Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-21, 17:48
  #1825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Det beror nog på att Trustbuddy vill redovisa så låga kreditförluster som möjligt. Genom att "aldrig" deklarara en förlust som förlust slipper man kreditförluster och det enda som händer är att de sparare som vill lämna skeppet blir sittande kvar och att avkastningen blir lite lägre på långsikt men det ser bättre ut för stunden.


alltså kan man säga att dom gör allt dom kan för att blidka aktieägarna.
Citera
2014-04-22, 20:50
  #1826
Medlem
Efter att ha haft en ränta på 1,24% senaste 6mån på svenska marknaden är det nu dags att plocka ut större delen av mitt sparande från TB.
Citera
2014-04-23, 01:15
  #1827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Efter att ha haft en ränta på 1,24% senaste 6mån på svenska marknaden är det nu dags att plocka ut större delen av mitt sparande från TB.

Välkommen i klubben, verkar som många får problem med avkastningen på TB efter de haft kapital utlånat i +15 månader.
Citera
2014-04-23, 07:42
  #1828
Medlem
Investeramera:

Låter inget vidare, får se om det drabbar mig, 18 mån. Lite tristare utveckling senaste tiden ska erkännas. 6,4% senaste sex mån, 2,3% senaste tre mån.

Igår reggades en liten förlust på några kronor.
Citera
2014-04-23, 20:43
  #1829
Medlem
får känslan av att trustbuddy har problem att hitta folk som vill låna ut pengar.... igår eller förrgår så var deras förväntade behov på svenska marknaden ca 2 miljoner. idag är den på ca 4,3 miljoner...
Citera
2014-04-23, 20:50
  #1830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investeramera
Välkommen i klubben, verkar som många får problem med avkastningen på TB efter de haft kapital utlånat i +15 månader.

Ja, jag har haft pengar utlånade i 29 månader.

Så det är väl dags att avsluta och välja andra företag.
Citera
2014-04-24, 10:39
  #1831
Medlem
Såg nu att det finns TB standard och TB safe.
Standard är som jag förstår det vanliga alternativet och safe är ett säkrare alternativ för de som sänka risken och då också eventuella vinsten.

Kul att se att det händer saker efter en lång tystnad.

https://trustbuddy.com/se/registrera/

Sen så är det självklart att räntan nu går ned för alla efter att skatten dras direkt på räntan istället för att du betalar in den utanför systemet som det var förut. Mindre att låna ut=mindre ränta.
Citera
2014-04-24, 19:02
  #1832
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Såg nu att det finns TB standard och TB safe.
Standard är som jag förstår det vanliga alternativet och safe är ett säkrare alternativ för de som sänka risken och då också eventuella vinsten.

Kul att se att det händer saker efter en lång tystnad.

https://trustbuddy.com/se/registrera/

Sen så är det självklart att räntan nu går ned för alla efter att skatten dras direkt på räntan istället för att du betalar in den utanför systemet som det var förut. Mindre att låna ut=mindre ränta.
denna valmöjlighet finns bara i USA vad jag kan se.
Citera
2014-04-24, 19:11
  #1833
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Det beror nog på att Trustbuddy vill redovisa så låga kreditförluster som möjligt. Genom att "aldrig" deklarara en förlust som förlust slipper man kreditförluster och det enda som händer är att de sparare som vill lämna skeppet blir sittande kvar och att avkastningen blir lite lägre på långsikt men det ser bättre ut för stunden.
isåfall är ju företaget och aktien dödsdömda, en reglerätt Ponzi-scheme, ett pryramidspel, aktien lär gå mot 10 öre inom 2 år om detta stämmer, har dock svårt att tro att dom lyckas genomföra ett rent bedrägeri, visserligen har största ägarna en bakgrund i Acta Kapitalförvaltning, med minst sagt tvivelaktig bakgrund.

men jag fattar inte hur du menar med aldrig deklarera en förlust? hur gör dom med bokföringen då? för förlustpengarna har ju inte kommit in, och kommer aldrig in? Och om detta stämmer borde det ha synts i en vikande avkastning redan första året de var verksamma? det är först nu 2013 som avkastningen börjat vika, hur förklarar du det?
Citera
2014-04-25, 13:58
  #1834
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
denna valmöjlighet finns bara i USA vad jag kan se.

Jo men tittar man på https://trustbuddy.com/se/registrera/ igen så har det dykt upp ytterligare nya saker så det är något på G.

Skulle tex vilja se att man kan signera med mobilt bankid, så jäkla smidigt.
Citera
2014-04-25, 19:46
  #1835
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
isåfall är ju företaget och aktien dödsdömda, en reglerätt Ponzi-scheme, ett pryramidspel, aktien lär gå mot 10 öre inom 2 år om detta stämmer, har dock svårt att tro att dom lyckas genomföra ett rent bedrägeri, visserligen har största ägarna en bakgrund i Acta Kapitalförvaltning, med minst sagt tvivelaktig bakgrund.

men jag fattar inte hur du menar med aldrig deklarera en förlust? hur gör dom med bokföringen då? för förlustpengarna har ju inte kommit in, och kommer aldrig in? Och om detta stämmer borde det ha synts i en vikande avkastning redan första året de var verksamma? det är först nu 2013 som avkastningen börjat vika, hur förklarar du det?

Det är inget bedrägeri. Det är bara att man är väldigt tålmodig innan man registrerar en förlust. För Trustbuddy som bolag (resultat) spelar inte förlusterna nån som helst roll. Mer än att spararna blir sura om de börjar förlora mer pengar än de får i ränta.

Den vikande avkastningen ser du istället om du sätter in pengar så kommer avkastningen att vara fantastisk bra i ca 6 månader, därefter sjunker avkastningen hela tiden. Efter 15 månader börjar den mest se ut som ett rakt sträck. Observera att avkastningen borde stiga ju längre tid du har pengarna hos Trustbuddy med ränta på ränta effekt.

Jag gillar ju att ta exempel från den danska marknaden. Nu är det 7 månader sedan jag stoppade utlåningen på den marknaden. Det innebär att det är 7 månader sedan det nyaste lånet på den marknaden gavs. De flesta lån är betydligt äldre än så då ruljansen på kontot tvärdog från maj och framåt. dvs alla lån har förfallit för länge sedan även om de max förlängda. Lånen borde nu börja registreras som förluster och borde ha gjort så i flera månader. Istället händer det i princip ingenting på kontot 15% av pengarna har kommit tillbaka under den här 7 månaders perioden.

Mina lån som förfallit för längesedan borde ha lagts ut som förluster på hela sparar kollektivet och jag borde få loss 98% av pengarna eller nått liknande. Men detta görs inte inom de tidsramar som trusbuddy sätter upp. Jag har haft löpande kontakt med dem sen i augusti och hela tiden säger de att nästa månad kommer att bli så mycket bättre för då har den här tidsramen paserats men ändå händer det ingenting.
Citera
2014-04-25, 19:55
  #1836
Medlem
Ser att Trustbuddy har klantat sig igen.... Det har uppenbarligen lyckads låsa mitt svenska konto för lån samtidigt som jag begärde mitt 90% uttag från den Finska marknaden. Har inte hört nått om uttaget från Finska marknaden heller.....

Skulle inte förvåna mig om det genomförs ett 90% uttag från den svenska marknaden istället... Den som lever får se....

Nä tror att det var droppen, det innebär att Trustbuddy inte har lyckats genomföra en enda transaktion som inte är en insättning på korrekt sätt.

Låter kontot vara låst och samlar in pengar för att om någon månad göra ett 90% uttag även på den marknaden....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback