2014-04-22, 06:41
Medlem
Santadunks avatar
Såg att Google har egen kamera app till Android står såhär om den

Beskrivning
Med Google Kamera tar du snabbt och enkelt fotografier och videor med de kreativa fotograferingslägena Photo sphere-bild, Linsoskärpa och Panorama.
Egenskaper
• Sfäriska foton för vyer på 360º
• Linsoskärpa för systemkameraliknande fotografier med grunt skärpedjup
• Panorama med hög upplösning
• 100 % av bilden i sökaren ger maximal upplösning från sensorn (inga pixlar går förlorade)
• Uppdaterat användargränssnitt som inte är i vägen, med en extra stor fotoknapp i centrum
• Fungerar på mobiler och surfplattor som kör Android 4.4 KitKat eller senare

Kameran är gratis.

Hörde att om man laddar ner den så går man med på att Google äger bilderna och de taggas var man tagit den och massa sånt, nån som vet exakt vad som står? Mycket myter om google med.

Hur bra är kameran?
Citera
2014-04-22, 06:52
Medlem
Kleanss avatar
Varför provar du den inte bara, alt. läser recensionerna den fick?
Citera
2014-04-22, 07:12
Medlem
BigFatCones avatar
Att Google skulle äga bilderna man tar med deras kamera-app känns jääääävligt långsökt. I så fall skulle dom ju lika gärna kunna äga bilderna för dom är tagna med en Android-telefon. Geo-taggning av bilder är faktiskt inte helt ovanligt men i dom allra flesta kamera-appar jag har sett går det att stänga av och jag minns att så även är fallet med Googles. Vill man vara säker på att det är borta är det ju bara att öppna bilden i ett bildprogram och spara om den eller helt enkelt bara rensa EXIF-datan. Är foliehatten extra tjock kan man ju alltid ta en skärmdump av bilden istället.

Hur som helst så tyckte jag inte att den var särskilt bra, rent ut sagt dålig till och med och detta sagt av en Moto G-ägare där kamera-appen är riktigt spartansk. Sen stör jag mig egentligen lite på att man inte tar bilder i 16:9 eftersom det i regel är på såna skärmar man vill visa sina bilder. Visst, sensorn är inte gjord för det men det känns som det är dags för ett skifte där. Frontkameran kan gott ha samma format eftersom den tar nog dom allra flesta ändå bara selfies med.
Citera
2014-04-22, 07:38
Medlem
Kameraappen som är inbyggd i mobilen är oftast bättre än massor av skit kameraappar som buggar och strular Men Googles kanske kan vara värt att prova
Citera
2014-04-22, 09:18
Medlem
Ska testas, visste inte om detta. Tack för upplysningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback