2014-04-22, 23:36
Medlem
Tråkigt. Tehno var verkligen seriös med att ordna upp sitt liv och hade ett stort hjärta. Hade väldans bra föräldrar. Mest synd är det om hans son som verkligen såg upp till sin pappa.

Och ja, det finns folk i hans närmaste släktkrets som är kapabla till hämnd...
Citera
2014-04-23, 11:37
Medlem
Nu förefaller det mig som att BO var på fel väg. När han kom ut ifrån finkan så ville han bli en bättre människa, sägs det här i tråden.
För att bli en laglydig och nykter medborgare så beslutar han sig för att åka till Solvalla campingen över påsken? HAHA.
Speciellt med tanke på att han tidigare rånat folk på campingen på stora summor pengar. Ett ofelbart sätt att göra sig impopulär.
Hur han tänkte där får vi aldrig veta. Liksom vi aldrig får veta vem som skickade honom vidare till en annan värld.
Citera
2014-04-23, 12:49
Medlem
Värst vad kaxiga folk här är men sanningen är om ni skulle stått man mot man med Tenho med endast knytnävar så skulle ni alla som snackar skit här bajsa och kissa på sig! Kaxiga snorungar, gå o säg det där till hans vänner o släktingsr så skulle ni ha stjärten röd efter all smisk ni skulle få era fjantar. Har ni ens nånsin varit i slagsmål eller knivslagsmål, har ni fått pistoler riktade mot er, har ni skjutit och har ni blivit beskjutna, har ni surmttit i fängelse. Om ni har gjort allt detta så grattis annars håll käften kaxiga snorungar och låt dom döda vila i frid. Tråden startades pga vi ville ha tag på mördaren, inte att man skulle vara kaxig o snacka skit om Tenho bakom rutan. Pajasar gå väx upp !!!!!!!!
Citera
2014-04-23, 13:11
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GotTheLook
Har ni ens nånsin varit i slagsmål eller knivslagsmål, har ni fått pistoler riktade mot er, har ni skjutit och har ni blivit beskjutna, har ni surmttit i fängelse.
Nä, sådana zigenartakter passar inte oss, men om du tycker det är livet på en pinne tycker jag du ska fortsätta med det livet, kanske går det lika bra för dig som för Tenho någon gång
Citera
2014-04-23, 13:15
Medlem
Citat:
Värst vad kaxiga folk här är men sanningen är om ni skulle stått man mot man med Tenho med endast knytnävar så skulle ni alla som snackar skit här bajsa och kissa på sig! Kaxiga snorungar, gå o säg det där till hans vänner o släktingsr så skulle ni ha stjärten röd efter all smisk ni skulle få era fjantar. Har ni ens nånsin varit i slagsmål eller knivslagsmål, har ni fått pistoler riktade mot er, har ni skjutit och har ni blivit beskjutna, har ni surmttit i fängelse. Om ni har gjort allt detta så grattis annars håll käften kaxiga snorungar och låt dom döda vila i frid. Tråden startades pga vi ville ha tag på mördaren, inte att man skulle vara kaxig o snacka skit om Tenho bakom rutan. Pajasar gå väx upp !!!!!!!!

Vi normala svenskar anser inte att det ger större kuk att slåss med kniv, skjuta/bli beskjuten eller sitta i fängelse så varför säger du det som om det vore något bra?
Killen var uppenbarligen ett slödder som världen klarar sig bättre utan och då kommer folk skriva det. Självklart skulle man ha respekt nog att inte tala illa om den döda om hans anhöriga var närvarande men nu är det här internet och här skriver folk vad dom tycker även om vissa kan anse att det är provocerande.
Citera
2014-04-23, 13:29
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Tråden startades pga vi ville ha tag på mördaren, inte att man skulle vara kaxig o snacka skit om Tenho bakom rutan. Pajasar gå väx upp !!!!!!!!

Epic Fail!
Att folk aldrig lär sig. Nu har du satt fokus på ett av samhällets avskräden och då kommer kommentarerna att bli därefter...och det alldeles oavsett hur kränkt du blir. Kryp tillbaka till kåken istället så kanske du hittar några likasinnade kompisar där...men jag tvivlar faktiskt t o m på det. Tenho Grönfors; var det verkligen något att spara på överhuvudtaget? Karma is a bitch, Bitch!
Citera
2014-04-23, 13:36
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Tenho Grönfors blev knivhuggen i hjärtat natten den 17-18 april i år, står ingenting i tidningarna. Han dog för några dagar sen i sjukhus. Han var ursprungligen från Gävle. Polisen vet ej vem som mördat. Kom igen nu FB poliserna, fram med ider och teorier vem det kan vara.

En annan zigenare 99%
En finne 1%.
En buro 0%
Citera
2014-04-23, 14:56
Medlem
Europes avatar
Citat:

Nja, jag vet inte... Jag var en gång med om typ samma sak som mannen på campingen, d.v.s. en finsk zigenare frågade om jag hade hasch tidigt en morgon inne i stan när jag hade varit ute och festat och skulle till jobbet. När jag sa att inte hade det, så började han vifta med kniven. Förbannad vrålade jag då på finska att jag känner flera av zigenarsläktena som finns här i Stockholm och att jag ville veta vilken han tillhörde. Utan att säga ett ord stoppade han på sig kniven i jackfickan och sprang därifrån.

I förbigående var det faktiskt sant att jag kände en del finska zigenare, även om jag nu inte kände flera släkter och inte var extremt tajt med dem...

Edit: I förbigående är de även släkt med åtminstone några som heter Grönfors.
Senast redigerad av Europe 2014-04-23 kl. 15:00. Anledning: Edit
Citera
2014-04-23, 15:19
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasttallrik
Nu förefaller det mig som att BO var på fel väg. När han kom ut ifrån finkan så ville han bli en bättre människa, sägs det här i tråden.
För att bli en laglydig och nykter medborgare så beslutar han sig för att åka till Solvalla campingen över påsken? HAHA.
Speciellt med tanke på att han tidigare rånat folk på campingen på stora summor pengar. Ett ofelbart sätt att göra sig impopulär.
Hur han tänkte där får vi aldrig veta. Liksom vi aldrig får veta vem som skickade honom vidare till en annan värld.

Jo det är så ryktet går här kring Valla. Han gick väl på fel gubbe den här gången kan jag tro. Insatsstyrkan är här idag igen och röjjer, de verkar ha fått upp nåt spår nu så ni får nog snart veta vem det är som avslutat zigenaren.

Mvh
Citera
2014-04-23, 15:28
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bra-va
Hämnd på gång.

T*m Sv*lin: min älskade storebror ja kmr hämnas om de e de sista ja gör hela släkten och alla grabbar kommer upp idag du e tjock saknad kan inte fatta du e borta vi snacka igår liksom voy voy voy må gud va med dig min broder vi ses vid grinden

Citat:
Ursprungligen postat av AvOndo
Tråkigt. Tehno var verkligen seriös med att ordna upp sitt liv och hade ett stort hjärta. Hade väldans bra föräldrar. Mest synd är det om hans son som verkligen såg upp till sin pappa.

Och ja, det finns folk i hans närmaste släktkrets som är kapabla till hämnd...

Citat:

Kom inte till Valla och ställ till djävulskap. De flesta som bor här lever i total missär(enligt svenska mått) Ska ni hämnas så får ni fanimig ta reda på VEM/VILKA som är skyldig(a) utan att våldgästa hela campen. Vi vill inte ha något blodbad här.

Mvh
Citera
2014-04-23, 15:33
Medlem
Ibland förundras man hur folk lever, krimi-trash.
Citera
2014-04-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbe82
Familjen till mannen i fråga bor i mitt område, jag kan intyga att han har dött av sina skador.

Edit: jag vet dock inte om det var just denna händelse vid campingen, bara att han nyligen mördats

Tack för infon,gissar på att nån kommer att åka på lite framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in