2014-04-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
'
Du glömde import av pengar med. Utan lån från ryssland kan Ukraina inte ha en statsbudget med enorma underskott.

Dessutom har nu behovet av pengar ökat då subventionerna på 40-50% på gasen kommer försvinna.
Vem ska låna ut pengar till Ukraina?
Ja inte blir det Ryssland som ju har ekonomisk skräpstatus numera och har själva svårt att få låna pengar.
2014-04-26, 14:57
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zakorp
Men den där saga måste du själv sluta tro på om man nekar män i ålder 16-60 från Ryssland att resa in .
Så rör det sig med största sannolikhet om mer än betalda flagg viftare . Många är förbannade och vill hjälpa sina bröder.

Ingen som har förbjudit inresa för män i ålder 16-60. Det visade sig vara en fejk nyhet som Aeroflot spred i ett pressmeddelande.

Däremot har man förstärkt kontrollen på ryska män som reser in i Ukraina. Är väl knappast märkligt med tanke på hur många sabotörer/provokatörer och övriga kriminella som åkt till Ukraina från Ryssland? Frågar du mig personligen så borde de infört visumkrav och begränsad inresa för ett bra tag sen.
2014-04-26, 15:04
Medlem
zakorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Ingen som har förbjudit inresa för män i ålder 16-60. Det visade sig vara en fejk nyhet som Aeroflot spred i ett pressmeddelande.

Däremot har man förstärkt kontrollen på ryska män som reser in i Ukraina. Är väl knappast märkligt med tanke på hur många sabotörer/provokatörer och övriga kriminella som åkt till Ukraina från Ryssland? Frågar du mig personligen så borde de infört visumkrav och begränsad inresa för ett bra tag sen.

Det är bara titta på hur det fungerar praktiskt för att bilda sig en uppfattning. Vad någon har sagt eller skrivit spelar ingen roll.
2014-04-26, 16:38
Medlem
Citat:
Vet du vad. Du verkar bevisligen inte besitta ens de mest grundläggande kunskaperna inom makroekonomi. Jag hade gärna förklarat det för dig, men eftersom du visat en nonchalant attityd och knappast läst igenom min redovisning av Rysslands ekonomi och tagit till dig de viktiga faktorerna, så tänker jag inte ägna någon mer tid på att upplysa dig.

Ryssland har, enligt IMF en stor hög av icke rysk valuta. Enligt IMF är deras ”foreign currency reserves” ca 433 miljarder dollar. Så dom har pengar,
Samt har ju, Ukraina en stor obetald skuld till Ryssland.

http://www.imf.org/external/np/sta/ir/IRProcessWeb/data/rus/eng/currus.htm
2014-04-26, 16:40
Medlem
Kreml-kontrollerade tv-kanalen RT lever verkligen upp till ryktet som pajas-kanal nr 1. Ett riktigt udda debattprogram är "CrossTalk" med Peter Lavelle som programledare. Häromdagen hade man bjudit in amerikanen Mark Levin, en person som fortsätter att prata trots Lavelles ständiga försök att håna Levin. I andra ringhörnan den helt okände lingvisten Scott Rickard. Lavelle och Rickard mot Livin alltså. Och Mark Levin gör verkligen en insats då han - trots spott och spe - håller anständighetens fana högt.

Det hela utvecklar sig snabbt till CrossYell. Och mer underhållande än så här blir det sällan på RT...

http://youtu.be/NGlk-AITxhM
Senast redigerad av Tomteboda 2014-04-26 kl. 16:48.
2014-04-26, 17:06
Medlem
Pizzapaomeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Kreml-kontrollerade tv-kanalen RT lever verkligen upp till ryktet som pajas-kanal nr 1. Ett riktigt udda debattprogram är "CrossTalk" med Peter Lavelle som programledare. Häromdagen hade man bjudit in amerikanen Mark Levin, en person som fortsätter att prata trots Lavelles ständiga försök att håna Levin. I andra ringhörnan den helt okände lingvisten Scott Rickard. Lavelle och Rickard mot Livin alltså. Och Mark Levin gör verkligen en insats då han - trots spott och spe - håller anständighetens fana högt.

Det hela utvecklar sig snabbt till CrossYell. Och mer underhållande än så här blir det sällan på RT...

