Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-14, 15:19
  #1813
Medlem
jag tycker detta är lustigt.

jag har valt att stoppa all utlåning hos trustbuddy. och detta gäller den svenska marknaden enbart då jag endast har satt in där.
och direkt från att ha ett antal transaktioner per dag så är det nu NOLL transaktioner per dag från den dagen jag stoppade utlåning och har varit så nu i snart en vecka...

hur lång tid är det längsta som ett lån kan förlängas btw??? bara undrar detta så jag vet när jag kan räkna med att ha allt mitt utlånade tillbaka.
Citera
2014-04-14, 15:51
  #1814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking

hur lång tid är det längsta som ett lån kan förlängas btw??? bara undrar detta så jag vet när jag kan räkna med att ha allt mitt utlånade tillbaka.

Lånet kan förlängas i 6 månader sen skall det ta 290 dagar från sista betalning till den går som förlust så rent teoretisk skall det kunna ta upp till ca 15 månader innan du får tillbaka dina pengar
Citera
2014-04-14, 16:03
  #1815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip00
Lånet kan förlängas i 6 månader sen skall det ta 290 dagar från sista betalning till den går som förlust så rent teoretisk skall det kunna ta upp till ca 15 månader innan du får tillbaka dina pengar

tackar för svar.
Citera
2014-04-14, 16:41
  #1816
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip00
Lånet kan förlängas i 6 månader sen skall det ta 290 dagar från sista betalning till den går som förlust så rent teoretisk skall det kunna ta upp till ca 15 månader innan du får tillbaka dina pengar

Det är vad de anger ja. På den danska marknaden har det dock gått 22 månader utan att jag fått igen mina pengar. Det har enbart skett en enda återbetalning sedan årsskiftet.
Citera
2014-04-14, 17:27
  #1817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Det är vad de anger ja. På den danska marknaden har det dock gått 22 månader utan att jag fått igen mina pengar. Det har enbart skett en enda återbetalning sedan årsskiftet.


Möjligen kan väl tiden dras ut om lånet förlängs maximalt antal gånger, sedan går till inkasso där det sköts under en viss tid och först efter en längre tid hos inkasso går till motsvarande kronofogden.
Citera
2014-04-14, 21:36
  #1818
Medlem
Stoppade utlåningen på svenska marknaden för 8,5månader sen, har hittills fått in 21% av utestående kapital. Så lär ta ett tag innan allt är tillbaka.
Citera
2014-04-15, 23:03
  #1819
Medlem
Tjena alla sparare och speciellt de som är intresserade av aktier. Följer ni kommande rapportflod? Känns som börsen kommer gå ner, kommer TB-aktien falla eller inte? Jag tror på det första.

Det som jag är mest intresserad av är om lånen kommer ge mer ränta om börsen går ner.

En annan sak som jag också funderar på, om bolånemarknaden försvagas, huspriserna rasar etc. Kommer TB lånemarknad drabbas negativt? Är rädd för det, eller tänker jag fel?
Citera
2014-04-16, 22:16
  #1820
Medlem
Tjena

Tänkte se om trustbuddy svarar här.

Jag stoppade min utlåning i augusti 2013 och försökt då få ut hela mitt belopp på ca 5000kr.
Fick ut ca 3000kr relativt snabbt (efter ca 2 veckor) men nu har det gått snart 6 månader och jag kan fortfarande inte få ut 312,90kr. Dessa pengar är fortfarande låsta. Skulle ni kunna sluta hålla kvar pengarna och skapa en knapp som heter "STOPPA UTLÅNING" så att ni slutar hålla i pengar?
Det är orimligt att jag ska behöva logga in varje dag för att se om det finns några pengar att ta ut. Har tagit ut små pengar i 5kr flera gånger nu bara för att ni hela tiden automatiskt lånar ut mina pengar.

Irriterade hälsningar
Wonderweiss
Citera
2014-04-17, 13:09
  #1821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderweiss
Tjena

Tänkte se om trustbuddy svarar här.

Jag stoppade min utlåning i augusti 2013 och försökt då få ut hela mitt belopp på ca 5000kr.
Fick ut ca 3000kr relativt snabbt (efter ca 2 veckor) men nu har det gått snart 6 månader och jag kan fortfarande inte få ut 312,90kr. Dessa pengar är fortfarande låsta. Skulle ni kunna sluta hålla kvar pengarna och skapa en knapp som heter "STOPPA UTLÅNING" så att ni slutar hålla i pengar?
Det är orimligt att jag ska behöva logga in varje dag för att se om det finns några pengar att ta ut. Har tagit ut små pengar i 5kr flera gånger nu bara för att ni hela tiden automatiskt lånar ut mina pengar.

Irriterade hälsningar
Wonderweiss

Kan rekommendera att du främst ringer annars skickar ett email för att få svar på din frågor, TB har inte varit aktiv i tråden sedan i Januari när de lovade att de skulle läsa/svara på frågorna som ställts sedan senaste gången de lämnade tråden.
Citera
2014-04-18, 14:23
  #1822
Medlem
Nu är det snart 1 år sedan jag stoppade utlåningen och har fortfarande ca. 35-40% av 10%regeln kvar att få tillbaka. Har fått ut mer än jag betalade in iaf så jag ligger på vinstsidan. Men går det i den här takten så tar det nog ca 8 månader till. 1år och 8 månader totalt att få ut de sista 10% =)
Citera
2014-04-19, 21:07
  #1823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boyye
Nu är det snart 1 år sedan jag stoppade utlåningen och har fortfarande ca. 35-40% av 10%regeln kvar att få tillbaka. Har fått ut mer än jag betalade in iaf så jag ligger på vinstsidan. Men går det i den här takten så tar det nog ca 8 månader till. 1år och 8 månader totalt att få ut de sista 10% =)

hur är det möjligt att det tar så lång tid att få tillbaka alla pengar???. det strider ju liksom mot trustbuddys egna regler och riktlinjer...
Citera
2014-04-20, 11:50
  #1824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
hur är det möjligt att det tar så lång tid att få tillbaka alla pengar???. det strider ju liksom mot trustbuddys egna regler och riktlinjer...

Det beror nog på att Trustbuddy vill redovisa så låga kreditförluster som möjligt. Genom att "aldrig" deklarara en förlust som förlust slipper man kreditförluster och det enda som händer är att de sparare som vill lämna skeppet blir sittande kvar och att avkastningen blir lite lägre på långsikt men det ser bättre ut för stunden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback