2014-04-07, 18:33
Medlem
Med tanke på allt skit som dyker upp i prostatitens/Bäckenbottensmärta så tänkte jag kläcka ur mig frågan: Har någon av er drabbats av Astma/Astmaliknande symptom med tungt o andas, tryck över bröstet, mycket slembildning

Nasonex hjälper, fast jag är osäker på Oxis och Pulmicort!

Värt att fråga iaf
Citera
2014-04-07, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Nej pröva först zopiklon som insomningstabletter då somnar du garanterat.. Och känner du att smärtan lättar samtidigt av den(är muskelavslappnande) då ber du att få pröva iktro i låg dos på dagarna som muskelavslappnande!

Opiater funkar inte så bra mot prostatit kanske får du effekt av dom starkare oxy,ketogan,spasmofen mm men dom är extremt jobbiga och lägga ner.. Sluta med tram är som en förkylning i jämförelse med dom.

Nä muskelavslappnande medicin är vägen att gå det minskar även nerv smärtan som är högs påtaglig vid dessa besvär..
Men problemet var inte insomningen per se utan värk som gör att man inte somnar.
Rådet borde egentligen vara rohypnol. Sikta mot sjärnorna...
Jag kör nu atarax + Lergigan+diklo/pronaxen-suppe,
Efter 30-60 min 5 mg oralt ketogan+ 2 mg iktoviril
Efter 30-60 till, 10 mg ketogansuppe + 2 mg iktro
xatral till natten, 100mg doxyferm till morgonen.
Citera
2014-04-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Varför äter ni Cipro folkens? Alla små krabater som Klamydia, Mycoplasma och Ureaplasma har hög resistens mot Cipro troligen pga överförskrivning. Snacka med era läkare om att få importera Sitafloxacin på licens.

Nästan ingen resistensutveckling och är känt för att fungera där andra i flourokinolonfamiljen (där cipro ingår) inte biter.
Jo, jag fick den! Inte tjafsa direkt, jag har lyssnat här och krävde lång kur.
Och min tanke har alltid varit, då de inte testar, först cipro, sen doxy, sen flagyl(el liknande).
Sen går jag på med krav!

Cipron gav mig faktiskt första försatsen på säkert 15 år.
Citera
2014-04-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Men problemet var inte insomningen per se utan värk som gör att man inte somnar.
Rådet borde egentligen vara rohypnol. Sikta mot sjärnorna...
Jag kör nu atarax + Lergigan+diklo/pronaxen-suppe,
Efter 30-60 min 5 mg oralt ketogan+ 2 mg iktoviril
Efter 30-60 till, 10 mg ketogansuppe + 2 mg iktro
xatral till natten, 100mg doxyferm till morgonen.

Du tar alltså totalt 4mg Iktorivil innan du somnar? Jesus!

1) Jag hoppas att du inser att du är uppe i en väldigt hög dos. Det är en bensodiazepin med väldigt lång halveringstid. Du måste gå omkring som en zombie på dagarna. Hoppas att du inte kör bil. 0,25 - 0,5 räcker för att få de muskelavslappnande effekterna.

2) Sedan skrev du att du äter/ätit Ciproflaxacin? Benzo ska absolut inte tillsammans med Ciproflaxacin. Det kan ge skador på centrala nervsystemet

Varför gör du inte en ordentlig odling och kollar prostatan efter inflammation hos en Urolog? Det är bara att skriva ut sidan för rekommenderad vård vid prostatit från Internet och ta med. Stå på dig om det här. Just nu vet du inte ens om du har bakterier och i så fall vilka.
Citera
2014-04-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen1975
Med tanke på allt skit som dyker upp i prostatitens/Bäckenbottensmärta så tänkte jag kläcka ur mig frågan: Har någon av er drabbats av Astma/Astmaliknande symptom med tungt o andas, tryck över bröstet, mycket slembildning

Nasonex hjälper, fast jag är osäker på Oxis och Pulmicort!

Värt att fråga iaf

Läs på om mastceller och prostatit så finner du svaret. Finns forskning på allergimedicin, prostatit och s.k mastceller. Bara att Googla.
Citera
2014-04-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurrasthlm83
Känner igen mig i mycket av det du skriver. Råkade ut för liknande sak och fick ett tips av en vän att kolla in www.prostatithjalpen.se. Följde deras program och blev av med alla symptom efter 3 års kämpande. Hoppas att det kan vara till hjälp.

Jag tolkar din tystnad med att du är sammanlänkad eller själv står bakom Prostatithjälpen.
Citera
2014-04-09, 08:14
Medlem
Ok gott folk, nu behövs lite frågor få svar på från er.

