det blir så när man försöker ta en bit av en suverän land genom att anexera det. Sverige har tur att de gränsar inte med Ryssland annars skulle Sverige inte ens existera som land i det närmaste framtiden. Ukraina hade ingen tur just vad det gäller grannar.
Vet du hur Krim hamnade under Ukraina? det var en nyck av kommunistdiktatorn Krusse!
Saken är den att ni Carl Bildt-supportrar i tråden hela tiden hänvisar till några oppionionsundersöknignar, då opinionsundersökningar inte behöver vara överensstämmande med verkligheten.
Med det i åtanke, hittade jag den här för ett litet tag sen:
Vet du hur Krim hamnade under Ukraina? det var en nyck av kommunistdiktatorn Krusse!
Om man läser mellan raderna på wikin till Krim's konstitution, får man ju också intrycket av att Krim försökt komma ut från under Ukrainas tumme sen SSSR föll ihop.
Saken är den att ni Carl Bildt-supportrar i tråden hela tiden hänvisar till några oppionionsundersöknignar, då opinionsundersökningar inte behöver vara överensstämmande med verkligheten. Om ni nu tror att östurkrainarna är så tillylles med det kotupta och ineffektiva styret från Kiev (varför syns inte Kievanhängarna som ju skall vara i stor majoritet på gatorna i Donetskt och andra ställen?), varför är ni (och kuppregimen i Kiev), så rädda för att det skall bli beslutande lokala folkomröstningar om Östukraina skall lämna den ärligt talat ganska misslyckade statsbildningen Ukraina?
Jag kan rekommendera att köra googla translate och gå igenom lite rysk media.
Väldigt relevant fråga när det gäller detta - har du några länkar till bra ukrainska nyhetssidor, tycker det är skralt på förstasidan förutom Kiev Post? Jag menar alltså sådana på ukrainska som man själv får översätta, och gärna från lite olika delar av landet om det går?
Väldigt relevant fråga när det gäller detta - har du några länkar till bra ukrainska nyhetssidor, tycker det är skralt på förstasidan förutom Kiev Post? Jag menar alltså sådana på ukrainska som man själv får översätta, och gärna från lite olika delar av landet om det går?
Moscow times:
Regulary publishes articles
Whom take critical positions toward the current russian government
Moscow times is sympathetic to western policies in the region
Stort tack fredag, där har man lite att gå igenom så här på lördagkvällen
Har du förresten någon uppgift om det stämmer som jag länkade från en kort reserapport, att det finns beväpnat (men tydligen trevligt) folk på Maidan? Stämmer det och vilka är i så fall dessa?