Ja det är rätt, han är bra på många sätt. Bland annat så är han öppen med sin bakgrund, bra budskap i sina låtar (oftast), och hjälper ungdomar till att inte begå samma misstag som han så gott det bara går.
Det bästa är att han säger det han vill, och struntar i att tänka till fem gånger om det låter bra i allas öron. Det börjar bli tröttsamt att folk inte vågar stå för sin åsikt, utan skapar istället ett konto på flashback där de uttrycker sin åsikt eftersom ingen ändå vet vem de är.
Förut tyckte jag att han var lite irriterande, jag tyckte att han mest försökte leka gangster och framstod som en idiot. Fast senaste åren så har han höjts i mina ögon, jag tror det hände i samband med att låten ''Ett bättre liv'' släpptes.
De som ogillar honom är OFTAST folk som röstar på SD, vilket jag kan förstå eftersom i många av Kartellens låtar så uttrycker Sebbe sitt hat mot SD.
''Sverige 2014 håller på att förvandlas till en fucking kyrkogård'', hans trailer till programmet var bra och jag kommer verkligen att se avsnittet där han är med