Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-19, 21:59
  #25657
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 38/60

The Wolfman (2010)

Nej detta var ingen direkt höjdare. Jag förstår för det första inte hur denna film har kunnat få 150 000 000$ i budget, sedan inte för det andra hur fan dessa pengar använts. För inte är det mycket i denna filmen som imponerar. Den är ful, dåligt uppbyggd, rörig, osammanhängande och ganska uselt skådespel. Men visst fans det ändå några saker som jag tilltalades av, sminkningen var riktigt bra gjord, delarna på mentalinstitutionen var riktigt intensiva och snyggt, synd bara att det var så kort del av filmen. Även slutet var någorlunda gillningsvärt.

Allt för många störningsmoment drar dock ner den till en stark 4/10, strax under godkända sträcket.
Citera
2014-04-19, 23:06
  #25658
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 3: Return of the Animation!

G-Force (2009)


Här får vi träffa en tuff elittränad spionstyrka - bestående av marsvin! De har alla varsin unik begåvning som hjälper dem på vägen; Juarez är militärt tränad, Blaster kan allt om sprängning och Darwin är en teknisk trollkarl när det kommer till spionutrustning. De blir utsatta för en komplott och måste på egen hand rädda jorden från dess undergång.

Helvete också.. helvetets satans jävla skit... jag tyckte detta var en okej film. Låt mig få förklara! Utan tvekan är dålig barnfilm och när man tänker Disney så förväntar man sig så mycket mer än detta. Men fan också, några av skämten fick mig att småflina och trots den absurda handlingen så fann jag inte mig själv avsky den så värst mycket som jag trodde jag skulle göra. Kanske var det för de gulliga marsvinen som trots allt var datagjorda men ändå gulliga.
Men jag tror det har att göra med rösterna till marsvinen. De passade ganska så bra. Sam Rockwell som ledaren, Tracy Morgan som skämtaren, Penélope Cruz som den tuffe och Nicolas Cage som den smarte. Alla gjorde bra ifrån sig i deras röster till deras karaktärer och passade ironiskt nog relativt bra.

För mig var det ju såklart Nic Cage som stal rampljuset varje gång hans röst var med. Han gör inte rösten till ett marsvin utan en mullvad. Hans röst är höjt något så det blir ännu roligare. Antingen är jag bara en sucker för Nic Cage eller så gjorde han bara bra ifrån sig, han var för mig höjdpunkten varje gång mullvaden var framför kameran.
Handlingsmässigt är den inte så speciell. Marsvinen är agenter och ska stoppa världen från att gå under. Oh ja det låter hur löjligt som helst, vilket det också är. Men om du kan acceptera löjligheten om att ett gäng marsvin måste rädda jorden från dess undergång, kan du nog njuta mer. Jag såg det mer som ett skämt och skrattade med och åt filmen åt det hela. Jag tror till och med filmen är lite medveten om hur löjlig dess handling är.

Däremot så tappade filmen mig totalt när kaffemaskinerna blev robotar. Okej låt mig göra en snabbförklaring. Under hela filmens gång ska marsvinen ta ner Saber (spelad av Bill Nighy) då man misstänker att hans kaffemaskiner som säljs världen över lär förstöra människorna. något som i sin tur inträffar, det man inte förutspådde var att maskinerna förvandlas till robotar.
Detta är var filmen blev lite för löjlig (jag vet...). Det hela kändes som Disneys svar på att de inte fick rättigheterna till Transformers filmerna. För det kändes som jag såg och kollade på Michael Bays Transformers filmer i slutet. Något som för mig kändes lite ur filmens ton och ja, då har jag accepterat talande marsvin som är agenter och räddar jorden.
Där är också en twist i slutet och helt ärligt så kom denna twisten något chockerande och tog mig på bar gärning. Helt ärligt förutspådde jag inte denna twisten alls och det var en av filmernas höjdpunkter.

I sin helhet var det en okej film i mitt tycke. Inom Disney standard är det en av deras mer bottennappar utan tvekan! Men jag småflinade åt ett par skämt och marsvinen var någorlunda söta, rösterna passade och jag har svårt att hata Nic Cage, till och med i dåliga filmer så uppskattar jag Nic Cage.
Är den värd att se? Inte direkt, men jag ångrar faktiskt inte att jag såg den och var 80 minuters smått underhållning.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0436339/?ref_=fn_al_tt_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=7bVY_UspXyc
Citera
2014-04-19, 23:24
  #25659
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
Beerfest (2006)

Kan va en av dom bästa filmerna jag har sett helt ärligt, tyckerom hela ideen med filmen och manuset. Skådespelarna gör detta utmärkt, speciellt dom som spelar tyskarna i filmen. Kan inte bli bättre.

