2014-04-10, 20:18
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Förmodligen har det skett sent på eftermiddagen, vet av egen erfarenhet att det endast kan vara 1-2 barn kvar på en förskola vid 17-18-tiden och då har man inte full bemanning, utan i regel en person på plats som också låser igen bygget efter hemgång.

Gm hade praktik mellan klockan 9-13 varje dag, det plus att en/flera ur personalen på dagiset säger att de inte kan förstå när det kan ha hänt gör att gärningen/arna måste ha skett under gm:s ordinarie arbetstider. Om gm har besökt sin praktikplats på tider utöver sina schemalagda borde det redan ha framkommit.
Citera
2014-04-10, 20:30
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Det är ju lätt att vara efterklok, men i mitt huvud ringer ju varningsklockorna starkt av att man som vuxen människa beter sig som han gjort på nätet (angående den läbbiga jokern, inläggen om hans psykiska problem osv), men visst, förskolechefen kanske bara såg honom som en kreativ kille med skådistalanger som passade ypperligt på en förskola...
Jag är inte helt säker på att förskolechefen sett alla de helskumma saker som gm har lag upp på nätet.
Citera
2014-04-10, 20:33
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Det är ju lätt att vara efterklok, men i mitt huvud ringer ju varningsklockorna starkt av att man som vuxen människa beter sig som han gjort på nätet (angående den läbbiga jokern, inläggen om hans psykiska problem osv), men visst, förskolechefen kanske bara såg honom som en kreativ kille med skådistalanger som passade ypperligt på en förskola...

En massa jävla pokemon skit.
Vuxna som tycker Pokemon är roligt är nog en varningsklocka deluxe
Citera
2014-04-10, 20:33
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Men rent spontant känns det väl som att den här Edd*e är tillsammans med GMs moster? Hon o hennes syster (GMs mor) kanske är lika till utseendet eller nåt?
Om relationerna som du hävdar stämmer, så är det ju bara för inavlat?
Ja, det känns ju verkligen helskumt allting. Uppgiften om att han nu är ihop med gm´s mor hämtades från Facebook. Själva mantalsskrivningarna hämtade jag från Ratsit.
Citera
2014-04-10, 20:51
Medlem
Citat:
Förmodligen har det skett sent på eftermiddagen, vet av egen erfarenhet att det endast kan vara 1-2 barn kvar på en förskola vid 17-18-tiden och då har man inte full bemanning, utan i regel en person på plats som också låser igen bygget efter hemgång.

Nej, man skulle aldrig låta en praktikant utan någon som helst utbildning eller erfarenhet vara kvar sist med barnen samt larma och låsa med nyckel. En vikarie där emot, men inte en praktikant, en praktikant ska aldrig ersätta någons arbete eller göra någons jobb, den är enbart där för att lära sig.
Citera
2014-04-10, 20:56
Medlem
Totijans avatar
Är kille och jobbar som förskolepedagog, han drar ner förtroendet för män som jobbar på förskolan
Ledsamt när sånt här händer. Det är förjävligt att sånt här kan ske, förskolor tar in praktikanter och löst folk hur som helst på många ställen utan någon vidare kontroll, skulle inte förvåna mig om han inte behövt visa straffregister! Vilken vidrig människa, starkare bevisningsgraden! Jag hoppas han frias så tar man hand om honom diskret utanför,så han inte kan göra om det, istället för att han får sitta och kosta pengar på en specialavsatt fängelsecell med playstation 4 och TV.
Citera
2014-04-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -.VindictivE.-
Gm hade praktik mellan klockan 9-13 varje dag, det plus att en/flera ur personalen på dagiset säger att de inte kan förstå när det kan ha hänt gör att gärningen/arna måste ha skett under gm:s ordinarie arbetstider. Om gm har besökt sin praktikplats på tider utöver sina schemalagda borde det redan ha framkommit.

Det gör ju hela saken extremt märklig för just den tiden är rätt hektisk på en förskola med folk som kommer och går, utevistelse, mat som ska ätas, samlingar osv, men möjligen att han då kan varit ensam med ett par barn vid läsvilan som brukar infalla mitt på dagen och att han då spårat ur, han må ha varit praktikant, men har säkert inte haft annat vuxet folk i hasorna varje sekund.
Citera
2014-04-10, 21:11
Bannlyst
Citat:
Det gör ju hela saken extremt märklig för just den tiden är rätt hektisk på en förskola med folk som kommer och går, utevistelse, mat som ska ätas, samlingar osv, men möjligen att han då kan varit ensam med ett par barn vid läsvilan som brukar infalla mitt på dagen och att han då spårat ur, han må ha varit praktikant, men har säkert inte haft annat vuxet folk i hasorna varje sekund.
Är inte 9.15 - 10.00 sovdags för många barn i syskongrupper? Om en pedagog passar de sovande kanske han fått ta hand om något enstaka vaket barn och passat på tillfället. Men jag tycker det fortfarande är märkligt att han hunnit beta av en halv dagisavdelning på ett par månader.
Citera
2014-04-10, 21:12
Medlem
Citat:

Klart dom inte har haft honom under uppsyn hela tiden, som det ser ut nu i barnomsorgen så är det många barn per anställd, och inte alltid att man hinner eller kan få dit en vikarie. Han har säkert varit själv med barnen efter maten på vilan etc, så alla dom andra anställda hinner ha sin rast lagom till att han skulle gå hem klockan 1. Enligt pappret så ska ju inte en praktikant hålla i en vila eller ersätta någons arbete, men han kanske har byggt upp ett förtroende och lurat dom som den psykopat han verkar vara, efter ett tag så kanske dom litade på honom och bara trodde gott.
Citera
2014-04-10, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Nej, man skulle aldrig låta en praktikant utan någon som helst utbildning eller erfarenhet vara kvar sist med barnen samt larma och låsa med nyckel. En vikarie där emot, men inte en praktikant, en praktikant ska aldrig ersätta någons arbete eller göra någons jobb, den är enbart där för att lära sig.
Vet inte om det är så, men ibland kan ju praktikanter efter fyra timmar ta av sig praolappen och fortsätta som vikarier. Som du säger hade han då mycket väl kunnat vara sist.
Citera
2014-04-10, 21:16
Medlem
Esset45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Är inte 9.15 - 10.00 sovdags för många barn i syskongrupper? Om en pedagog passar de sovande kanske han fått ta hand om något enstaka vaket barn och passat på tillfället. Men jag tycker det fortfarande är märkligt att han hunnit beta av en halv dagisavdelning på ett par månader.

Snarare efter lunch, 11-12. Men troligt scenario tyvärr :/
Citera
2014-04-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vet inte om det är så, men ibland kan ju praktikanter efter fyra timmar ta av sig praolappen och fortsätta som vikarier. Som du säger hade han då mycket väl kunnat vara sist.

Jag har aldrig varit med att en praktikant tagit av sig skylten på en förskola och jobbat som en anställd, om han redan kan sköta arbetet som krävs så känns ju en praktikplats rätt onödigt. Men det kan säkert förekomma på vissa förskolor, man blir aldrig förvånad längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in