Citat:
Ursprungligen postat av
cakka
Att likställa min reaktion som sämre än pedofilen på förskolan tolkar jag som att du inte har egna barn eller så har du ingen empati. Kanske lsgd åt pedofilhållet
Det skulle inte spela nån roll för hur jag resonerar om jag hade egna barn, jag har upplevt sorg och saknad ändå i livet och jag är gammal nog för att veta hur jag fungerar känslomässigt. Jag har familjemedlemmar jag håller kära och bryr mig mycket om och även en partner och om hon blev våldtagen och t.o.m mördad så skulle jag ändå inte bli uppslukad av ett sådant hat att jag knappt skulle kunna fungera i samhället som du beskrev det. Djup sorg skulle jag känna till en oerhört frustrerande grad, visst, och det är tveksamt om jag skulle slänga en livboj åt gärningsmannen om jag såg honom sjunka, men hat-reaktionen du beskrev kändes såvitt jag ser det helt enkelt inte helt frisk.
Sen kan det också vara en idé att reflektera litegrann över vad smileyn jag använde kan tänkas uttrycka för något. Kan också upplysa om att det finns en knapp för att redigera sina egna inlägg, man behöver inte spamma en massa extraposter för att man vill lägga till nån mening.
Citat:
Ursprungligen postat av
cakka
Dessutom man har inget annat val idag annat än att ha sina barn på dagis. Främlingar som du ksllar dom. För mej har dom ett "förtroende" eftersom min dotter är det fyrbaraste jag har . Vilken förälder som helst kan nog intyga det jag menade
Jojo självklart, och förhoppningsvis är din dotter helt säker hos dagispersonalen du lämnar dem till, det jag menade var att det finns aldrig några garantier oavsett vilka utbildningar man kräver av personalen eller liknande. Det finns inget sätt på vilket man kan säkerställa att inget otrevligt händer när du inte är där, för du känner aldrig en människa fullt ut och alla blir alltid förvånade och överraskade när någon som verkade helt normal visar sig vara ett monster. Det är ständigt det där "ingen kunde väl tänka sig det om honom", "aldrig trodde man det kunde hända i vårt lugna kvarter" osv.
Det enda sättet att försäkra sig om att ungarna går trygga för pedofiler och annat avskum är tyvärr att själv vaka över dem dag som natt. Självklart är det inte realistiskt möjligt för många, men det är ändå en sanning.