Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag måste ändå säga att slicka ett barn i underlivet låter inte alls lika grovt som att exempelvis stoppa något i hennes underliv/ändtarm.
Därmed inte sagt att det skulle vara tillåtet för fem öre, men ifall man nu ska betrakta grader i helvetet så hellre slicka än sticka. Barnet har ju i alla fall inte fått några fysiska skador av slickandet. Psykiska kanske men inte fysiska.
Nä, jag tror inte att ett barn i blöj-åldern ens reagerar nämnvärt på att bli slickad mellan benen om det sker som hastigast, lär ju knappt märka exakt hur det blir, eh, rengjort därnere så jag tvivlar på att det uppstått några större "psykiska skador" i just de fallen isåfall. Däremot är ju själva handlingen så jävla vidrig så man finner inte ord, och de övriga barnen som varit äldre lär ju ha haft reaktioner även på en sådan behandling även om den är "mildare" än annat man kan föreställa sig.
Men visst finns det grader i helvetet, det är ju t.ex inte lika allvarligt att ge ett barn en örfil som att hugga av barnets arm, men när det gäller pedofil-brott så får ju tyvärr många tunnelseende och kan inte annat än att släppa fram max-hat på alla cylindrar utan att riktigt bry sig om vad som exakt hände, och det blir lite tråkigt för det spammar för det mesta bara ner trådarna med samma gamla irrelevanta raljerande kring hur de ska brännas och hängas och allt vad det är.
Citat:
Ursprungligen postat av
cakka
Om jag hade varit en av föräldtarna hade jag dödat honom. En sån satans as. Dom hade fått sätta mej på psyk för jag hade varit så full med hat att jag inte kunnat leva normalt.
...som här t.ex - och så som du formulerade den där biten så går det ju nästan att diskutera vem som egentligen är stördast i huvudet - du eller pedofilen

Men reaktionen är väl förståelig till viss del.
Citat:
Ursprungligen postat av
cakka
Denna händelsen är ett sånt jävla svek mot alla föräldrar som har förtroende för förskolorna i detta land. Måtte vår familj aldrig bli drabbade. En varm tanke till de drabbade..såväl barn som föräldtar
Det håller jag dock fullt med om. Men egentligen, man kan ju bara konstatera att som förälder kan man inte ta sig råd att ha fullt förtroende för någon annan än sig själv egentligen. T.o.m om gamla Farbror Bosse i släkten ska sitta barnvakt så kan det ju gå såhär om man har otur, och det finns ju ingen anledning att förutsätta att kompletta främlingar skulle vara värda mer tillit.
Många har säkert en poäng i att om man kräver full utbildning så minskar det risken för att pedofiler ska gå den vägen, men då kan man ju samtidigt tänka på Kapten Klänning som tog säg ända upp till polischefsposition och arbetade i genusfrågor för flickor och allt vad tusan det var och var oerhört respekterad på den fronten, men samtidigt våldförde sig på dem på fritiden. Mer hebefil än pedofil kanske om man ska vara tekniskt korrekt men utbildning och statuspositioner i samhället som tagit lång tid och att nå upp till är ju inte i sig en grund för att lita mer på en människa det heller egentligen.
Men visst kan man anstränga sig mer än att bara släppa in första bästa praktikant utan utbildning kan man ju tycka, som dessutom ser ut som en halvt vansinnig/efterbliven Batman-Joker för det mesta.