http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2407018ry-in-civil-unrest.html
Citat:
Ursprungligen postat av
Tomteboda
Man blir nästan lite rörd över vilka risker ViceNews kameraman tar när han ger sig rakt in i lejonkulan med filmkameran i högsta hugg. Exempel på journalistiskt mod som man sannerligen inte är bortskämd med.
Ukrainska säkerhetstjänsten publicerar idag ett urval av fotografier av det man påstår är rysk trupp som opererar på Ukrainsk mark. Det rör sig dels om figurer som fastnat på bild vid olika oroshärder i såväl Georgien som på Krim och Donetsk-regionen; dels tydliga indikationer på utrustning som strängt taget bara används av ryska säkerhetstjänsten...

Första bilden har tagits upp i högre upplösning på militära forum och skägggubben är inte samma person som på den andra bilden. Finns massvis med bilder på just denna gruppen och med bättre upplösning, dom har båda skägg men inga andra likheter än så.
2.Bilder, varav en jätteliten bild med dålig upplösning som påstås vara en från slavyansk milisen fast i Kramatorsk Ett exempel är tex milisen från Krim, som verkar vara i rörelse hela tiden så verkligen inga konstigheter om de synts till i Kramatorak eftersom det ändå är ett ganska stort område dom ska täcka sett till sitt antal
Men om allt man vill göra med bilden är att säga :
"den här gruppbilden togs i ryssland, vi kan inte ge er mer information men så är det så snälla ta våra ord som er högsta sanning minions!"
Så blir det ju väldigt pinsamt
Bild tre, en snubbe med en hjälm. En hjälm som man kan köpa på antagligen hundratals nätbutiken med militär/airsoft prylar och antagligen finns den i diverse .
Eller är hjälmen exlusivt för en viss del av ryska militären och förbjuden att sälja samt använda för några som inte är "russian special forces"?
Hela det här med själv setupsen/utrustningen dom använder blir sjukt onödigt att dra upp såvida man inte talar om grejer som inte finns för civilt bruk.
Fjärde bilden, först o främst är ingendera av bilderna från Krim, båda bilderna släpptes efter ockupationen av slavyensk tillsammans med ett 5-8 andra bilder.Jag har påpekat det förr, eftersom jag tidigare länkat till den samlingen av bilder i denna tråden innan något korkad person/antagligen en fördärvad journalist utan en egen story som dom kan blåsa uppfick försig att klippa ihop dom o och använda som "bevis".
Ska vi ändå bortse från den sanningen så är det bara o titta på han och ha i minne att i Donetsk så stormade man SBU's byggnad i dotensk, vad som fanns i deras förråd går ju bara att spekulera om och sedan har ju delar av SBU deserterat och Berkut upplöstes ju av Kiev efter stadskuppen där även en hel del av styrkan hade deserterat villket bör vara vida känt om är intresserad av ämnet.
Vad ser på han? Först kan vi konstatera att han bär en Gorka(uniformen) vilket redan används av Ukrainska armen och till största del har den antagligen används inom SBU eller annan specialstyrka. Inget bevis för ryss m.a.o.
Västen kan jag inte identifiera modellen på men ser verkligen inte ut som någon speciell typ som bara går o fåtag på inom ryska militären.
Han har mask?jaha, används inte balaclava inom ukrainska militären? Jo det kan man ju ganska enkelt se att dom gör, även nu under "terror-operationen" där man ser vanliga reguljära soldater bära sådana. Och även om balaclava inte hade använts inom ukrainska militären hade det inte varit något konstigt med det. Folk som har rest sig mot sitt eget lands styre och tagit upp vapen brukar sällan vilja visa ansiktena, inte så konstigt när man begår i princip den värsta brottsliga handligen man kan göra i en stat dvs att försöka avsätta styret eller bryta sig loss från Nationen med hjälp av våld.
så det hela blir ganska löjligt att dra upp, det är som att fråga dig varför du döljer ansiktet efter att du och några andra dödat Svenska soldater och försöker bli självständiga och bryter mot de "viktigaste" lagarna i en representiv demokrati. Svaret är uppenbart, man vill minska risken för att bli indentifierad samt straffad om man misslyckas
Sedan kan vi kolla hans vapen, det ar en ar-15 kopia, som inte ryssland använder, däremot använde Ukrainska SBU just den modellen. Inte svårt o dra en logiska slutsats av det.
Däremot så var personen med på Krim faktiskt, men bilderna i länken är inte därifrån.
Ska försöka leta fram bilden igen, om någon annan kanske sitter på den o vill dela med er så är det en bild som började florera på nätet samtidigt som händelserna på krim, han har ungefär samma utrustning som på bilderna från östra ukraina men han står ensam och lutar sig bakåt mot en röd(eller brun) vägg.
Men alltså är det här bevisen som Kiev pratat om som skulle vara obestridligt, bilder, vissa tagna ur sitt sammanhang, som florerat på nätet så länge?Eller är det bara en journalist på N.Y Times som babblar gojja i brist på nya händelser i ukraina och blåser upp något som om hen var återfödd och fick aftonbladet som sin personlighet?
Jahapp, kom nyss upp från cnn på tvn och det verkar vara så att detta är bevisen då dom snackade om det hela o visade samma bilder. Tacka gud att det inte finns svenska kanaler här, så slipper man sitta och lyssna på svensk "journalistik" och få hjärnblödning när dom låter sina "experter" bajsa ut deras "militärakunskaper" som på sin höjd av verklighetsförankring grundas på hollywood eller i bästa fall på någon Tom Clancy bok som dom läste i sina yngre dagar.
Sorry för ev slarvfel med grammatiken, börjar bli trött såhär nattetid och ännu mer trött på dåliga lögner bland politiker och journalister, är det där verkligen Kievs bevis för ryska specialstyrkor i östra ukraina så har dom antingen missförstått vad ordet bevis innebär, man har inte haft militära experter som granskat bilderna åt en eller så är det så enkelt som att man har och har aldrig haft bevis som man sagt så i ren desperation tar man nu det som finns ute på nätet och som påståtts varit bevis av folk utan militär kunskap och sedan hoppas på att resten av världen antingen saknar noll kunskap om militär utrustnig och rysk sådan.Fast jag är ganska säker att fårflocken inte är tillräckligt stor för att ha någon inverkan på geopolitik. Dom som dock har mer inflytande på världen och samtidigt militär kunskap men antingen rakt av ljuger eller låter bli att övht kommentera det uppenbara pågrund av politiska skäl. Som tur är så är dom inte tillräckligt många än som sysslar med sådant, dom flesta finns på nätet, även i denna tråd har det figurerat användare som jag redan vet är hyfsat militärt kunniga, men som väljer att skriva om allt omkring konflikte förutom just detta jag talar o i tråden eftersom det skulle gå emot deras vilja
Jag tror på det sista, dom styrande Kiev är kanske inte några genier, däremot tvivlar jag starkt på att dom vid ordets rätta bemärkelse är så dumma. Att det finns människor som yttrar sig utan kunskap och insyn samt tar förgivet att vad dom än påstår är sanning bara för att det gäller vår "fiende" har vi fått bevisat i denna tråden flera gånger om redan.Däremot tvivlar jag på att det finns tillräckligt många med den fårmentaliteten för att detta ska räcka för att bedömmas vara bevis och framförallt trovärdigt sådant av resten av världsamfundet med dess politiker militära experter .
Annars vill jag tipsa dig som postade länken att leta upp en artikel av en vapenkunnig finsk soldat som tar upp alla felaktigheter.Testa googla runt så lär du finna den. Jag ska dock försöka hitta den igen åt dig få den numer är väldigt aktuell.