10/10
Broken Lizard är roliga men jag tycker nog The Slammin' Salmon är roligare. Kan ha varit för att man själv jobbar på en restaurang och (tragiskt nog) ser alldeles för många samband med den filmen. Den skulle tyvärr kunna vara baserad på sanna händelser.
Citera
2014-04-20, 03:35
  #25660
Medlem
Aireess avatar
Jag såg precis färdigt på en super dålig komedi-film som heter Wieners (2008).

http://www.imdb.com/title/tt0800268/?ref_=nv_sr_1

Den var bara larvig och inte ett dugg rolig, skrattade inte under hela filmen.

I betyg får den 0,5/10. Den får en halv poäng för att jag är så snäll!

Airees.
Citera
2014-04-20, 10:01
  #25661
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 3: Return of the Animation!

Yogi Bear (2010)


En dokumentärfilmare reser till Jellystoneparken och stöter där på Yogi Bear, hans kompis Boo-Boo och skogvaktaren Smith.

Yogi Bear är ännu en sådan tecknad serie som inte riktigt har intresserat mig. Det är samma gamla gimmick hela tiden, Yogi gillrar en fälla för att få tag på människors picknick korgar medan Boo Boo säger smarta kommentarer om att det inte kommer funka. Mer än så var det inte, i alla fall varje gång jag såg något avsnitt av Yogi Bear.
Så då är frågan hur gör man en film utav det formatet? Det går inte riktigt och denna filmen visar det ganska så uppenbart. Detta var inte någon bra film.

Hela handlingen är ett uttjatat budskap. Handlingen är åter igen en handling som gjorts i vartenda barnfilm som gjorts innan.
En ond person (och du vet att han är ond för han använder kostym) som är borgmästare i staden beslutar sig att stänga ner Jellystoneparken för att tjäna in mer pengar åt staden så han kan vinna mer röster. Så det är upp till Ranger Smith, Rachel, Yogi Bear och Boo Boo att stoppa honom och rädda parken och naturen! Låter bekant?
Vilket åter igen visar att grundhistorien inte håller till att fylla ut en långfilm så därför fyller de ut den med en handling som gjorts miljontals gånger förr. Med andra ord så skulle inte en film om Yogi Bear existera. Då det inte håller i långändan och blir en uttjatad film som verken är rolig, intressant eller underhållande.

En sak får jag väl ge filmen, den amerikanska skogen. Om det är något jag verkligen älskar med USA så är det deras natur. Dem har den amerikanska södern, New York, Los Angeles, deras skogar etc. Även i dåliga filmer så brukar dessa miljöerna skina igenom och jag uppskattar dem. Här så gillade jag miljöerna och naturen de befinner sig i mestadels av tiden.
Dessvärre så är mycket av det green screen. Inte skogen men i en del scener märker man att när dem är ute så ser man att skådespelarna står bakom en green screen och de lagt in bakgrunden senare. Det ser för jävligt ut.

I sin helhet en dålig film. Dan Aykroyd och Justin Timberlake var intressanta val till rösterna men inte det rätta valet. Skådespelarna gör dåliga insatser, handlingen är uttjatad till fullo och i det stora hela en ointressant film som inte var underhållande. Men miljöerna var trevliga!
Med andra ord, det går inte att göra en långfilm på Yogi Bear då det hela är en enda stor gimmick som enbart håller till 10 minuter formatet.

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1302067/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=JeVcx03cEOw
Citera
2014-04-20, 14:28
  #25662
Medlem
Punklivs avatar
Intruder (1989)

Riktigt bra! Den här kommer jag säkerligen se om några gånger. Den kommer garanterat få vara med i många av mina skräckfilmsmaraton. Det blir något speciellt när de är i en butik tycker jag, svårt att sätta fingret på. Men jag gillar det. Väldigt snyggt foto också, roligt att se saker ifrån ett dörrhandtags perspektiv t.ex.

Riktigt kul att se Bruce Campbell på slutet också, det var pricken över i:et.

4/5
Citera
2014-04-20, 16:12
  #25663
Medlem
Transformers (2007)
Riktigt bra film, älskade den första gången jag såg den också. Alla robotorna är riktigt välgjorda och mäktiga. Shia är riktigt bra i sin roll och megan fox är...well...megan fox. Dvs gör hon en grön av avund som vanligt. Är egentligen alldeles för mycket soldat och government trams i filmen då jag avskyr sådant, så dom scenerna är ingen höjdare. Men annars en riktigt bra, snyggt gjord film med helt ok skådespelare som sagt. Absolut en av min topp 20 favoritfilmer. 7/10
Citera
2014-04-20, 16:14
  #25664
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Transformers (2007)

Men annars en riktigt bra, snyggt gjord film med helt ok skådespelare som sagt. Absolut en av min topp 20 favoritfilmer. 7/10

En av dina tjugo favoritfilmer och inget högre betyg, hur går det ihop?
Citera
2014-04-20, 16:20
  #25665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
En av dina tjugo favoritfilmer och inget högre betyg, hur går det ihop?

Är mycket kräsen av mig Har sett högst 4 filmer som jag skulle ge 10/10 faktiskt, nästan lika få som förtjänar 8 eller 9 så jodå det stämmer nog
Citera
2014-04-20, 16:51
  #25666
Medlem
Aireess avatar
Jag såg precis klart på filmen Hook (1991).

http://www.imdb.com/title/tt0102057/?ref_=nv_sr_2

Jag har sett den förut, men det är en jävligt bra film! Dustin Hoffman spelar riktigt bra som rollen som Hook.

Filmen får i betyg 9 av 10!

Airees.
Citera
2014-04-20, 17:03
  #25667
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Är mycket kräsen av mig Har sett högst 4 filmer som jag skulle ge 10/10 faktiskt, nästan lika få som förtjänar 8 eller 9 så jodå det stämmer nog

Jag antar du inte ser på så mycket film eller?

OnT:

Animation Month 3: Return of the Animation!

Animals United (2010)


Surikaten Billy och lejonet Sokrates ger sig iväg för att undersöka varför vattnet sinat och hittar ett jättelikt dammbygge. Alla politikerna är upptagna med en miljöskyddskonferens så djuren svarar med att hålla sin egen konferens.

Detta var ännu en sådan film där jag faktiskt inte hängde med alls. Den var extremt rörig för en sådan simpel handling och utförandet kom av sig som mer lathet än utförligt. Grejen är det, jag var någorlunda intresserad av denna filmen Jag minns själv när den gick upp på svenska biografer och tänkte hur en sådan film ens kunde gå upp. Jag minns själv affischen utanför biografen som om det vore förre veckan.
Dessvärre så var det ju en film väl värd att skippa och en jag inte riktigt förstår varför den ens gick upp på svenska biografer.

Åter igen är det en moral som har körts ihjäl miljontals gånger, den här gången är det miljöfrågan och hur vi människor är onda mot moder natur. Jösses, kan vi fan inte bara skippa dessa filmerna nu i de nästa 10-20 åren? Vi fattar vad ni vill säga, men vet ni vad! Det var en aktuell fråga början av 2000-talet fram till 2006. Efter det har det legat lågt och inget verkar allvarligt hotat i nuläget, så varför i 2010 göra en film om det? Det får bara filmen att verka out dated innan den ens kommit ut.

Rösterna var ju heller ingen höjdare. Andy Serkis som annars brukar vara bra inom röstinspelning var ju dålig här och huvudpersonen viskade hälften av tiden, även i normala konversationer. Ja jag såg den dubbade och originalet är på tyska, men en översättning ska fortfarande vara acceptabel och sevärd. Men här synkade dem inte ens till läpparna så värst bra.
Filmen hoppar scen till scen utan någon konsekvens och det känns som man missar en del men samtidigt så händer där knappt någonting under filmens gång. Det känns som en film som hellre hade kunnat släppas på DVD än på bio.

Däremot var där en positiva sak som gjorde att filmen blev sitt bar hela vägen. Animationen. Den var riktigt vacker här och för att inte ens vara känt bolag bakom var det ganska så imponerande. Framför allt vattnet såg riktigt vackert ut.
Så filmen har bra animation och vacker sådan i sina stunder. en scen när två sköldpaddor berättar en historia så använder dem animationen till dess berättelse och det synkar ihop utmärkt.

I sin helhet var detta i slutändan dock en relativt dålig film. Budskapet är out dated och uttjatat, karaktärerna är inte minnesvärda, rösterna dåliga och trots den simpla handlingen är det en väldigt rörig film.
Men med fin animation kan man säkert sätta den på ljudlöst och sätta på vacker musik och njuta mer. Men då kan man lika gärna sätta på en annan film med bra animation som är så mycket bättre som How to Train Your Dragon.

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1620449/?ref_=nv_sr_2

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=jAFtwYi-QuA
Citera
2014-04-20, 17:05
  #25668
Medlem
upperkatts avatar
The Profit. Dålig film. 3/10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback