Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Kan e-sportprofiler vara med i Mästarnas Mästare?
Ja
59,57%
28 röster
Nej
40,43%
19 röster
  • 1
  • 2
2014-04-12, 21:39
  #1
Medlem
FashionMonsters avatar
Efter ett lyckat driv på Facebook har Sveriges gamingsällskap lyckats nå fram med idén att låta den "gamle" elitspelaren delta i tv-programmet Mästarnas Mästare.


Ja / Nej? Såklart varför!
Att ligga på toppen i krävande datorspel kräver kraftfulla mentala fokuseringsförmågor, är man dessutom 'fit' på det fysiska planet ser jag ingen anledning att en gamer skulle underprestera i kombinerade tv-utmaningar.

Länk med omröstning:
http://www.svt.se/mastarnas-mastare/...h-eftersnack-1
(Resultatet är för närvarende slående 99% på Ja sidan!)
Citera
2014-04-12, 21:45
  #2
Medlem
mario.ms avatar
Jag antar att du menar HeatoN, föredetta counter-strike proffs?
Citera
2014-04-12, 21:51
  #3
Medlem
OleYellers avatar
Självklart inte. Idén går ut på att återse framgångsrika elitidrottare från yesteryear, inte att den 17-åriga fjolårsmästaren joltdrickning ska få uppmärksamhet efter sin långa tid utanför rampljuset.

Omröstningen betyder noll och intet eftersom Hans Olsson,54, inte hittat den medan gamers säkert redan har designat ett skript för massröstning.

Testa igen om 15-20 år.
Citera
2014-04-12, 21:52
  #4
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mario.m
Jag antar att du menar HeatoN, föredetta counter-strike proffs?

Ja och det är såklart ett legendariskt namn över hela planeten, samt att counter-strike är en väldigt lagorienterad sport men hur hade t.ex en extremt duktig Starcraftspelare med styrka som en tränad tjej klarat sig i liknane program?
Citera
2014-04-12, 21:56
  #5
Medlem
Problemet är väl mer att de som är med i Mästarnas Mästare är riktiga elitidrottare som ofta var aktiva för 20 år sen. Att då kasta in en grabb som slutade spela datorspel (om han ens har slutat) för ett par år sen låter väldigt konstigt.
Citera
2014-04-12, 22:02
  #6
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Självklart inte. Idén går ut på att återse framgångsrika elitidrottare från yesteryear, inte att den 17-åriga fjolårsmästaren joltdrickning ska få uppmärksamhet efter sin långa tid utanför rampljuset.

Omröstningen betyder noll och intet eftersom Hans Olsson,54, inte hittat den medan gamers säkert redan har designat ett skript för massröstning.

Testa igen om 15-20 år.

Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
Problemet är väl mer att de som är med i Mästarnas Mästare är riktiga elitidrottare som ofta var aktiva för 20 år sen. Att då kasta in en grabb som slutade spela datorspel (om han ens har slutat) för ett par år sen låter väldigt konstigt.

Ash kanske var just detta program inte det rätta, även om kampanjen förstås lyfter diskussionen en aning å e-sportens vägnar.
Med betoningen på att det är väldigt hög medelålder på deltagarna i MM samt att dom var proffs wayy back, nåt liknande fast i mindre grad åldersdiskriminerande program vore säkert bättre passande.

Tvivlar på att många scriptar, det är hivemind-gamers i legioner som presssar en var.
Citera
2014-04-13, 00:55
  #7
Medlem
JonasGardells avatar
Är en svår debatt (Jag är en som givetvis vill att HeatoN skulle vara med).

Men det gäller att kunna särskilja sport och idrott, jag vet inte hur redaktörerna för programmet väljer vilka som ska vara med. Men om något skulle det vara ett väldigt lyft för SVT i allmänhet, snacka om att modernisera. SVT Sänder ju redan finaler från Dreamhack i bl.a Starcraft 2, så varför skulle man inte kunna "kuppa", och slänga in HeatoN.

Sen gäller det att som sagt kunna särskilja idrott och sport, Counter-Strike är ingen idrott, men det är definitivt en sport. Så det är väl upp till redaktörerna att avgöra. Men det skulle ju vara ett otroligt stort lyft för svensk E-Sport att komma fram i dagsljuset, (För vi ligger faktiskt i framkanten när det kommer till E-Sport).

Återstår väl att se vad som händer, att SVT ens fått upp ögonen för att folk trycker på för detta är ju alltid något, skrivs ju lite om det i tidningen, och folk som inte spelar CS eller "gejmar" aktivt själva har i alla fall hört talats om det. (Iaf i min umgängeskrets).

Ska bli spännande att se vad som händer, tack för mig!
Citera
2014-04-13, 23:55
  #8
Medlem
4N0NYMs avatar
E-sport är ingen riktig sport, måste man duscha efteråt? Har det varit med någon gammal snooker mästare i programmet? Eller boule?
Citera
2014-04-14, 00:01
  #9
Medlem
Tycker de borde kunna det. Men tror tiden inte riktigt är mogen. Alla gamlingar som inte vuxit upp med dataspel måste börja dö av innan e-sportare kan betraktas som likvärdiga sportare.

“Science advances one funeral at a time.”
Citera
2014-04-14, 00:09
  #10
Medlem
QMs avatar
Skulle ge mig en anledning att se programmet. Har sett avsnitt några avsnitt, verkligen otroligt tråkigt. Om HeatoN är med kan de väl ha några rundor Quake eller Age of Empires som tävling.

Självfallet kan E-sportare vara med och tävla, vi lever i en ny tidsålder. Nu krigar vi inte längre med spjut, då vi har stridsplan och missiler. Mästarnas mästare behöver helt enkelt moderniseras och sluta med tävlingar som går ut på att putta en boll uppför en kulle(lol hur fan kan det vara kul att se på). Nu vill vi se gamers med hypersnabba reflexer och extrem timing göra upp om mästartiteln, på modernt vis.
Citera
2014-04-14, 00:17
  #11
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QM
Skulle ge mig en anledning att se programmet. Har sett avsnitt några avsnitt, verkligen otroligt tråkigt. Om HeatoN är med kan de väl ha några rundor Quake eller Age of Empires som tävling.

Självfallet kan E-sportare vara med och tävla, vi lever i en ny tidsålder. Nu krigar vi inte längre med spjut, då vi har stridsplan och missiler. Mästarnas mästare behöver helt enkelt moderniseras och sluta med tävlingar som går ut på att putta en boll uppför en kulle(lol hur fan kan det vara kul att se på). Nu vill vi se gamers med hypersnabba reflexer och extrem timing göra upp om mästartiteln, på modernt vis.

Du menar som i.. vänta på det..


En bättre idé är väl att starta ett nytt program med samma koncept fast med gamla kända gamers som gör upp i alla möjliga olika spel? Varför klämma sig in där man inte hör hemma, liksom.
__________________
Senast redigerad av OleYeller 2014-04-14 kl. 00:22.
Citera
2014-04-14, 00:19
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
E-sport är ingen riktig sport, måste man duscha efteråt? Har det varit med någon gammal snooker mästare i programmet? Eller boule?


Ingen riktig gamer duschar, någonsin.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback