Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Helt otroligt att du förnekar det uppenbara.
Jag tycker du bör läsa den här artikeln av Michel Chossoudovsky:
"Reports from Kiev confirm that the Jewish community is the target of the Right Sector and the Neo-Nazi Svoboda party, which is supported and financed through various channels by Washington and Brussels:"
http://www.globalresearch.ca/ukraine-and-the-politics-of-anti-semitism-west-upholds-neo-nazi-repression-of-ukraines-jewish-commun ity/5370790
Jag struntar totalt i din artikel. Jag har skrivit över hundratals gånger här om Svoboda och Högra sektorn. Jag har lagt fram rapporter gjorda av experter på östeuropeisk högerextremism. Jag har lagt fram officiella uttalanden från Högra sektorn, där tar starkt avstånd från främlingsfientlighet och antisemitism. Högra sektorn träffat Israels ambassadör, de har patrullerat synagogor, de har hjälpt till att rensa antisemitisk graffiti, de har skapat "hot lines" för att försvara judiska communities. Vi har judar som var med och stred inom Högra sektorn. Vi har dessutom judiska ledare för stridsgrupper som samarbetade med Svoboda och förnekade antisemitism. Vi har rabbiner, judiska organisationer som förnekat antisemitism hos dessa grupper. Vi har Ukrainas kändaste judar som har skrivit öppet brev till Putin och förklarat att det inte finns någon främlingsfientlighet och bett Ryssland att sluta med propaganda, detta brev publicerades i bl.a. New York Times.
Jag kan skriva hur mycket som helst, vilket jag också har gjort. Och det är
fakta. Men det kommer inte spela någon roll för dig, för du har redan din uppfattning. Punkt. Du har läst några artiklar där de pekas ut som nazister/fascister och det räcker för dig. Du är inte förmögen att göra en komplett analys av läget och beakta samtliga faktum. Att kalla dem nazister/fascister gör bara två grupper. Antingen de som köper rysk propaganda till 100%. Alternativt självutnämnda experter som skriver skriver artiklar och idioter som köper dessa artiklar. Dessa självutnämnda experter har dock ingen koll på Ukraina, dess kultur, historia eller sociopolitiska situation. De är väldigt trångsynta i sin analys och beaktar inte de säregna faktorerna för landet i fråga. Då blir det självklart en pannkaka av det hela.
Jag kan garantera dig att jag skulle kunna skriva en artikel om SD där de framställs som nynazister och utgör ett akut hot för minoriteter i Sverige. Om du hade noll koll på landet Sverige och partiet i fråga så hade du garanterat fått den uppfattningen och tagit min slutsats för given. Om du dock självständigt började samla faktum och göra lite analyser som beaktar samtliga faktum, då hade du förmodligen inte haft den slutsatsen att SD är nynazistiskt parti. Precis på samma sätt kan man säga om Svoboda.
Här kan du läsa min analys av Svoboda:
(FB) Situationen i Ukraina just nu.
PS: Jag gillar inte Svoboda, men rätt ska vara rätt.