Den programledaren som inte kan hålla sig för att avbryta Mark varje mening. Dagisnivå
2014-04-26, 17:06
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Ryssland har, enligt IMF en stor hög av icke rysk valuta. Enligt IMF är deras ”foreign currency reserves” ca 433 miljarder dollar. Så dom har pengar,
Samt har ju, Ukraina en stor obetald skuld till Ryssland.

http://www.imf.org/external/np/sta/ir/IRProcessWeb/data/rus/eng/currus.htm

Jo, valutareserven är väl en positiv faktor som innebär att Ryssland inte befinner sig i en akut kritisk situation. Men hur länge varar dessa reserver?
http://www.tradingeconomics.com/russia/foreign-exchange-reserves

Bara förra månaden lade man över 20 miljarder USD på valutainterventionerna.

Hur länge skulle valutareserven klara av en kraftig inflation och ökade lånekostnader?
2014-04-26, 17:08
Medlem
Savoys avatar
Citat:

Har stött på denna nyhet eftersom jag hänger på lite resforum också, men det är alltså fejk? Har du någon länk till det, för jag hittar ingen källa som dementerar ett sådant förbud.

Färsk kort rapport från opolitisk svensk resenär (vilket också gör att observationerna kan vara felaktiga, naturligtvis), citerar hela inlägget för det är väldigt intressant. Vilka är det han avser som "beväpnade", måntro, det kan väl inte vara "civila", eller? Krim har ju gjort att man inte är särskilt uppdaterad vad gäller Kiev/Maidan.

Citat:
För att återkoppla kan jag rapportera att det gick alldeles utmärkt att flyga via Moskva. Inga frågor eller trackasserier kring destinationen. Bortsett från en mindre försening från Moskva på väg till Kiev gick flygningen mycket smidigt (mindre så för de ryska medborgare av manligt kön mellan 16-60 år som Ukraina beslutade inte fick åka med..)

Såhär i efterhand kan jag också konstatera att röster om att man bör undvika Kiev känns lite naiva. Läget i Kiev, även kring barrikaderna på Maidan, kändes väldigt tryggt och t.o.m. de alltjämt beväpnade skarorna på torget gav ett vänligt intryck. Att valutan har droppat med ~35% på några månader är ju också rätt "trevligt" som besökare. Sammanfattningsvis rekommenderar jag alla att åka till Kiev och inte låta sig avskräckas av den politiska situationen.

http://www.businessclass.se/forum/skyteam/16918-moskva-kiev-problem.html
Senast redigerad av Savoy 2014-04-26 kl. 17:11.
2014-04-26, 17:14
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Jag råder alla som på allvar menar att det med Ukrainakrisen som bakgrund går att jämföra RT och seriös västerländsk media som BBC i partiskhet tar en till på detta inslag i sin helhet, och sedan jämföra det med detta inslag:

https://www.youtube.com/watch?v=kNoJtULmZXk

Ser man inte skillnaden mellan hur dessa båda kanaler fungerar måste man vara från vettet.
2014-04-26, 17:20
Medlem
Citat:

var nog det sjukaste jag sätt på internet denna vecka Fattar inte ar RT alltid skall ha så förbannat svårt att låta folk prata färdigt
2014-04-26, 17:32
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:

Haha, exakt så känner jag mig på denna tråd, som den där Mark Levin! Han ska ha en stor eloge för sin insats.

Programledaren och den okände Scott Rickard har ingen skam i kroppen som sprider rysk propaganda på detta vidriga sätt.

Är ju sjukt hur de inte skäms att ljuga rakt ut när hela världen ser vad som händer. Avbryter, ljuger, skrattar och försöker håna motståndaren, och rodnar inte ens när de gör det. Riktig propagandaskit.
2014-04-26, 17:46
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
Citat:

Det där programmet var tragikomik på hög nivå. Programledaren ser ut som utklädd lömsk dvärg, hög på amfetamin och jag kände stanken av 9/11-denierzetgiestpack genom skärmen när jag såg den där Scott Rickard. Mark Levin var väl ingen direkt stjärna han heller...
Senast redigerad av Bigbadwolfzor 2014-04-26 kl. 17:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in