Jag körde ju en över nätet köpt Cipro- kur (ingen lektion i hur dumt det är o köpa medicin över nätet tack...) i knappt 30 dagar. Mådde som en prins i penis o de problem jag hade däromkring, och fortfarande gör ska jag påpeka.

MEN!

För lite mer än en månad sen fick jag en spricka i röva med blod och smärta som följd, körde Xyloproct- suppar som fixade den historien så gott som. Läkaren jag var hos noterade (samma läkare som "berömde" min prostata) att jag var röd kring butt-cracken och ordinerade Pevaryl. Eftersom jag inte behövt klia eller liknande så ignorerade jag inrådan och struntade i Pevarylen.

MEN!

Fick för ungefär 1 1/2 v sen ett sånt jävla kli- behov i just det området, vilket i söndags utökades till vänster ljumske, snett under pungen. Båda ställena är rejält röda och kliar ordentligt till o från, som utslag helt enkelt. Dessutom är jag röd och torr i vänster armhåla, vilket jag varit till o från i minst en månads tid men det kliar inte eller så. Har nu igår börjat köra Pevaryl i butt- crack och ljumske då jag misstänker svamp.

Är detta ett jävla resultat av Cipron tror ni?
Senast redigerad av Ullabella8 2014-04-09 kl. 08:34.
Citera
2014-04-09, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ullabella8
Ok gott folk, nu behövs lite frågor få svar på från er.

Jag körde ju en över nätet köpt Cipro- kur (ingen lektion i hur dumt det är o köpa medicin över nätet tack...) i knappt 30 dagar. Mådde som en prins i penis o de problem jag hade däromkring, och fortfarande gör ska jag påpeka.

MEN!

För lite mer än en månad sen fick jag en spricka i röva med blod och smärta som följd, körde Xyloproct- suppar som fixade den historian så gott som. Läkaren jag var hos noterade (samma läkare som "berömde" min prostata) att jag var röd kring butt-cracken och ordinerade Pevaryl. Eftersom jag inte behövt klia eller liknande så ignorerade jag inrådan och struntade i Pevarylen.

MEN!

Fick för ungefär 1 1/2 v sen ett sånt jävla kli- behov i just det området, vilket i söndags utökades till vänster ljumske, snett under pungen. Båda ställena är rejält röda och kliar ordentligt till o från, som utslag helt enkelt. Dessutom är jag röd och torr i vänster armhåla, vilket jag varit till o från i minst en månads tid men det kliar inte eller så. Har nu igår börjat köra Pevaryl i butt- crack och ljumske då jag misstänker svamp.

Är detta ett jävla resultat av Cipron tror ni?
Ja, definitivt. Jag fick djävulska svampbesvär efter just en Ciprofloxacinkur.
Citera
2014-04-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Ja, definitivt. Jag fick djävulska svampbesvär efter just en Ciprofloxacinkur.

Oh, fuck, misstänkte det. Hur blev du av med skiten? Om du är av med den vill säga...
Citera
2014-04-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ullabella8
Oh, fuck, misstänkte det. Hur blev du av med skiten? Om du är av med den vill säga...
Smörjde med någon kräm, tror det var Lamisil. Åt probiotika och började tvätta underlivet med apotekets tvättolja istället för tvål (för att återställa hudens naturliga skydd).
Citera
2014-04-09, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Smörjde med någon kräm, tror det var Lamisil. Åt probiotika och började tvätta underlivet med apotekets tvättolja istället för tvål (för att återställa hudens naturliga skydd).

Ok, tack! Tänker pröva Pevarylen som läkaren föreslog, plus sån Probi Mage eller vad det nu heter. Ja jösses...
Citera
2014-04-09, 17:42
Medlem
Sådär, efter många om och men, uppskjutna läkartider och fan och hans moster har jag äntligen träffat min urolog igen. Hon är som tidigare nämnt den enda som känt igen och intresserar sig i detta med muskulaturen och dessutom har en del koll. Hon kände och klämde lite, och konstaterade att min muskulatur är väldigt spänd. Tydligen hade det stått i rapporten från den senaste cystoskopin också, något som läkarna på SÖS däremot inte sagt något om.

Hur som helst så ska hon skicka mig vidare till en av tre av hennes kontakter som sysslar med triggerpunktsbehandling, även då internt. Huruvuda de kan sina saker eller inte återstår att se, men jag kommer att prova och se om det ger något innan jag riktar blickarna utomlands. Har även beställt hem boken som sctp förespråkat, och kommer köra självbehandling vid sidan om. Parallellt med detta kommer jag fortsätta att träffa tidigare nämnda urolog för att göra en urologisk bedömning för att se om något återstår på det hållet.

Ett tag sen jag var här nu, hoppas åtminstone några av er är på bättringsvägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in