2014-04-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Oavsett vilken kille du vill ha så resonerar han likadant. Män med valmöjligheter vill inte heller ha slampor till monogama förhållanden och familjebildning. Om du nu trodde det.

Har redan ett monogamt förhållande och familj är jag inte intresserad av.
Varför har han inte fått någon levererad från hemlandet om det är en oskuld han saknar?
Citera
2014-04-23, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Ja, men varför nöja sig med begagnade leksaker när man har möjlighet till helt fräscha sådana?

Om de begagnade leksakerna är intressantare än de nya.
Senast redigerad av LionQueen88 2014-04-23 kl. 18:02.
Citera
2014-04-23, 18:17
Medlem
MalachiYorks avatar
Du går efter fel typ av kvinnor skulle jag tro, har träffat både svenskar/invandrarbrudar och jag skulle säga att båda kan vara lika falska eller ärliga. Så det är nog snarare en fråga om att inte ge upp hoppet att hitta den rätta! Folk verkar vara indoktrinerade med att det ända stället du kan träffa brudar på är krogen

Men om du initierar att träffa utländska kvinnor så tror jag det räcker med att åka till Finland eller Tjeckien, för att hitta mer "traditionella" kvinnor. Vet ej om du är rasist? Om du är isf, Förökar du dig med en asiat eller latinamerikan bidrar även du till "white genocide".

Edit: fel av mig såg att du menade mäns självmord och inte vita mäns självmord.
Citera
2014-04-23, 18:33
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Om de begagnade leksakerna är intressantare än de nya.

Knappast.
De är trasiga...Gjort sitt, helt enkelt. Man slänger bort skiten, istället för att spilla resurser på skräp som ändå aldrig fungerat.
Citera
2014-04-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Knappast.
De är trasiga...Gjort sitt, helt enkelt. Man slänger bort skiten, istället för att spilla resurser på skräp som ändå aldrig fungerat.

Håller helt med....ett knull och er pinne är helt obrukbar, knäckt, av, kaputt och ur funktion.
Jupp. Bara slänga.
Citera
2014-04-23, 19:02
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Håller helt med....ett knull och er pinne är helt obrukbar, knäckt, av, kaputt och ur funktion.
Jupp. Bara slänga.

För män blir den bättre med åren, sorry
Vi väljer sällan att göra relationer destruktiva mm. Detta i jämförelse med kvinnor, generellt.
Destruktiva män ses ej som starka... Så att vara en idiot bland män är ej eftersträvansvärt.

För mig funkar det bra, min pinne drar till sig massor av kvinnor...som yrkesman, privat, konsument, sportutövare mm. Alla lägen funkar och jag är bara den jag är.
Citera
2014-04-23, 19:08
Medlem
Ego-Legos avatar
Efter att ha skummat igenom flera sidor pubertalt och halvtänkt tjafs om antal partners och promiskuitet vill jag flika in att det handlar om trohet, eller snarare bristen på trohet och pålitlighet.

Problemet med promiskuöst leverne är att många kvinnor, i synnerhet i feministiska kretsar, gärna ser (1) "utforskandet av sin sexualitet" som en dygd, och (2) den "kletiga monogaminormen" som en styggelse.

Det första innefattar allt från att börja onanera och bearbeta den skam som finns kring sex för många kvinnor (har själv aldrig förstått varför) till att använda sex för hämnd, olika transaktioner, mutor, utpressning (materiell som känslomässig) eller bara helt allmänt spela på sin sexualitet för att skörda fördelar i alla möjliga sammanhang. Ett vardagligt exempel är kvinnor som klär sig sexigt på jobbet.

Det andra handlar om den feministiska konstruktionen att kvinnlig sexualitet är polygam, att det är naturligt (läs: Heligt) för kvinnor att obehindrat och gärna utan konsekvenser ligga lite hur som helst oavsett civilstånd eller relationsstatus. Det här är kärnan i promiskuitetsfrågan, oavsett hur välknullad någon är så finns för många män värdet i en relation i att kvinnan är sexuellt exklusiv med honom.

De flesta kvinnor kan välja bort dessa män då det står andra på kö som finner sig i att uppfostra andra mäns barn, detta är sjukt nog lagstadgat, om en gift kvinna blir gravid av ett krogknull är det hennes make som juridiskt sätt är fadern. Tänker man lite längre så visar det sig dock att värderingen bakom sådan lagstiftning är den gamla klassikern att omyndigförklara kvinnor, det är alltså mannens ansvar huruvida hans fru ligger med andra eller inte, hon kan inte rå för det och knullar per default om hon blir tillräckligt övertalad, är full eller hämndlysten, som den naturkraft hon är.

Vad vill jag säga med allt det här då? Jo, att när det monogama förhållandet börjar ses som något icke önskvart av den feministiska åsiktsfabriken, och giftermål i praktiken innebär förlorad rättsäkerhet för män så berövas dessa från rätten till garanti att försörja och fostra sin egen avkomma, till förmån för kvinnors rättighet att utöva promiskuitet. Jag tror att de flesta förstår att det utgör en väldigt negativ faktor för väldigt många män som då bevisligen hellre hittar en fru utomlands där promiskuitet och exklusivitet inte blandas ihop på samma sätt.

TL;DR: Antalet partners är ovidkommande, att kunna utöva exklusivitet är avgörande.
Senast redigerad av Ego-Lego 2014-04-23 kl. 19:34.
Citera
2014-04-23, 19:26
Medlem
WordWarriors avatar
@Ego-Lego:

Ett mycket bra inlägg. Det vi har idag är ett kvinnligt frihetsego utan korresponderande ansvarskänsla. Utan kritiskt tänkande och rationalitet. Det är just eftersom svenska kvinnor inte förmår att ta eget ansvar för sin så kallade frihet (vilken frihet förresten) som vi måste överge dem. De vill att vi män ska betala för deras misslyckanden. Jag ställer inte upp på detta. Ingen man borde göra det.

Som någon sa i en film till en författare:

- How do you decribe women so well in your books? (Kvinnan)
- I think of a man, and take away reason and accountability. (Författaren)

Detta visar ganska tydligt problemets kärna. Kvinnor vill vara som män, men utan rationalitet och ansvarskänsla.
Citera
2014-04-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
@Ego-Lego:

Ett mycket bra inlägg. Det vi har idag är ett kvinnligt frihetsego utan korresponderande ansvarskänsla. Utan kritiskt tänkande och rationalitet. Det är just eftersom svenska kvinnor inte förmår att ta eget ansvar för sin så kallade frihet (vilken frihet förresten) som vi måste överge dem. De vill att vi män ska betala för deras misslyckanden. Jag ställer inte upp på detta. Ingen man borde göra det.

Som någon sa i en film till en författare:

- How do you decribe women so well in your books? (Kvinnan)
- I think of a man, and take away reason and accountability. (Författaren)

Detta visar ganska tydligt problemets kärna. Kvinnor vill vara som män, men utan rationalitet och ansvarskänsla.

Varför är det skillnad på svenska kvinnor och kvinnor från andra länder eller är det inte det?
Citera
2014-04-23, 19:36
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Varför är det skillnad på svenska kvinnor och kvinnor från andra länder eller är det inte det?

Gissningsvis att svenska kvinnor har dessa egenskaper inskrivna i lagboken när det kommer till äktenskap?

@WordWarrior: Jag har valt att stanna i Sverige och leva på hoppet om att individualism ändå kan agera till min fördel. Dock har vi oberoende av varandra slutit oss till att det enda rätta är att bojkotta relationsliv med svenskor, det är inte värt det i tid, känslor eller pengar om normen är otrohet. Flyttade ihop med en tjej för snart ett halvår sedan och hon har redan varit otrogen två gånger som uppdagats, det ska bli så jävla skönt att bli av med henne, hon flyttar ut mycket snart och då går jag min egen väg 100%.
Senast redigerad av Ego-Lego 2014-04-23 kl. 19:42.
Citera
2014-04-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Gissningsvis att svenska kvinnor har dessa egenskaper inskrivna i lagboken när det kommer till äktenskap?

Vilka egenskaper har kvinnor inskrivna i lagboken och hur går det till när dessa delas ut? Och vad har äktenskap med detta att göra?
Citera
2014-04-23, 19:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego

@Ego-Lego:

Helt korrekt ännu än gång. Du är en mycket intelligent man, och förstår precis vad det hela handlar om. I ett samhälle där kvinnlig irrationalitet försvaras av statens våldsmonopol, så blir det till slut outhärdligt för män att leva där. Eller i relation med de kvinnor som bejakar en sådan regim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in