Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 14:18
  #6601
Avstängd
orrtupps avatar
Mycket tragiskt. Mina tankar går till hans anhöriga.
Han blev ju också nyss dömd att betala ett för Svenska mått mycket stort skadestånd för sitt näthatande i dom tidigare nämnda bloggarna. http://www.jaktojagare.se/aktuellt/t...r-i-ptp-harvan
Citera
2014-04-15, 19:30
  #6602
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan
En av huvudaktörena bakom PTP, Rovdjursbloggen, Viltliv.se mm.
Periodvis även flitig skribent här under olika nick, avled hastigt i Lördags i sitt hem i Värmland.
Efterlämnade sambo och minderårigt barn.
Våra tankar går till familjen.

Vila i frid, JG.

Det var tråkigt att höra och i likhet med er andra går mina tankar till sambon och sonen.
Citera
2014-04-18, 21:16
  #6603
Medlem
astro220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Det var tråkigt att höra och i likhet med er andra går mina tankar till sambon och sonen.
Vad hände?Sjukdom eller olycka?
Citera
2014-04-20, 01:06
  #6604
Medlem
idiamindadas avatar
Är det Bi*l som gått bort?
Citera
2014-04-20, 15:05
  #6605
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Är det Bi*l som gått bort?
Som jag har förstått saken, ja.
Citera
2014-05-08, 09:29
  #6606
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceilingcat
Trots det förlorade Frankrike över 6,000 får till vargarna bara förra året... Det är 16 får per dag. Med en population på knappt tre hundra vargar.

Tänk vad hemskt. Hur många får "producerades" inte i Frankrike totalt. Hur många miljarder gav inte denna fårindustri som kom bönder tillgodo för att de fått nyttja moder natur. Tre hundra individer varg på detta stora land.

Snacka om ,snålt,egensinnigt och girigt att gnälla över detta.
Citera
2014-05-08, 09:31
  #6607
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Som jag har förstått saken, ja.

Beklagar också!
Citera
2014-05-08, 13:10
  #6608
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Tänk vad hemskt. Hur många får "producerades" inte i Frankrike totalt. Hur många miljarder gav inte denna fårindustri som kom bönder tillgodo för att de fått nyttja moder natur. Tre hundra individer varg på detta stora land.

Snacka om ,snålt,egensinnigt och girigt att gnälla över detta.

Hur mycket påverkar vargen din plånbok?

Eftersom vargen uppenbarligen ställer till en hel del skada utan att generera några intäkter av betydelse kan ,man ifrågasätta om vi ska ha varg i områden där människor har sin inkomst från gröna näringar som fårskötsel, renskötsel jaktuthyrning m m.
Citera
2014-05-08, 19:19
  #6609
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Hur mycket påverkar vargen din plånbok?

Eftersom vargen uppenbarligen ställer till en hel del skada utan att generera några intäkter av betydelse kan ,man ifrågasätta om vi ska ha varg i områden där människor har sin inkomst från gröna näringar som fårskötsel, renskötsel jaktuthyrning m m.

Nä, för i din värld finns det bara bara värden som har ekonomin som betydelse. Om så bara en ringa andel skulle komma vargen tillgodo av vad jägarna tar i anspråk blir det sånt otroligt protesterande av vissa i jägarlobbyn. Skamligt egensinnigt och snålt är vad det är.

Återigen , moder natur tillhör inte bara jägarna, den skall delas med vilda djur och skall förvaltas med respekt för mångfald m.m.
Citera
2014-05-08, 20:41
  #6610
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Nä, för i din värld finns det bara bara värden som har ekonomin som betydelse. Om så bara en ringa andel skulle komma vargen tillgodo av vad jägarna tar i anspråk blir det sånt otroligt protesterande av vissa i jägarlobbyn. Skamligt egensinnigt och snålt är vad det är.

Återigen , moder natur tillhör inte bara jägarna, den skall delas med vilda djur och skall förvaltas med respekt för mångfald m.m.


Nej! Men jag sätter människan främst. Jag vill ha en levande skog där människor bor och verkar. Då måste man kunna få inkomster från de gröna näringarna. Skogen är inget museum utan en plats där människor finner sin utkomst.

...och vem är "moder natur"?
Citera
2014-05-08, 21:24
  #6611
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Nä, för i din värld finns det bara bara värden som har ekonomin som betydelse. Om så bara en ringa andel skulle komma vargen tillgodo av vad jägarna tar i anspråk blir det sånt otroligt protesterande av vissa i jägarlobbyn. Skamligt egensinnigt och snålt är vad det är.

Återigen , moder natur tillhör inte bara jägarna, den skall delas med vilda djur och skall förvaltas med respekt för mångfald m.m.
Du menar att du vill ha bestämmanderätt över det som någon annan arbetat sig till, under förevändningen att du har en bättre moral.

Varför inte knega ihop till lite egen mark och sköta på ett sätt som du finner tillfredsställande?
Citera
2014-05-09, 11:23
  #6612
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Du menar att du vill ha bestämmanderätt över det som någon annan arbetat sig till, under förevändningen att du har en bättre moral.

Varför inte knega ihop till lite egen mark och sköta på ett sätt som du finner tillfredsställande?

Jag har inte anledning till det eftersom jag jobbar i en annan bransch. Hade det varit aktuellt skulle det innebära att jag naturligtvis inte kunde kräva att man sköt bort varenda varg bara för att något får skulle bli rivet nångång. Man får ju ersättning också för vargens eventuella byten så jag förstår inte vad jag skulla att gnälla över. Skogen skulle bli mer levande med den naturliga mångfald vargen har del i vårt land sedan 30 000 år tillbaka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback