2014-04-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Jag har jobbat med Ukraina i över 10 år, förutom Ukraina har jag även arbetat med Ryssland, Polen, Estland, Lettland, Litauen m.m. Vad gäller just Ukraina så har jag varit bosatt där i flera år. Under denna tid har jag fått möjligheten att träffa flera politiska representanter på olika nivåer och skaffat mig en god förståelse för landet och folket där.

Det märks. Misstänker att vi är många 'tysta' läsare som finner glädje i all energi du lagt i denna tråd. Förstår inte hur du orkar ärligt talat (dina s.k. 'meningsmotståndare' är ju egentligen inte värda en diskussion) men det är väldigt bra att du gör det.
2014-04-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Har Ryssland verkligen råd med Krim?
Ryssland har nog inte råd med så mycket och Krim blir nog en kvarnsten om halsen för Rysslands vacklande ekonomi, särskilt nu när Krim töms på utländska företag och kapital och turistnäringen kollapsat. Att tvinga ryssar att semestra på Krim hjälper föga. Rika eller välbärgade ryssar vill ju åka västerut eller åtminstone inte till ett Krim i kaos. Det är ju dollar som gäller för ryssar på resa, inte rubel.
2014-04-24, 22:28
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu verkar äntligen vår regering stoppa biståndet till krim eftersom det inte finns några legitima myndigheter att samverka med i Krim. Får hoppas att allt bistånd till Ryssland har stoppats till vidare.
Ryssland får väl sköta sin ekonomi så vi slipper pröjsa för deras miljöbrott. Har inte vattentoaletten kommit i bruk därborta än och vet man inte att reningsverk uppfanns för länge sedan. Undrar om inte Ukraina behöver vårt bistånd och stöd bättre.

Ger Sverige bistånd till Krim!? Kan du länka till någon källa? Inget jag kände till i alla fall.
Bistånd till Ryssland låter också konstigt, det var väl på tal en gång i tiden gällande miljösanering i Östersjön, men något annat känner jag inte till?

Edit: Jaha där ser man, hittat det själv nu. Ja det ska vi naturligtvis inte göra, de har absolut tillräckligt med pengar själva (eller hade...)

Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Simon Ostrovskij från VICE, som hölls fången i Slovjansk, har blivit frisläppt:

https://news.vice.com/articles/simon-ostrovsky-has-been-released?trk_source=homepage-in-the-news

Kul att se att man får rätt omgående, synd att det verkligen inte gick att satsa pengar
Senast redigerad av Savoy 2014-04-24 kl. 22:33.
2014-04-24, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ryssland har nog inte råd med så mycket och Krim blir nog en kvarnsten om halsen för Rysslands vacklande ekonomi, särskilt nu när Krim töms på utländska företag och kapital och turistnäringen kollapsat. Att tvinga ryssar att semestra på Krim hjälper föga. Rika eller välbärgade ryssar vill ju åka västerut eller åtminstone inte till ett Krim i kaos. Det är ju dollar som gäller för ryssar på resa, inte rubel.
Påstår du att Ryssland har en vacklande ekonomi? Du måste skämta? Ta en titt på det här för att se hur den starka ryska ekonomi utvecklas sen Putin blev framröstad av sitt folk och ju längre han har makten ju större stödet blir för Putin.
Kolla här http://en.wikipedia.org/wiki/File:Russian_economy_since_fall_of_Soviet_Union.PN G
Han tvingar inte sitt folk att åka på semester utan han underlättar det för ryssar att kunna semestra för ett billigare pris och samtidigt så utveckla den ryska ekonomin. Vad vet du om vanliga ryssar? Du själv påstår att det är dollar som gäller för ryssar, men vad vet du om saken? Att kunna semestra i lyx för billiga pengar är drömmen för alla samtidigt så skapas det jobb i servicesektorn i Krim.

Folket i Krim röstade för bättre levnadsvillkor och Putin kommer inte att svika dem.

Du påstår även att Sverige skickar bistånd till Ryssland, det var det värsta jag har läst
2014-04-24, 22:48
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seyyed79
Påstår du att Ryssland har en vacklande ekonomi? Du måste skämta? Ta en titt på det här för att se hur den starka ryska ekonomi utvecklas sen Putin blev framröstad av sitt folk och ju längre han har makten ju större stödet blir för Putin.

Kolla här http://en.wikipedia.org/wiki/File:Russian_economy_since_fall_of_Soviet_Union.PN G

Berätta för oss vad du tror grafen beror på?

Citat:
Du påstår även att Sverige skickar bistånd till Ryssland, det var det värsta jag har läst

64 miljoner förra året.

http://www.sida.se/Svenska/Lander--regioner/Europa/Ryssland/Samarbetet-i-siffror/
2014-04-24, 22:52
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Han tvingar inte sitt folk att åka på semester utan han underlättar det för ryssar att kunna semestra för ett billigare pris och samtidigt så utveckla den ryska ekonomin. Vad vet du om vanliga ryssar? Du själv påstår att det är dollar som gäller för ryssar, men vad vet du om saken? Att kunna semestra i lyx för billiga pengar är drömmen för alla samtidigt så skapas det jobb i servicesektorn i Krim.

Folket i Krim röstade för bättre levnadsvillkor och Putin kommer inte att svika dem.

Sverige bistår ryssland med pengar och kunskap sedan 90-talet, men nu kanske det upphör. Ryska ekonomin är svajjig men inte dålig. Dock är den är osäker och vid en allvarlig störning kan den snabbt rasa utför.
2014-04-24, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Berätta för oss vad du tror grafen beror på?

64 miljoner förra året.

http://www.sida.se/Svenska/Lander--regioner/Europa/Ryssland/Samarbetet-i-siffror/
Innan jag berättar vad grafen beror på så vill jag att du ska svara på en fråga, Tror du att grafen visar falska siffror eller visar den sanningen?
34 miljoner till "demokrati" och mänsklig "rättigheter", jag antar väl att pengarna gick till konst gruppen Pusy Riot
2014-04-24, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Sverige bistår ryssland med pengar och kunskap sedan 90-talet, men nu kanske det upphör. Ryska ekonomin är svajjig men inte dålig. Dock är den är osäker och vid en allvarlig störning kan den snabbt rasa utför.
Osäker och kan rasa vid en allvarlig störning? Pratar du om EU ländernas ekonomi eller den amerikanska ekonomin?
Lägg fram argument varför den är osäker och varför den är kan falla vid en störning! Posta gärna någon källa också som kan bevisa att det du påstår är sant
2014-04-24, 23:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Dags för EU och USA att visa flagg och bistå Ukraina med trupp, rysspacket måste rensas undan.
2014-04-24, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dags för EU och USA att visa flagg och bistå Ukraina med trupp, rysspacket måste rensas undan.
Varför ska "rysspacket" rensas? Vad sägs om att rensa amerikanska trupper från Europa?
2014-04-24, 23:08
Medlem
EastClintfoods avatar
Vissa av er anser att ukraina har alltid hört till ryssland, men har ni sett kartan från 800 talet? Hur det såg ut då? Tänker inte ha någon åsikt om detta fallet då man inte alls är så insatt, men det kan sägas att som de äldre sa, lita aldrig på en ryss (på kort sikt, kan sverige inkluderas dit)

http://www.emersonkent.com/map_archive/europe_charlemagne_814.htm
2014-04-24, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Vissa av er anser att ukraina har alltid hört till ryssland, men har ni sett kartan från 800 talet? Hur det såg ut då? Tänker inte ha någon åsikt om detta fallet då man inte alls är så insatt, men det kan sägas att som de äldre sa, lita aldrig på en ryss (på kort sikt, kan sverige inkluderas dit)

http://www.emersonkent.com/map_archive/europe_charlemagne_814.htm
Inlägget är väldigt outvecklad och jag förstår inte meningen med att du postar en gammal kart bild.
Det är är en karta från 800 talet på vilket sätt har det med Rysslands nuvarande stat att göra?
"Vad menar du med att aldrig lita på en ryss" Jag antar väl du inte hatar Ryssland på grund av deras stat utan din hat är byggd på det ryska folket som aldrig har varit ett hot till Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in