Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Ja? SD är inte motståndare till invandring på det stora hela, endast proportionerna och vilka som kommer in. SD vill inte stoppa invandringen, utan normalisera den, sänkta den med 90%.
Ett mycket bra klargörande. En rättelse bara, SD vill inte alls minska invandringen med 90%, utan närmare 50%.
Citat:
Precis. Om Sverige skulle börja massutvisa folk i miljoner, skulle FN ingripa.
Lyckligtvis är det ännu inte såpass många utomeuropéer i landet att vi måste utvisa några miljon
er, även om jag förstår att du blir alldeles till dig av bara tanken. Högst en miljon skulle jag väl chansa på.
Citat:
Sedan uppstår fler problem, t.ex som att bestämma vilka som ska anses vara svenskar. Min gammelmormor kommer t.ex från Norge, så i princip så är jag en invandrares barnbarn. Men absolut alla jag känner ser mig som pursvensk.
Äsch, sluta fjanta dig nu.
Citat:
I nuläget kanske 1000 pers i ett land med ca 6-7 miljoner röstberättigade är näst intill inga.
Skulle dock tro att åtminstone en viss del av SDs väljare knappast skulle ha något emot den tanken, att helt enkelt låta utomeuropéer bege sig hemåt.
Citat:
Nationalister kan du kalla oss.
Och du kan kalla mig Napoleon.
Citat:
Då bortser vi från den texten. Om du inte kan presentera huvudpoängerna på ett enkelt sätt här med egna ord, förstår du inte texten.
Eftersom den korta texten uppenbarligen inte var lättuggad nog för dig så får jag väl försöka mig på en kort sammanfattning. Texten handlar om att konservativa är i ständig ideologisk reträtt, vilket kan liknas med SDs "invandringsmotstånd", man accepterar att världens alla främlingar ska bo i Sverige, bara de redan tagit sig över gränsen. Tiden tickar på, fler kommer hit, och SD fortsätter backa.
Citat:
T.ex via motståndet mot hets mot folkgrupp, som exkluderar svenskar som folkgrupp. Notera återigen, att SD inte är rasister. De anser inte att bästa sättet att hjälpa "etniska svenskar" är att kasta ut alla mörkhyade.
Jaha? Då kanske vi även ska börja kalla uttalade liberaler nationalister, de är ju också motståndare till HMF.

Nu minns jag förresten att jag debatterade med dig i
en annan tråd, där du bland annat skriver att båda du och SD anser att negrer kan bli svenskar.
Citat:
Att säga att Sverige endast skall bebos av etniska svenskar(vita) är rasism, och fascism, vare sig du gillar det eller ej.
SD har alltså kapitulerat fullständigt.
Citat:
Nej, i regel inte. Däremot finns det många negrer, kineser, judar som delar t.ex språk, religion, kultur, traditioner, sociala normer osv med oss "etniska" svenskar. En individ måste inte uppfylla alla kriterier för att anses tillhöra samma folk som en annan, men förhoppningsvis några. Jag är t.ex ateist. Betyder det att en utav mig och min kristna farmor inte är svensk? Självklart inte, då vi delar många andra faktorer, som sociala normer, gemensam historia, kultur, traditioner osv.
Att man måste dela precis allt, och att alla måste vara kristna, är det nog inte många nationalister som tycker. Exempelvis religion är inte av speciellt stor betydelse, det är däremot etnicitet, härstamning, och historia. Det fattar du säkert själv, men du väljer väl att spela dum antar jag.
Citat:
Kort och gott: Om en neger, jude, asiat eller arab lär sig språket och försöker integreras in i den svenska kulturen, vilka är då vi att klaga?
Som jag skrev i mitt förra inlägg så får väl negrer och kineser käka sill och dansa kring midsommarstången hur mycket de vill. Jag bryr mig ärligt talat inte.
Jag noterar även att du inte svarade på sista stycket av mitt inlägg. Nåja, jag har ändå inte någon större lust att sitta och bolla med precis vilken debil mupp som helst, någon måtta får det väl ändå vara.