Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Har du siffror på hur många "etniska svenskar" som det finns i landet givet din definition?
Nej, det anses "rasistiskt" och "diskriminerande" att föra sådan statistik, så det finns tyvärr inte. Lyckligtvis var Sverige fram tills för några decennier sedan ett väldigt vitt och homogent land, varför 99% av främlingarna har kommit hit det senaste halvseklet. Det handlar åtminstone om 1,5 - 2 miljoner icke-européer. Kanske något fler än så.
Citat:
Jag tvekar på att det är över hundra tusen, om ens det.
Ja, fast du har fel. För att klassas som etnisk svensk eller tillräckligt närstående för att kunna tas upp i den svenska genpoolen utan några som helst genetiska komplikationer så bör man vara vit och nord- eller västeuropé, och dessa utgör (tack och lov) fortfarande en majoritet i vårt land, även om detta förstås kan komma (och kommer att komma) att ändras väldigt fort, om tokstollar som du själv får bestämma.
Citat:
De som lever i landet bestämmer över det, på det stora hela(undantag t.ex ockupationer, alltså godkänt av världssamfundet).
Ja precis. Och idag bor det en massa främlingar här som också är med och bestämmer över svenskarnas land och öde. Vi har dessutom en liten klick av extra lömska främlingar som bestämmer oproportionerligt mycket och nästan allting, trots att de i väldigt få fall ens är bosatta i landet.
Citat:
1. Jag har aldrig sagt att Sverige tvunget måste bli en "mångetnisk kloak där alla...(osv)". Strawman
Bra, så då är du med på att påbörja de omfattande repatrieringsprogrammen alltså? Skönt att höra, trodde du var förlorad där en stund.
Citat:
2. Vet vi vad det leder till?
Ja, folkförintelse.
Citat:
Tur att de är väldigt få då. SD är väldigt klara i sin retorik.
Nja, SD har parasiterat på nationalistiska slagord och retorik ganska länge. Att de liberaliserats för varje år som går stämmer dock väl. Och aldrig någonsin har SD varit så mjäkiga som de är nu. Vad hände med att ompröva alla medborgarskap utdelade efter 1970? Vad hände med stopp av utomeuropeiska adoptioner? Vad hände med den etniska nationalismen och svenskarnas rätt till sitt eget land?
Ni är där Moderaterna är för 15-20 år sedan. De förändrade inget då och ni kommer inte att förändra något nu. Helt enkelt eftersom ni saknar viljan att göra så, ni strävar inte efter något större och ni saknar den fanatismen som driver era motståndare. Därför kommer ni också alltid att förlora och tvingas backa.
Vi har sett det otaliga gånger förr:
http://www.counter-currents.com/2010/12/why-conservatives-cant-win/
Citat:
Vad är ditt problem med icke-vita? Är du rädd för dem?
Nej, inte särskilt. Stundtals var jag rädd för icke-vita när jag reste runt och arbetade i Subsahara och de betedde sig bestialiskt och blodtörstigt. Men primärt handlar det ju om att jag ser ett värde i att mitt folk frodas, överlever och utvecklas på precis samma sätt som jag gärna ser att min familj tillåts fortsätta leva i fred och frihet utan främmande förtryck och gruppkonkurrens av olika slag. Svenskarna är (varesig du vill det eller inte) en etnisk grupp som tillsammans med andra nordiska folk har utvecklat unika rasliga särdrag, de är vår förlängda familj helt enkelt och på precis samma sätt som jag vill skydda min familj från ond bråd död och förintelse så vill jag göra samma sak med mitt folk.
Det finns inget ondskefullt med detta, jag är beredd att låta alla icke-vita skaffa sig egna landområden och levnadsrum, men det får inte ske på vår bekostnad.
Citat:
Du snackar om att Sverige "kommer gå under och svenskar förintas som folkslag". Jag undrar, har du något exempel på något land som gått under på liknande vis? Nu snackar jag inte om när européerna kom till Amerika och spred sjukdomar och dylikt.
Tasmanien är väl ett klockrent exempel, där det genom undanträngning och bortblandning inte längre finns några levande individer kvar. Maorierna och aboriginerna är två exempel på folkgrupper som lever på förintelsens brand. Och givetvis är det relevant att jämföra Européernas kolonisation av icke-vita länder med det som händer idag. Resultatet blir ju det samma, nämligen att värdfolken trängs undan och dör ut.
Citat:
Enligt mig är man en nationalist om man är stolt över och vill värna om sitt land.
Ett land är landmassa och gränser på en karta, sådant som kan förändras fram och tillbaka hur många gånger som helst. Det säger ingenting alls. Varför skulle jag vilja värna om ett Sverige där det inte längre finns några svenskar och där landet istället befolkas av kreolfolk, araber och kineser? Varför skulle jag bry mig mer om ett sådant land än om valfri icke-vit soptipp menar du?
Citat:
All denna semantiska jonglering... börjar bli tröttsamt. Dåså: Om du anser att "bevara det svenska folket" innebär en etnisk rensning av alla icke-vita medelst massutvisningar, så har du rätt. Men grejen är dock att dessa två inte är synonymer, om man inte är fascistisk rasist, that is.
