Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-05, 22:03
  #1
Medlem
Idag kom min brorsa hem med en lapp från sin folkhögskola i Skärholmen som är tydligt riktad mot "Fascismen" AKA Sverigedemokraterna.
I texten står det bland annat
”Fascismen och ideologiska positioner som ligger den (Fascismen) nära, exempelvis den främlingsfientliga högerpopulismen, står starkare än den gjort sedan 1930-talet i Europa. I Sverige är Sverigedemokraterna i opinionsmätning tredje största parti. Acceptansen för såväl långtgående nationalism som rasistiska uttalanden och förhållningssätt är större än på mycket länge, samtidigt som feminismen misstänkliggörs”, med andra ord, HMF är hemskt och SD ligger bakom det hela.
Texten går att läsa här: http://www.aftonbladet.se/kultur/article18579661.ab

Brorsans svensklärare, som för övrigt heter Gunnel Nilsson, har själv spytt ur sig skit riktat mot Sverigedemokraterna. När järnrörsskandalerna hände sa hon bland annat ”Nu hoppas jag folk vet bättre än att rösta på dem”. En annan lärare har bland annat nämnt att Sverigedemokraterna ”inte är demokratiska”.

Om ni tror att det bara är en lärare som gör det här så tror ni fel, då de förra året fick hela skolan att lyssna på en föreläsning av Expo (!!!). Enligt brorsan flödade vänsterpropagandan genom rummet när Expo stod där och snackade skit om Sverigedemokraterna. Mannen från Expo kallade partimedlemmarna för rasister, nazister och sa att de hatar både invandrare och muslimer. De ska båda (självklart…) sparkas ut enligt SD. Argumenten för detta som de använde var t.ex. ”De (Sverigedemokraterna) går i samma led som nazisterna (SVP, etc) under parader”. Floskler som att ”Sverigedemokraterna har sitt ursprung hos Sveriges motsvarighet till Hitlerpartiet i Tyskland” fick självklart eka i rummet, utan minsta mothugg från lärare.
De har även mage att sätta upp denna bild i korridoren: http://imgdb.net/images/127981.jpg
Notera att de sätter ett av SDs förslag inför riksdagen precis under att kvinnor dör av osäkra aborter varje år.

En annan intressant besökare på skolan var en Zigenare (…) med efternamnet Millon. Testa själv att knappa in det efternamnet på Lexbase så ser du vad för folk skolan väljer att bjuda in. Millon kom till skolan och hon pratade om missförstånden som de stackars zigenarna måste leva med, t.ex. att zigenare ofta bär kniv. Det hela avslutades SJÄLVKLART med att nämna att ”Sverigedemokraterna väljs in i riksdagen” vilket hotar zigenarnas position i Sverige och att det var som att, citat, ”Gräva upp Hitler!”

Om ni vill kontakta fröken Nilsson och fråga henne vad hon har emot yttrandefrihet kan ni mejla
gunnel.nilsson.sodra@folkbildning.net
eller
gunnel.nilsson@spray.se

Om ni vill kontakta rektorn och fråga henne vad fan hon håller på med kan ni mejla
karin.eiderbrant@folkbildning.net

Det jag nu undrar är, får en folkhögskola verkligen göra så här? Jag har alltid trott att skolor måste vara politiskt oberoende, men det kanske bara är något som tillhör det förflutna?
Har något liknande hänt på er folkhögskola?
Vad bör jag göra för att få ett stopp på det här, går det att anmäla anonymt?
Vänligen notera att fokus i tråden bör ligga på händelserna och huruvida detta är vanligt, inte på att jag väljer att skriva ut namnen på personerna som gör detta. Jag tycker det är lika uppenbart att dessa människor bör outas som det är att kriminellas namn bör skrivas i tidningen. Det är inte det tråden handlar om. Skriv i PM att jag är ett svin istället för att förpesta min tråd med OT. Det går ändå inte att koppla ihop hennes identitet eller hitta henne, då hennes namn är fruktansvärt vanligt.
Citera
2014-05-05, 22:09
  #2
Medlem
Ja, folkhögskolor är s. k. fristående, och får sätta vilken politisk agenda de vill. Nu har jag själv aldrig haft det ytterst tveksamma nöjet att studera vid en sådan inrättning, men det är allmänt känt att den absoluta lejonparten av Sveriges folkhögskolor är väldigt, väldigt vänsterinriktade. Be brorsan din bita i det sura äpplet och rida ut stormen, om han inte vill debattera emot och riskera att bli av med alla "vänner" han skapat sig där.
Citera
2014-05-05, 22:09
  #3
Medlem
patriot8s avatar
I princip alla svenska skolor försöker bekämpa nationalismen... Inte ovanligt att underrättelseorganisationer likt EXPO bjuds in för att "föreläsa" om "främlingsfientligheten".
Citera
ClintMcPantss avatar

Moderatormeddelande

Postat av ClintMcPants 2014-05-05, 22:23
Medlem
Denna tråd verkar fokuserad på inrikespolitik snarare än utbildning och studier. Passar troligen således bättre i Politik-inrikes.

/Mod.
2014-05-05, 22:42
  #5
Avstängd
Mike-Boreds avatar
EXPO går utmärkt att bjuda in, men SD brukar inte vara okej. Det är bara att inse hur djupt sjukt vårt samhälle är.
Citera
2014-05-06, 10:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
I princip alla svenska skolor försöker bekämpa nationalismen... Inte ovanligt att underrättelseorganisationer likt EXPO bjuds in för att "föreläsa" om "främlingsfientligheten".
Men hur kan det komma sig att de får spy ut skit riktat mot ett specifikt parti? Kan du tänka dig vilket tjafs det skulle bli om någon föreläsare stod och snackade om att V är kommunistiskt och att deras förra partiledare fickrunkade på stan? Eller att S stödde rasbiologiska institutet?
Citera
2014-05-06, 11:07
  #7
Medlem
Nivån på en folkhögskola är låg. Där är IQ och Kritiskt tänkande bristvara. Självklart rekryterar vänstern och antirasisterna på sådana platser.

Det märkliga är att ju de som går på såna skolor får ju betala priset då det är de som får ökad konkurrens om okvalificerade arbeten.
Citera
2014-05-06, 11:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metalblatte88
Men hur kan det komma sig att de får spy ut skit riktat mot ett specifikt parti?
Varför skulle de inte få säga vad de tycker?

Citat:
Kan du tänka dig vilket tjafs det skulle bli om någon föreläsare stod och snackade om att V är kommunistiskt
Att de vill ha mer planekonomi än det är nu är inte likställt med att vara kommunister, de har rört sig ifrån kommunismen. SD har däremot inte rört sig ifrån sin främlingsfientlighet och islamofobi.

Citat:
och att deras förra partiledare fickrunkade på stan?
Nämn en (1) man som inte kliat sig på bollarna eller lagt den tillrätta på stan.

Citat:
Eller att S stödde rasbiologiska institutet?
Att vara barn av sin tid är inte lika illa som att vilja återuppliva gamla synder.
Citera
2014-05-06, 11:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laspeyres
Varför skulle de inte få säga vad de tycker?

För att de är efterblivna?

Citat:
Ursprungligen postat av Laspeyres
Att de vill ha mer planekonomi än det är nu är inte likställt med att vara kommunister, de har rört sig ifrån kommunismen. SD har däremot inte rört sig ifrån sin främlingsfientlighet och islamofobi.

Jag förstår att du lider av Sueciaphobia?

Citat:
Ursprungligen postat av Laspeyres
Nämn en (1) man som inte kliat sig på bollarna eller lagt den tillrätta på stan.

https://www.youtube.com/watch?v=fG_0UiBdj6o

Citat:
Ursprungligen postat av Laspeyres
Att vara barn av sin tid är inte lika illa som att vilja återuppliva gamla synder.

Tror du att SD vill återinföra Rasbiologiska institutet?
Citera
2014-05-06, 11:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrpoet
För att de är efterblivna?
Källa på det?

Citat:
Jag förstår att du lider av Sueciaphobia?
Varför tror du det?

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=fG_0UiBdj6o
https://www.youtube.com/watch?v=mPycz-tsrDM

Citat:
Tror du att SD vill återinföra Rasbiologiska institutet?
Nej, men det är inte ovanligt att se försvar av SD:s politik med att säga att den inte skiljer sig så mycket från politik som förts tidigare i Sverige.
Citera
2014-05-06, 13:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Ja, folkhögskolor är s. k. fristående, och får sätta vilken politisk agenda de vill. Nu har jag själv aldrig haft det ytterst tveksamma nöjet att studera vid en sådan inrättning, men det är allmänt känt att den absoluta lejonparten av Sveriges folkhögskolor är väldigt, väldigt vänsterinriktade. Be brorsan din bita i det sura äpplet och rida ut stormen, om han inte vill debattera emot och riskera att bli av med alla "vänner" han skapat sig där.
ELLER – gör som brandmännen och läkarna. Lämna byggnaden i protest. Det är ju numera fullt accepterat och ingen ska behöva känna sig kränkt av någon annans politiska åsikt. Om någon käftar emot och hävdar obligatorisk närvaro så hänvisa till begreppet "lika inför lagen" - inte bokstavligt men metaforiskt. Anför att om man kan tacka nej till åsikter från höger måste det även gälla åsikter från vänster. Som sista utväg så kan man ge uttryck för åsikten "ÄT SKIT OCH DÖ" och sedan bara gå därifrån.

/m
Citera
2014-05-06, 15:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laspeyres
Källa på det?

Axiom.

Citat:
Ursprungligen postat av Laspeyres
Varför tror du det?

Det verkar uppenbarligen vara problematiskt för dig att svenskar är måna om att bibehålla sitt kulturella arv, eftersom du slänger dig med termer som "Islamofobi" och "främlingsfientlighet" på sunt självbevarande så måste du ha vissa problem med att erkänna Sverige som fenomen?

Jag vibbar att du är en sån där som gillar Mcdonaldsdrypande fett längs med kinden samtidigt som du beklagar dig över multinationella företag och övertygad om att för att få en mångkulturell värld måste vi döda nationsidentiteterna.(eller iallafall de som är beredda att försvara den). Du lipar inte över Japan eller Finlands politik, trots att deras förda politik är långt mer höger än den SD förespråkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Laspeyres
https://www.youtube.com/watch?v=mPycz-tsrDM

Härligt och se att folk beväpnar sig mot kulturmarxisterna!
Problematiskt med hora dock, den nya samhällsadeln som du förespråkar har dock gjort till en del av det "svenska" språket

http://www.expressen.se/gt/hovratten...r-kallas-hora/

Citat:
Ursprungligen postat av Laspeyres
Nej, men det är inte ovanligt att se försvar av SD:s politik med att säga att den inte skiljer sig så mycket från politik som förts tidigare i Sverige.

Fortfarande vad har det att göra med rasbiologiska institutet? Vi ser att den s.k progressiva politiken har lett till segregation och ett samhälle vars moraliska och systematiska förfall är oundvikligt. En grogrund för nationalister, islamister och kommunister - en underbart dysfunktionell värld utan gränser som enbart sammanbinds av den tvångsmässiga transfererings och indoktrineringspolitiken.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback