alltså en "mind control"-sändare. Den fungerar ungefär så här: Skapa en beräkningsmodell för att justera en arrä riktade antenner så att vågsumman i en kub blir den önskade; använd interferensvågor för att stänga ute kringvarande vågor. Rikta sändaren mot hörselnerven. De kan få vem som helst att säga precis vad som helst, väldigt spännande upplevelse. Jag hoppas ni förstår att jag beskriver en tekniskt sund apparatur, kapabel att plantera in tankar i folks huvuden.

De påverkar dig då och då i dina nattdrömmar med sändaren, genom att spela upp/få dig att tänka på berättelser; de använder detta bl.a. för "gaslighting" (sprida misinformation; de är proffs på sektteknik). Exempelvis har berättarrösten påstått att de är Illuminati, att de kommunicerar med reklam, att de "blyar" psykiatriska inrättningar med gammavågor, att de med sina mikrofoner kan höra subvokaliseringar. Det är ibland svårt att särskilja deras missinformation från sanningen men vad jag skriver är saker jag vet är sanna.

Viruset är lika perfekt det; använder multipath över bluetooth/dolt nätverkskort/usb/wifi osv och ipt_masquerade för att routa trafik genom andra servrar där du blir matad personifierade medier, virusets enda funktion är egentligen att byta ut vilken information mot vilken annan som helst. De byter ut artiklar i DN, Aftonbladet, Reddit osv, de byter ut installerbara .iso-filer tillsammans med checksumma, de byter ut gatunamn på google maps, de byter ut information om bitcointransaktioner (väldigt jobbigt) eller vilken godtycklig textsträng som helst. Till slut kan du inte lita på någon information över huvud taget och du tror att du är i ett digitalt fängelse, att inga pengar längre finns på riktigt, att din dator använder modifierade krypteringsalgoritmer (visade sig vara delvis sant).

De kommer med kommentarer som "Konstigt att mitt minne finns i mailen" samtidigt som de modifierar din mailbox, dina anteckningar och dina lösenord. Ett annat exempel är att de kan placera diskussionstrådar på Reddit; "Varför brinner organiskt material istället för smälter?", ändra stad när du söker på din VPN-tunnels IP-adress till Washington, eller, kanske framför allt, mata dig med information relevant till vad du håller på med för tillfället (så de är nästan riktiga konsulter trots allt). De skickar mail till dig, exempelvis "Nu 25% rabatt på hjärtstartare!".

De har obegränsad tillgång till bland annat Bitstamp, Gmail, Swedbank/sparbankerna, Comviq, Spotify, patientjournalsystemen osv och betalade ut ett skadestånd på närmare 380'000 kr genom att ändra direkt i Bitstamps bokföring. Jag lyckades maila min sida av konverseringen till min bror men de ändrade i mailet så att texten inte kan dekrypteras längre. De kan nolla ditt saldo på Comviq eller direkt i Comviqs backbone avlyssna dina samtal. Gissningsvis kommer många av dessa tjänster via CIA/NSA. Jag har vidare angett minst en infiltratör, kanske två, på ett annat svenskt bitcoinföretag. PRISM är av allt att döma oerhört mycket mer omfattande än vad som har framgått. Min uppskattning är att alla företag med mer än 100M i omsättning är infiltrerade.

En vän beskrev liknande upplevelser som mig. De vävde ihop en berättelse med en mängd vanföreställningar inte helt olik berättelsen de vävde ihop för mig; om en släktring som kunde få honom att se in i framtiden, vita limousiner som ville ge honom skivkontrakt. Han beskrev att saker på datorn handlade om honom, att saker han skrev i sms kom upp i hans facebookfeed. När jag påpekade att han fortfarande existerade som bevis gav FOI honom "syntetisk schizofreni", till synes genom att helt omge honom med "störda" sinnesintryck; filmer med snabba klipp och väldigt surrealistiska scener (ex. Spun), blinkande lampor osv. Förmodligen använder de även sändaren för att inducera sin syntetiska schizofreni, kanske är substanser inblandade. Jag förstår inte riktigt hur de gör, men som ni förstår har vi att göra med genomvidriga individer som inte räds några metoder för att undanröja bevis för vad som sker.

Sammanfattningsvis har dessa psykfall på FOI alltså gett mig syfilis, lurat mig att tro att de är Mossad under sex månader, dödat Kapiton, fått mig att dra värdelösa lögner inför medierna, försökt anlita mig med löfte om lyxbil och gjort mitt liv till en hopplös sci-fi-mardröm.

Underrättelsetjänsterna håller på att ta över världen enligt deras utsaga, de är nästan gränslöst mäktiga och deras teknik framstår som magi. Övervakningssamhället är mer implementerat och integrerat än vad jag trodde kunde vara möjligt. Jag vill mana till en FOI-lag som reglerar deras möjlighet till operativa insatser. Jag vill inte bo i ett land där extrajuridik är kung och FOI håller på med black bag-operationer efter godtycke. Deras handlingar är egentligen oskiljaktiga från psykopaters, som till varje pris försöker uppnå sina mål. Jag gillar inte alls vad jag har sett.

Nu spelar de Geto Boys - Assassins och grejar med sändaren på min skalp ... Nåväl.

// Sebastian Manitski
2014-05-10, 15:22
  #3
Medlem
healthyasfucks avatar
& sen vaknade du eller?

Detta måste vara bland det sjukaste jag läst, lägger mina kort på att du hamnat i någon form av drogutlöst psykos. Även om jag bara läste halva delen av texten så lyser detta vanföreställning och paranoia
2014-05-10, 15:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av healthyasfuck
& sen vaknade du eller?

Detta måste vara bland det sjukaste jag läst, lägger mina kort på att du hamnat i någon form av drogutlöst psykos. Även om jag bara läste halva delen av texten så lyser detta vanföreställning och paranoia
Detta är min uppfattning av händelserna de gångna sex månaderna. Läser du hela texten märker du att allt är väldigt naturalistiskt, finns inga inslag av övernaturlighet. Men absolut, berättelsen är fullständigt galen. Får mig att tänka på test-flygningarna av första jet-planet, piloten bar en gorilladräkt för att folk som såg detta nya propellerlösa plan skulle uppfattas som galna när de återberättade...
__________________
Senast redigerad av Kapiton 2014-05-10 kl. 15:43.
2014-05-10, 16:07
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Dude. Låt bli tjacket. Det låter som en paranoid psykos eller något ur X-Files för fan.
2014-05-10, 16:21
  #6
Medlem
en kopp kaffes avatar
Haha, vilken javla trad.

Du menar alltsa att De har en sandare med elektomagnetiska vagor som kan fokuseras pa en nerv och inducera nervsignaler?
2014-05-10, 16:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en kopp kaffe
Haha, vilken javla trad.

Du menar alltsa att De har en sandare med elektomagnetiska vagor som kan fokuseras pa en nerv och inducera nervsignaler?
Jajamen, kort och koncist! Sedan menar jag på att den används till sattyg, ex. hypnos av intet ont anande småföretagare... Väldigt effektivt sätt att hypnotisera när man kan plantera in tankar...

Jag vet hur det låter, men detta är min beskrivning av händelserna ungefär november - februari.
2014-05-10, 17:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapiton
Jajamen, kort och koncist! Sedan menar jag på att den används till sattyg, ex. hypnos av intet ont anande småföretagare... Väldigt effektivt sätt att hypnotisera när man kan plantera in tankar...

Jag vet hur det låter, men detta är min beskrivning av händelserna ungefär november - februari.
Hur mycket vaket förbrukade du under denna tid?
2014-05-10, 17:59
  #9
Medlem
Oberoende källor beskriver liknande erfarenheter (jag hade inte läst om detta innan):

https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_harassment
https://en.wikipedia.org/wiki/Microwave_auditory_effect

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...011001399.html

Hade inte allt för stor förhoppning på att bli trodd ... men nu finns mina erfarenheter svart på vitt, kanske hjälper jag någon annan.
2014-05-10, 19:00
  #10
Medlem
.Chloes avatar
Intressant text. Det där viruset du pratade om verkade vara ytterst sofistikerat, tror du att man kan få en större inblick i hur viruset påverkade dig?
2014-05-10, 23:02
  #11
Medlem
en kopp kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapiton
Jajamen, kort och koncist! Sedan menar jag på att den används till sattyg, ex. hypnos av intet ont anande småföretagare... Väldigt effektivt sätt att hypnotisera när man kan plantera in tankar...

Jag vet hur det låter, men detta är min beskrivning av händelserna ungefär november - februari.

Var det en bokad plats du hade pa taget? Satt du ensam?
2014-05-11, 20:08
  #12
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag vet inte, men ...

Övervakning och integritet --> Psykisk hälsa
/Moderator
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback