15 837 besökare online
858 517 medlemmar • 45 881 470 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Mat, dryck & tobak > Tobak
Svara på ämne
Ämnesverktyg
zkoglund
Medlem
Imorgon blir de en snusfridag, nu j_vlar...

inpersona
Medlem
Har snart varit snusfri sen ett år tillbaka och även helt tobaksfri sedan nyårsafton. Använde väl tobak i runt sju år. Har försökte sluta så många gånger utan att lyckas att det blev direkt löjligt. Insåg att enda sättet för mig att sluta var att även sluta dricka alkohol under en längre period. Och det funkade. Jag har inte druckit en droppe sedan nyårsafton. Tobakssuget är numera obefintligt. Så, ett tips till er som vill sluta med tobak och aldrig mer börja igen; sluta drick under ett halvår.

Egon321
Medlem
Egon321s avatar
Snusat i ca 12 år ... Mest portionsnus men även en del lös-snus , Ca 1 dosa/2-3 dagar

Har nu varit snus-fri 15 dagar , dock rökt ett par cigaretter då jag druckit alkohol ( 2 tillfällen ), men har jag inte druckit alkohol så är faktiskt nikotinsuget nästan HELT obefintligt, trodde inte att det skulle vara så här lätt , hoppas att jag kommer kunna hålla uppe detta så lätt utan några abstinens problem eller jobbiga tankar ... Och jag använder inte ens fake-snus eller nåt från apoteket

Saker som verkar funka bra för mig är: Hålla sig fysiskt aktiverad, gymma, jogga, försöka vara ute mycket i det fina vädret, dricka mycket vatten, dra ner på kaffe/alkohol... , och sluta med det RAKT AV, och inte använda fake snus som typ Onico, det skulle bara göra mig frustrerad och sugen på riktigt snus

Egon321
Medlem
Egon321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inpersona 
Har snart varit snusfri sen ett år tillbaka och även helt tobaksfri sedan nyårsafton. Använde väl tobak i runt sju år. Har försökte sluta så många gånger utan att lyckas att det blev direkt löjligt. Insåg att enda sättet för mig att sluta var att även sluta dricka alkohol under en längre period. Och det funkade. Jag har inte druckit en droppe sedan nyårsafton. Tobakssuget är numera obefintligt. Så, ett tips till er som vill sluta med tobak och aldrig mer börja igen; sluta drick under ett halvår.

Håller med att alkohol är ens värsta fiende om man ska sluta med nikotin, jag får inte något snus sug , men blir sugen på en cigg efter varje öl... Men jag tycker det är okej att dricka och röka ett par cigg till ölen ett par gånger om månaden , då det fortfarande är en extrem nedtrappning av nikotin

Men då kan jag hålla mig till det och inte röka cigg när jag inte dricker , och försöker att hålla att bara dricka typ 2 gånger i månaden

sweatlok
Medlem
Hur ersätter man lättast snus? Är pank och har 2 dagar kvar till löning. tog sista prillan imorse och har setat med panikångest hela dagen. Funderar på att blöta en jävla tepåse o köra upp under läppjäveln. Tips någon?

christery
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweatlok 
Hur ersätter man lättast snus? Är pank och har 2 dagar kvar till löning. tog sista prillan imorse och har setat med panikångest hela dagen. Funderar på att blöta en jävla tepåse o köra upp under läppjäveln. Tips någon?

En jordnöt körde polaren med när han skulle sluta, kaffesump har jag hört talas om men det lät inte vidare gott.

Jag slutade nästan helt på semestern, började röka istället. Fiffigt.
Senast redigerad av christery år 2498 kl. -07:62 .

Smirmat
Medlem
Smirmats avatar
Citat:

20 spänn måste du väl kunna hosta upp och köpa en dosa kaliber.

"Hade fotbollsmatcher blåsts av vid 90' hade jag varit miljonär."

Me0w
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon321 
Håller med att alkohol är ens värsta fiende om man ska sluta med nikotin, jag får inte något snus sug , men blir sugen på en cigg efter varje öl... Men jag tycker det är okej att dricka och röka ett par cigg till ölen ett par gånger om månaden , då det fortfarande är en extrem nedtrappning av nikotin

Men då kan jag hålla mig till det och inte röka cigg när jag inte dricker , och försöker att hålla att bara dricka typ 2 gånger i månaden
Jag har rökt vid några få tillfällen efter jag slutat snusa, exakt alla har varit på fyllan. Mina två regler är att rökning endast får ske när jag druckit och att jag aldrig någonsin får köpa mig ett eget paket. Genom att inte köpa ett eget paket begränsar jag intaget eftersom man inte vill tigga, och så vaknar jag inte upp dagen efter med cigg över som då kanske kan se frestande ut...

Citat:
Ingefära har jag hört någon säga. Tuggummi funkade ganska bra för mig. Både att bara tugga och att då och då kila in under läppen.

Super.Bendtner
Medlem
Super.Bendtners avatar
En månad helt utan nikotin. Jävligt trevligt att vakna på morgonen utan abstinens i hela kroppen och bara ha snus i tankarna som en heroinist har för sin fix. Sen har man sparat 400-500 kr också.
Cold turkey funkade för mig, dock mådde man så in i helvete dåligt i två veckor.

Svara på ämne
Topp Dela »