2014-04-19, 19:33
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeyboardWarrior
Jag tror att den svenska mannen är en av de mest jämställda männen i världen om inte den mest jämställda rent generellt. Skulle du fråga männen i Saudia-arabien om kvinnor som kör bil eller får lämna hemmet utan tillåtelse. Deras svar skulle vara vilket svenskt påhitt och den åsikten har många icke-vita män från U-länder utanför Europa, dem vi massimporterar.

Det konstiga är att de svenska feministerna riktar sitt hat mot vita svenska män utan makt som även är för jämställdhet i samhället, och invandrarmännen med åsikter om kvinnor som kommer från medeltiden är heliga och deras åsikter får minsann inte kritiseras. ALLTING är den svenska mannens fel...

Sverige skulle vara en bättre plats om de svenska feministerna försökte göra u-länder med en kvinnosyn från medeltiden till ett bättre jämställd land mellan könen och kämpade för kvinnans rättigheter. Nej, nej. Det gör de INTE! De riktar sitt hat mot vita svenska jämställda män, de hittar på ord som hen, försöker radera ut ord som människa, pojkar får inte leka med bilar eller spela skjutspel, flickor får inte gilla rosa eller leka med barbie-dockor.

Hela världen skrattar åt Sverige, ni borde ta en titt på hur Danmark och Norges största tidningar skriver om svensk feminism och svensk invandringspolitik.

Och du borde kolla upp lite vad feminister tycker mer än vad som står om de här på Flashback. För som det är nu så har du pinsamt dålig koll.

Edit: Och en person som ts är bevis nog för att feminismen fortfarande behövs i Sverige.
Senast redigerad av skotittare 2014-04-19 kl. 19:36.
Citera
2014-04-19, 19:37
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Och du borde kolla upp lite vad feminister tycker mer än vad som står om de här på Flashback. För som det är nu så har du pinsamt dålig koll.
Jag kollar på vad feministerna skriver på Flashback. Jag kollar på vad feministerna skriver på Twitter. Jag koller inte på vad ANTI-feminister skriver om feminister.
Citera
2014-04-19, 19:41
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeyboardWarrior
Jag kollar på vad feministerna skriver på Flashback. Jag kollar på vad feministerna skriver på Twitter. Jag koller inte på vad ANTI-feminister skriver om feminister.

Det finns ju rätt få feminister på Flashback och ingen av de är särskilt radikal (Ja, förutom något troll som t.ex. Bullfetta och liknande).

Och sedan verkar du ha missförstått hela genusgrejen. Det finns ingen som förbjuder pojkar att leka med "pojkleksaker" och liknande. Det är bara antifeministerna som fått för sig det.
Citera
2014-04-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Är det deras fel att dom har blivit trampade på? vad har dom gjort för att förtjäna det? förutom att inte vara "alfa" då. Finns det någon annledning till att de inte borde ge upp när de ändå bara får skit? varför fortsätta tråna efter en "vacker, blond och svensk kvinna" som inte värdesätter ens värde som god människa? varför "anpassa" sig till vad andra vill bara för att få doppa? är inte det djävligt beta?

Kanske en väldigt bra idé vore att börja värdesätta kvinnor för deras värde som "goda människor"
istället för att konstant fokusera på kvinnors utseende enbart?

Och också kanske sluta tro man ska ha rätt till 10 p. kvinnor när man själv ser ut som en 2:a, men är "snäll". Varför liksom när det finns 10p killar som är sympatiska praktexemplar.

Och detta evinnerliga språkliga förakt mot kvinnor, tror inte ens ni hör det själva längre än.

Få "doppa"/ fett på staken/ banka sönder/ knulla och dumpa/ enbart knullobjekt/ barnmaskin osv osv i det oändliga.