Jaså? Förklara då hur de etniska svenskarnas överlevnad och bevarande ska säkras om vi inte stänger gränserna och inleder en omfattande repatrieringsprocess? Notera nu att negrer, mulatter, bergaturkar och mestiser inte räknas som svenskar på något sätt.
Citat:
Fientligt sinnade? Deal. Främmande icke-vita? No deal. Motivera tack?
Därför att de hotar den svenska genpoolen, de kommer att förgöra det vi är och förvandla oss till en rotlös, svagbegåvad och genetiskt främmande rasblandad och icke-vit sörja likt i Brasilien eller Colombia. Det är förstås inte önskvärt. Sedan handlar det ju om att olika etniska grupper har olika gruppevolutionära strategier och intressen. De arbetar för vad som är bäst för deras eget folk, på precis samma sätt som vi borde göra. Resultatet blir alltså att det uppstår intressekonflikter kring olika ting, detta kan man redan beskåda i ditt eget parti där högt uppsatta judar i partiet åker och hälsar på judiska rasister och folkmördare och pratar om att "etnicitet spelat ut sin roll".
Citat:
Jaja, fortsätt intala dig själv att SD är fega töntar, medan SD inleder sin andra mandatperiod i riksdagen med 10%+ av rösterna.
Det tror jag också att det gör. Samtidigt lär sossarna få mer än 30% av rösterna. Inget av det gör mig särskilt glad eller exalterad dessvärre, eftersom det inte innebär någon positiv förändring för de etniska svenskarna, och det är förstås vad som är det intressanta. SD kommer bara att sälja ut sin redan urvattnade politik ännu mer i något fåfängt hopp att omfamnas av de etablerade förrädarna.
Citat:
Nazist är lite av ett samlingsord för fascist och rasist. Med de är ju bara ord, det är ju som att de på något sätt representerar något... eller vänta lite, hur var det nu?
Ja, fortsätt du för allt i världen. Din djupa okunskap vad gäller politik och politiska ideologier är åtminstone roande.
Citat:
Att ni inte själva identifierar er som fascister eller rasister spelar mindre roll när man kollar på er politik och er retorik. Att ni är rasister råder det ingen tvekan om, att ni ser vita som "bättre" än icke-vita. Att ni sedan är extremt exkluderande och vill kasta ut dessa icke-vita är typiskt för fascism.
Har du gått en brevkurs hos professor Arnstad?
Givetvis ser man sitt eget folk som bättre än de andra folken, eller åtminstone som mer värda att bevara. Det vore ju vansinnigt att som svensk arbeta lika hårt för att bevara hottentotterna i Sydafrika som att bevara svenskarna. I dagsläget är det dessvärre ännu värre då många svenskförnekare åker ner och aktivt arbetar för hottentotternas överlevnad - samtidigt som de stödjer folkmordet på svenskarna.
Citat:
Varför just från andra vita genetiskt närstående folkslag? Om en ingenjör kommer från Japan eller från Tyskland spelar ingen roll. Kompetensen är vad som spelar roll. DET förstår minsta lilla barn.
Jo, det spelar roll för den svenska genpoolen och den "vita" rasens fortlevnad. Själv är jag dock ganska liberal och human av mig och kan visst tänka mig att temporärt importera även icke-vit arbetskraft inom specifika nyckelområden om det är något vi skulle gynnas utav. Det rör ju sig dock bara om ett fåtal individer, så det är ju rätt onödigt att diskutera. Ungefär lika relevant som om huruvida en neger som stred i svenskarnas befrielsekamp skulle få stanna i Sverige som "hederssvensk".
Citat:
Självklart bör man se över utbildningar och försöka att främst skapa egna ingenjörer osv. men ibland räcker det inte ändå, och där kommer arbetskraftsinvandringen in.
Och då kan man förslagsvis ta från kulturellt, socialt och rasligt närstående länder.
Citat:
Nej, det är inte vårat fel. Det är dock inte deras fel heller. Men du kanske menar annorlunda?
Jag är ju en icke-interventionist och förkastar USA:s och andra globalistorgans attacker på suveräna nationer. Om vi inte är inblandade i en konflikt har vi heller inget ansvar för denna konflikt och bör således heller inte ta något ansvar. Om olika negerkungar slåss med varandra över valfri skitsak så är det just ett negerproblem och bör lösas av negrerna själva.
Citat:
Vad som är obehagligt är när motståndare bygger upp en strawman av ens position och sedan bekymrar sig över denna strawman.
Nej, det är så jag tolkat din hållning, och det verkar stämma ganska bra.
Citat:
Vilka här är "fientligt inställda" förutom ni nazister?
Tja, judarna är exempelvis ytterst fientligt inställda mot de vita folken och flera av deras höga företrädare går till och med ut öppet och säger att vi borde tjäna dem som ett gigantiskt slavkast. I övrigt är diverse främmande och icke-vita folkslag fientligt inställda på så sätt att deras enda syfte här är att parasitera på oss och ta över makten i våra samhällen och på sikt också hela vårt levnadsrum.
Det är ju vansinnigt fientligt givetvis, men det är samtidigt naturligt.