33 299 besökare online
857 876 medlemmar • 45 857 098 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Film och filmproduktion > Film: listor och rekommendationer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
sim-man92
Medlem
sim-man92s avatar
Boyz n the Hood
Bra, avskalad och trovärdig film med en stark avslutning. Imponerande regidebut för den då 24-åriga John Singleton, det känns att han gjort den med hjärtat. Den är såklart inte helt utan skavanker, något tillrättalagd plus att skådespelet inte alltid känns så övertygande, Laurence Fishburnes karaktär är för perfekt.
3 av 5 stark sådan.

Yo, Adrian!

MrSvart
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon 
Det erkännandet bör väl Logans Run ha istället?

Ska nog ta o se den.

saggesaliv
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 43/60

Incendies (2010)

Mycket trevlig film. Hade enorma förväntningar och de infriades. Jag kände vid vissa partier att det blev lite utdraget, men egentligen så tror jag bara att jag inte hade helt fullt fokus. För så här i efterhand känns ingenting i den här film utdraget. Allting går med ett perfekt tempo och just det tempo som behövs för att släppa de enorma plot twisten i slutet. "I did not expect that", sa jag högt för mig själv. Satan vad bra säger jag bara. Mycket kraftfull film.

8/10.

Kickex
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName 
Det kändes verkligen som regissören försökte få till något storartad men tyvärr utan att lyckas. Fungerar dock fint som "vardagsthriller" skulle jag säga.
Älskar den filmen dock. Manuset och spänningen tycker jag ligger på en hög nivå.
Underskattad må jag säga.
Tyckte dom föll lite kort på slutet men jag hade en god tid med filmen.

zxcvb45
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92 
Boyz n the Hood
Bra, avskalad och trovärdig film med en stark avslutning. Imponerande regidebut för den då 24-åriga John Singleton, det känns att han gjort den med hjärtat. Den är såklart inte helt utan skavanker, något tillrättalagd plus att skådespelet inte alltid känns så övertygande, Laurence Fishburnes karaktär är för perfekt.
3 av 5 stark sådan.

Riktigt bra film, den får fram 90tals känslan i ghettot väldigt bra.

Svara på ämne
Topp Dela »