Tycker du det är konstigt att kvinnor tröttnar på den sortens attityd? Hör man en kille uttrycka sig på det sättet så drar man. Har jag gjort, finns noll anledning ens närma sig en sån killes säng.
Kvinnor "läser av", nått ni borde fatta och ta till er. Går man runt med dessa tankar om tjejer så märks det även om man inte säger det rakt ut.
Citera
2014-04-19, 20:06
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Kanske en väldigt bra idé vore att börja värdesätta kvinnor för deras värde som "goda människor"

Och också kanske sluta tro man ska ha rätt till 10 p. kvinnor när man själv ser ut som en 2:a, men är "snäll". Varför liksom när det finns 10p killar som är sympatiska praktexemplar.

Och detta evinnerliga språkliga förakt mot kvinnor, tror inte ens ni hör det själva längre än.

Få "doppa"/ fett på staken/ banka sönder/ knulla och dumpa/ enbart knullobjekt/ barnmaskin osv osv i det oändliga.

Tycker du det är konstigt att kvinnor tröttnar på den sortens attityd? Hör man en kille uttrycka sig på det sättet så drar man. Har jag gjort, finns noll anledning ens närma sig en sån killes säng.
Kvinnor "läser av", nått ni borde fatta och ta till er. Går man runt med dessa tankar om tjejer så märks det även om man inte säger det rakt ut.

Vart har jag skrivit att jag inte värdesätter människor utefter deras egenskaper? har jag snackat något om poäng eller utseende? Vilket språkligt förakt har jag använt? att jag använde "doppa" var för att använda samma attityd som den jag citerade, jag har inte sagt att man har rätt till eller förtjänar någon bara för att man är "snäll liksom". däremot kanske man kan sluta kasta skit på "beta" hanar enbart för att dom inte får knulla lika mycket, eller är bra människor som bara vill ha det bra, och kanske inte hela tiden tävla om att klättra till toppen av hierarkin, jag beblandar mig hellre med goda människor än lyckade.

min fråga var varför man ska ändra sig själv till att bli "alfa" bara för att få ligga runt. tröttna hur mycket du vill på attityden, det är inte jag som för den. Konstiga är att flera "alfas" som går runt med den attityden, (knulla och dumpa) får ligga en djävla massa, vilket är vad som gör dom "alfa" överhuvudtaget, trots att kvinnor "läser av"

Tror du att jag är en "sån där läskig mansgris" som "näthatar" kvinnor? så är inte fallet, jag ogillar enbart människor i gemen.
Senast redigerad av salty-sailor 2014-04-19 kl. 20:08.
Citera
2014-04-19, 20:11
Medlem
Citat:

Det är väll bra om det vore så, nu är ju icke så fallet då diverse luder ändå velat ha mig.
Citera
2014-04-19, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Så det är HÄR som Flashbacks alla grabbar med peniskomplex håller till!

Varje gång jag läser liknande trådstarter slås jag av hur jävla ugly samtliga av männen med importfruar är. Precis som kvinnorna med importerade afrikanska, unga, män alltid är feta, fula och gamla.

Efter att ha blivit trampade på av både alfahannar och brudar hela era liv så har ni tillslut gett upp och bestämt er för att i protest mot era plågoandar helt ge upp tanken på en vacker, blond och svensk kvinna och istället söka lyckan hos golddiggers utomlands.

Tror ni verkligen att den snygga thailändska tjugoåriga flickan gifter sig med en fet, rödsprängd och grånad äldre herre från Sverige av kärlek?! Det är cashen som styr så argumentet med att svenska män är eftertraktade villebråd på grund av vår eminenta arvsmassa och personlighet är bara skitsnack.

Vi andra, som har utseendet och charmen med oss, fortsätter att knulla svenska tjejer. Att landet skulle vara fyllt av äckliga, orakade feminister som inte gillar män är en föreställning som osäkra killar gömmer sig bakom när dom blir bortvalda.

Jag äskar svenska tjejer, då har jag ändå varit både i Asien, Västindien, USA och Syd-Europa.

Det är alltså helt omöjligt att inte vilja ha svenska kvinnor på grund av egenskaper som man finner avtändande? Du simplifierar det hela. Allt handlar inte utseende och att knulla. T.om fula killar har svenska flickvänner/fruar. Det säger inte ett jota. Saken du skrev om gäller dig personligen, inte människor generellt.
Citera
2014-04-19, 20:47
Medlem
Detta är enbart en patetisk tråd, skriven av en patetisk man som låtsas ha det perfekta förhållandet, men som i själva verkert är oerhört ensam och paranoid.
En som med sina medbröder här inte inser att de flesta kvinnor i Sverige har ett eget huvud, inte kräver millimeter rättvisa , en toffelman, ett kvinnostyrt förhållande eller vad som nu är skräckscenariot.

TheyWillKillUsAll är lite rå i sina uttryck men i stort beskriver han problemet.
Citera
2014-04-19, 20:54
Medlem
Citat:

Oj, vad du ändrar åsikt hela tiden beroende på om det är män eller kvinnor som utsätts för något. Du håller alltså nu med om att feminister som vägrar raka sig under armarna och gör en sak av att inte sköta om sitt utseende kanske inte ska tro att de ändå ska få de bästa männen?

I andra diskussioner tycker inte du att kvinnor ska behöva anstränga sig så mycket utseendemässigt. Vad har feminister egentligen förutom sin snällhet(som egentligen är ondska) att erbjuda män? Kanske ska de helt enkelt inte tro att de ska få män som är tior när de själva är ettor?
Citera
2014-04-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Vart har jag skrivit att jag inte värdesätter människor utefter deras egenskaper? har jag snackat något om poäng eller utseende? Vilket språkligt förakt har jag använt? att jag använde "doppa" var för att använda samma attityd som den jag citerade, jag har inte sagt att man har rätt till eller förtjänar någon bara för att man är "snäll liksom". däremot kanske man kan sluta kasta skit på "beta" hanar enbart för att dom inte får knulla lika mycket, eller är bra människor som bara vill ha det bra, och kanske inte hela tiden tävla om att klättra till toppen av hierarkin, jag beblandar mig hellre med goda människor än lyckade.

min fråga var varför man ska ändra sig själv till att bli "alfa" bara för att få ligga runt. tröttna hur mycket du vill på attityden, det är inte jag som för den. Konstiga är att flera "alfas" som går runt med den attityden, (knulla och dumpa) får ligga en djävla massa, vilket är vad som gör dom "alfa" överhuvudtaget, trots att kvinnor "läser av"

Tror du att jag är en "sån där läskig mansgris" som "näthatar" kvinnor? så är inte fallet, jag ogillar enbart människor i gemen.

Ok, jag ber om ursäkt. Inlägget till dig var mer riktat till hela attityden i tråden som sådan.
Man blir mörkrädd som tjej här inne i bland. Eller ibland! Fasen hela tiden, föraktet mot kvinnor ligger som en tjock matta över hela forumet. De få friska maskrosexemplar som spirar igenom får man leta efter med lupp. Men jag lägger dig till den lilla "friska" skaran från och med nu.
Lev väl.
Citera
2014-04-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...
Heeregud! Du har ju blivit mer bränd än en kolmila!
Citera
2014-04-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Oj, vad du ändrar åsikt hela tiden beroende på om det är män eller kvinnor som utsätts för något. Du håller alltså nu med om att feminister som vägrar raka sig under armarna och gör en sak av att inte sköta om sitt utseende kanske inte ska tro att de ändå ska få de bästa männen?

I andra diskussioner tycker inte du att kvinnor ska behöva anstränga sig så mycket utseendemässigt. Vad har feminister egentligen förutom sin snällhet(som egentligen är ondska) att erbjuda män? Kanske ska de helt enkelt inte tro att de ska få män som är tior när de själva är ettor?

Kvinnor är 10 p i sig själva precis som män är 10 p i sig själva. Har inget med lite ludd i armhålan eller 1 cm spackel i nyllet att göra. Kvinnlig sexighet sitter inte i armhålan eller tror ni på allvar det? Jees vad trött man blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in