Har stora besvär med ett diskbråck i ländryggen (L4-L5) efter en mc-olycka för snart 4 år sedan. Gick från sommaren 2010 till vintern 2013 utan att läkarna ville göra någonting. Förra vintern fick jag remiss till Strängnäs. Men då hade diskbråcket gått tillbaka så pass mycket att de inte tyckte det fanns så mycket att vinna på en operation. Större delen av fjolåret var också riktigt bra. Men i vintras slet jag upp samma diskbråck i en arbetsolycka på jobbet. Nu har jag varit sjukskriven i över 3 månader. Är hos sjukgymnasten och gör övningar men de fungerar inte alls, får bara mer ont av dom så nu dom senaste veckorna har han tyckt att det inte är någon mening att fortsätta med träning förutom att ta promenader. Försöker vara ute och gå minst 3-4km varje dag. Efter promenaderna känns det ganska bra en stund, men sen kommer all värk igen. Känns som en kniv är inkörd i ryggen samtidigt som man har den här brinnande smärtan i benet. Käkar inte längre några värktabletter då de enda pillren som hjälpt mot smärtan är morfin. Knaprade morfin i nästan 2 månader och visst, man hade kanske inte lika ont. Men man fungerade inte som människa. Hade en fruktansvärt vidrig abstinens i 1½ månad när jag trappade ner från den för att sedan till slut helt sluta med all morfin.
Nu pratas det om att enda utvägen kvar är operation. Men jag har alltid varit skeptisk till att operera just pga att det finns ju en risk att det blir sämre. Man är ju ett par år under 30 så det känns väl tidigt att bli sjukpensionär. Så jag är beredd att prova i stort sett vad som helst innan man lägger sig på operationsbordet.
Därför undrar jag nu om det är någon här som har personlig erfarenhet av Seppo Mikkola eller har någon bekant som varit i kontakt med honom? Läser man runt lite så låter det ju helt otroligt att han m.h.a. massage kan göra en så pass mycket bättre.
Nu pratas det om att enda utvägen kvar är operation. Men jag har alltid varit skeptisk till att operera just pga att det finns ju en risk att det blir sämre. Man är ju ett par år under 30 så det känns väl tidigt att bli sjukpensionär. Så jag är beredd att prova i stort sett vad som helst innan man lägger sig på operationsbordet.
Därför undrar jag nu om det är någon här som har personlig erfarenhet av Seppo Mikkola eller har någon bekant som varit i kontakt med honom? Läser man runt lite så låter det ju helt otroligt att han m.h.a. massage kan göra en så pass mycket bättre.