31 399 besökare online
857 863 medlemmar • 45 856 387 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Utbildning och studier
Svara på ämne
Ämnesverktyg
checkthisout.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko 
Jag skulle nog säga att det enklaste sättet nog är att försöka skapa kontakter under tiden du pluggar. Alla lärosäten har arbetsmässor eller arbetsmarknadsdagar, där företagen presenteras till studenterna. (Dessa tillfällen brukar anordnas av studentföreningar och alla som är med brukar oftast få en inbjudan. Borde ej spela roll ifall man studerar fristående kurser eller på programmet.)
Var social, mingla och försök skapa en dialog med företagen. Viktigast är att dom sett ditt ansikte och känner igen ditt namn, sedan när du söker arbete så kommer dom minns dig och förhoppningsvis koppla ihop det med en positiv tanke.

Fan det lät deprimerande. Man ska alltså göra allt det där för att sedan KANSKE rekryteraren är samma person i företaget som du råkar prata med och KANSKE han minns dig och KANSKE han kopplar det med en positiv bild och KANSKE ger dig bättre jobbchanser?

Jag tror att jag skulle stanna hemma i sådant fall. Starta eget eller whatever. Deprimerande.

Rosiko
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios 
Om jag t.ex läst kurser på Södertörn högskola, kan jag möjligvist få dessa kurser tillgodoräknade på SU så att det står att man läst kurserna på SU istället? Hade för mig att jag läste att man kunde göra det.
Har bara hört att detta går ifall du läser programmet och sedan vill byta lärosäte men till samma program. Har ingen aning om det i praktiken skulle gå att hoppa emellan Sh och SU, och ifall det skulle så kan man väl tänka sig att betygen skulle översättas ner något betygssteg..
Sök. Det måste funnits någon som tänkt i samma banor.

Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout. 
Fan det lät deprimerande.
Yes, livet är tufft för en ekonom. Trösten ligger väl i att ekonomer tillsammans med jurister styr landet. Något som en biomedicinsk analytiker DEFINITIVT inte gör

Seabjorn
Medlem
Seabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabjorn 
Fungerar det så att du får 1p per 1,5hp? Så att en kandidat på 180hp ger alltså 120p när jag söker ur HPAV gruppen?
Någon som vet?

Svara på ämne
Topp Dela »