Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-11, 16:07
  #10885
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beproud
Om du är i uppladdningen låter det bra. Om du tar 1-2 gånger i veckan bara skulle jag dra upp lite luft och frysa in de jag inte använder som sagt. Var noga med att det inte finns kvar någon luft vid injekt bara. Lättast att knäppa lite på sprutan så flyter de upp så trycker du bara ut dem.

2 doser i varje spruta låter bra. Kör själv 3 gånger per spruta och har aldrig haft några problem. Är väldigt noga med hygien och känner ingen skillnad alls i "smärta" mellan injekt 1 och 3, känns inget alls.

För att hålla allt sterilt

* Duschar innan injekt
* Tvättar området med spritservett
* Tar injekt och torkar av med samma servett
* Är väldigt noga med att nålen inte kommer åt något annat förutom huden
* Stäng locket, klart.

Finns det en dos kvar i sprutan lägger jag den i en fryspåse innan den hamnar i kylen igen
De fyllda sprutorna som ligger i frysen ligger också i en fryspåse + en matlåda

Hoppas att det hjälpte lite

Några små rättelser:
Att duscha innan är ganska mycket överkurs. Tror ni alla diabetiker duschar innan de ger sig själva en dos insulin? Nej att tvätta med en spritservett räcker. Att det skulle råka vara en liten luftbubbla i sprutan vid en subcutan ( i det ytliga fettet) injektion har ingen som helst betydelse. Dock blir det ju svårt att se vilken dos man tagit om det är en luftbubbla så det skulle väl vara för den skullen då. Man behöver inte heller torka av injektionsstället efteråt. Det man dock kan tänka på är att man ska låta nålen sitta kvar en stund i fettet innan man avlägsnar den för att injektionsvätskan ska sprida sig och inte följa med ut genom instickshålet. Man drar ut den lite först, väntar ett par sekunder innan man avlägsnar den helt.
__________________
Senast redigerad av Strawberryn 2014-04-11 kl. 16:10.
2014-04-12, 10:38
  #10886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardini
Tack för ditt svar!
Kul att du fått en bra effekt. Hur upplever du bieffekterna på en sådan dos? Leverfläckar?

Jag kan känna av lite illamående men det går över på några minuter. Leverfläckar och dylikt har jag inte märkt av något alls
2014-04-12, 15:53
  #10887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Några små rättelser:
Att duscha innan är ganska mycket överkurs. Tror ni alla diabetiker duschar innan de ger sig själva en dos insulin? Nej att tvätta med en spritservett räcker. Att det skulle råka vara en liten luftbubbla i sprutan vid en subcutan ( i det ytliga fettet) injektion har ingen som helst betydelse. Dock blir det ju svårt att se vilken dos man tagit om det är en luftbubbla så det skulle väl vara för den skullen då. Man behöver inte heller torka av injektionsstället efteråt. Det man dock kan tänka på är att man ska låta nålen sitta kvar en stund i fettet innan man avlägsnar den för att injektionsvätskan ska sprida sig och inte följa med ut genom instickshålet. Man drar ut den lite först, väntar ett par sekunder innan man avlägsnar den helt.

Tar bara en gång i veckan nu under underhåll och matchar in det någon gång efter att jag duschat. Duschar inte bara med anledning av sticket men förstår vad du menar, inte nödvändigt.
2014-04-12, 17:52
  #10888
Medlem
knulladnunnas avatar
Jag beställde två kit från samma ställe.
Första veckan blev jag så dålig, jag låg med hög feber.
Sen gick det bättre. Och jag kunde använda det med de enda biverkningarna som kom var att jag tappade aptiten och blev brun.

Jag har fortfarande inte fått några leverfläckar.

Men de senaste två gångerna jag tagit sprutan så har jag inte blivit brunare, ingen skillnad alls, och jag har blivit så jävla dålig! Jag mådde illa och spydde upp allt jag försökte få i mig.

Nu har jag beställt ett nytt kit och hoppas det var något skit med den andra lilla flaskan jag använde...

Sen något annat konstigt, när jag väl blir brun, så blir jag mycket blekare på mage, bröst och armar. What´s up with that? Är det vanligt? Jag solar ju i solarie så det ska ju bli jämt!
2014-04-13, 22:23
  #10889
Medlem
Jag är okunnig gällande injiceringen.
När jag injicerar brukar jag köra på magen, eller närmare beskrivet "kärlekshandtagen"

Bör man dra in lite i sprutan för att kolla ifall det kommer blod i för att se att man träffat en blodådra eller är det lugnt med det o man bara behöver sticka och spruta in?
2014-04-14, 17:12
  #10890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostenosten
Jag är okunnig gällande injiceringen.
När jag injicerar brukar jag köra på magen, eller närmare beskrivet "kärlekshandtagen"

Bör man dra in lite i sprutan för att kolla ifall det kommer blod i för att se att man träffat en blodådra eller är det lugnt med det o man bara behöver sticka och spruta in?

I kärlekshandtagen? Höften alltså? Går säkert men jag skulle sikta i myset som brukar finnas på nedre delen av magen, säg en 5 cm från naveln. Har alltid bara stuckit och sen sprutat in, aldrig varit några problem
2014-04-14, 18:56
  #10891
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostenosten
Jag är okunnig gällande injiceringen.
När jag injicerar brukar jag köra på magen, eller närmare beskrivet "kärlekshandtagen"

Bör man dra in lite i sprutan för att kolla ifall det kommer blod i för att se att man träffat en blodådra eller är det lugnt med det o man bara behöver sticka och spruta in?


Sitter inga vener där så bara stick på! Där alla som har diabetes injicerar
2014-04-14, 20:03
  #10892
Medlem
danny79s avatar
Jag har en spruta blandad i frysen sen förra året. Alltså legat fryst men färdigblandad i ett år. Går den att använda nu? Tacksam gör snabbt svar
2014-04-14, 22:58
  #10893
Medlem
Om man brukar m2 kan man ändå ta mediciner osv? Tex tramadol, atarax, och concerta?
2014-04-15, 04:13
  #10894
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostenosten
Jag är okunnig gällande injiceringen.
När jag injicerar brukar jag köra på magen, eller närmare beskrivet "kärlekshandtagen"

Bör man dra in lite i sprutan för att kolla ifall det kommer blod i för att se att man träffat en blodådra eller är det lugnt med det o man bara behöver sticka och spruta in?

Onödigt att dra in. Vad jag läst är det ofarligt att sätta direkt i en blodådra så det är lugnt att bara trycka in i fläsket och spruta in.
2014-04-15, 17:22
  #10895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lommabruden
Om man brukar m2 kan man ändå ta mediciner osv? Tex tramadol, atarax, och concerta?
Ja, eller det går bra för mig. Kört modafinil, dmaa, efedrin osv. utan problem. Benzon lämnar jag över till någon annan men har svårt att se att det skulle påverka.
2014-04-18, 14:28
  #10896
Medlem
Har använt m2 nu i två veckor, tagit 0,25mg och solat 2ggr i veckan. Visst jag har fått något brunare nyans men inte i närheten av vad många andra här beskriver. Har jag fel för mig med dosen?

10mg m2 blandat med 2ml

1mg = 0,2 ml
0,25mg = 0,05 ml

dvs på en 1ml spruta med 100 streck ska jag använda 5 streck för dosen 0,25 mg. Då räcker även 10mg blandat med 2ml till 40st stick på dosen 0,25 ml. Har jag fel på matten eller är det bara min hud som det tar längre tid att bli brun för och helt enkelt att bara fortsätta?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback