Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Att du varit mobbare gör dig inte mer trovärdig. Alla andra familjeformer än mamma-pappa-barn är onaturligt konstruerade av samhället. I denna process är man skyldiga att ta alla parter i beaktande, inte minst de som har minst makt (ingen makt alls för att vara exakt). Därför skall barnens eventuella utsatthet värderas högst. Men du är så färgad i ditt ställningstagande att bögars "rätt till barn" (fan att det ens finns ett sådant tänkesätt) rättfärdigar att man gör barn till utsatta spelbrickor. Förvånar inte ett dugg att du varit mobbare. Sådana låtsas ju inte om att det är mobbing man sysslar med.
Fast mamma-pappa-barn är förvisso en samhällskonstruktion också. Ur en etologisk synvinkel är det långt ifrån alla däggdjursarter som bildar monogama familjer där fäderna stannar kvar, ca 3 % faktiskt.
Visst ser jag att mobbning existerar, annars hade jag ju inte vetat att jag varit mobbare. Men vi mobbade inte barn för att de hade avvikande familjeförhållanden, namn eller dylikt, vi mobbade dem för att vi var osäkra, och vi hade ingen annan specifik anledning. Hade någon gett mig en rejäl åthutning hade det sett annorlunda ut, det kan jag försäkra dig.
F.ö så tror jag att barn med samkönade föräldrar har en större chans att inte bli mobbare då de som är sociala minoriteter har en större benägenhet att förstå dem, och därmed lära sina barn att det är fel att mobba. De enda som bidrar till mobbning är ju sådana som ni, som låter det existera och fokuserar på att råda bot på allt ett barn kan mobbas för istället för att fokusera på att åthuta mobbarna.