Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-22, 22:15
  #25729
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Running man är ett dömd fånge mot massa hinder (människor) som försöker döda honom, och vinner sin frihet om man överlever. Den har gett upphov till massa skitfilmer av samma karaktär, men ingen lyckas.
Running man må va trams, men det är bra trams med charm.
Det erkännandet bör väl Logans Run ha istället?
Citera
2014-04-22, 22:26
  #25730
Medlem
Killing Them softly.

Början var betydligt bättre än slutet. jag hade sett den tidigare upptäckte jag. 3/5.
Citera
2014-04-22, 22:33
  #25731
Medlem
[complex]s avatar
Unbreakable.
Hade sett den tidigare, men hade glömt bort slutet och sånt.
Bra film. 7/10.
Citera
2014-04-22, 22:45
  #25732
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Killing Them softly.

Början var betydligt bättre än slutet. jag hade sett den tidigare upptäckte jag. 3/5.

Det kändes verkligen som regissören försökte få till något storartad men tyvärr utan att lyckas. Fungerar dock fint som "vardagsthriller" skulle jag säga.
Citera
2014-04-22, 23:27
  #25733
Medlem
Urijahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt filmer från 2010 42/60

Restrepo (2010)

Vilken otroligt fin och jävligt stark dokumentär. Blev otroligt rörd utav denna och vissa partier var fan plågsamma att ta sig igenom. Hade höga förväntningar på den och de alla infriades. Delen där soldaterna dansar till Gunthers Touch Me, är bland det absolut roligaste, finaste och hjärtvärmande jag någonsin sett i en dokumentär - blev seriöst rörd otroligt av detta, särskilt då detta byggdes in precis efter att det förlorat några bra män. Nej, detta var en underbar dokumentär.

Stabil 7/10.

Om du vill se en annan bra dokumentär så kan jag rekommendera The Life and Time of Tim Hetherington. Den handlar om fotografen/kameramannen som gjorde Restrepo.

Håller förövrigt med dig, Restrepo är en fantastisk film.
Citera
2014-04-23, 00:01
  #25734
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 3: Return of the Animation!

Zambezia (2012)


Zambezia är berättelsen om Kai - en naiv, men eldig ung falk som reser till fågelstaden Zambezia, där han upptäcker sanningen om hans ursprung och när han försvarar staden, lär sig vara en del av samhället.

Jag kan inte och vill inte påstå att detta var en skit film, rättare sagt en dålig film. Men det är fortfarande en extremt kliché strukturerad film med en handling som åter igen har gjorts i miljontals barnfilmer. Samtidigt som att filmen egentligen bara försöker kassa in på succén efter Rio.
Men den hade någon charm till sig som jag inte riktigt kan sätta fingret på som gjorde filmen åtminstånde sevärd.
Troligtvis kan det ha varit de afrikanska miljöerna eller att filmen är ganska så lättsam. Det känns som du kan sätta på den en eftermiddag när man är mamma eller pappaledig och måste städa huset eller något sådant och ha den i bakgrunden åt barnet och till en själv.

Däremot kan jag tycka att animationen skulle vara bättre. Baserad på namnen i filmen och postern så trodde jag att animationen åtminstone skulle ha lite bättre klass på sig.
Sedan är det en film jag med största sannolikhet inte lär minnas så värst mycket från. Den var lättsam underhållning för stunden men inte mer och lär glömma bort den inom nästa vecka.

I sin helhet en okej film. Den har sin charm och mysighet med de trevliga afrikanska miljöerna och sångerna. Men samtidigt en film som är ganska så bortglömd och inte särskilt originell i dess utförande.
Inte så mycket mer att säga om denna filmen.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1488181/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=rKwaGVMp8RM
Citera
2014-04-23, 00:57
  #25735
Medlem
sim-man92s avatar
Boyz n the Hood
Bra, avskalad och trovärdig film med en stark avslutning. Imponerande regidebut för den då 24-åriga John Singleton, det känns att han gjort den med hjärtat. Den är såklart inte helt utan skavanker, något tillrättalagd plus att skådespelet inte alltid känns så övertygande, Laurence Fishburnes karaktär är för perfekt.
3 av 5 stark sådan.
Citera
2014-04-23, 08:20
  #25736
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Det erkännandet bör väl Logans Run ha istället?

Ska nog ta o se den.
Citera
2014-04-23, 09:06
  #25737
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 43/60

Incendies (2010)

Mycket trevlig film. Hade enorma förväntningar och de infriades. Jag kände vid vissa partier att det blev lite utdraget, men egentligen så tror jag bara att jag inte hade helt fullt fokus. För så här i efterhand känns ingenting i den här film utdraget. Allting går med ett perfekt tempo och just det tempo som behövs för att släppa de enorma plot twisten i slutet. "I did not expect that", sa jag högt för mig själv. Satan vad bra säger jag bara. Mycket kraftfull film.

8/10.
Citera
2014-04-23, 10:57
  #25738
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Det kändes verkligen som regissören försökte få till något storartad men tyvärr utan att lyckas. Fungerar dock fint som "vardagsthriller" skulle jag säga.
Älskar den filmen dock. Manuset och spänningen tycker jag ligger på en hög nivå.
Underskattad må jag säga.
Tyckte dom föll lite kort på slutet men jag hade en god tid med filmen.
Citera
2014-04-23, 11:56
  #25739
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Boyz n the Hood
Bra, avskalad och trovärdig film med en stark avslutning. Imponerande regidebut för den då 24-åriga John Singleton, det känns att han gjort den med hjärtat. Den är såklart inte helt utan skavanker, något tillrättalagd plus att skådespelet inte alltid känns så övertygande, Laurence Fishburnes karaktär är för perfekt.
3 av 5 stark sådan.


Riktigt bra film, den får fram 90tals känslan i ghettot väldigt bra.
Citera
2014-04-23, 13:50
  #25740
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Riktigt bra film, den får fram 90tals känslan i ghettot väldigt bra.
Håller med! Tycker den är klart bättre än Menace 2 Society också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback