27 186 besökare online
858 217 medlemmar • 45 868 980 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Kultur: allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Gdanzigsk
Medlem
Gdanzigsks avatar
I början brydde jag mig inte. Ansåg han mest vara en typisk pojkidol för tjejer. Rätt menlös musik och skulle ha kunna platsa tillsammans med andra hos Disney Channel. Då hatade nog många honom pga avundsjuka. Han blev rik och berömd trots att det finns massor av musiker som är mycket bättre. Sedan spelar homofobi, machoattityd och grupptryck in. Vilka killar vill gilla ett sådant hen som kan misstas för en lesbisk? Men numera förstår jag bättre. Han symboliserar mycket vad som är fel med dagens västvärld. Dekadens, materialism, ytlighet, bortskämdhet, oförskämdhet och oansvarighet.
-Malcolm X: If you’re not careful, the newspapers will have you hating the people who are being oppressed, and loving the people who are doing the oppressing.
-Live long and prosper, and may the force be with you.

Uncle Duke
Medlem
Uncle Dukes avatar
Vet inte, han är väldigt fånig, men knappast fånigare än t ex Charlie Sheen, som många hyllar fast han är ett vrak som nådde höjdpunkten på sin karriär för trettio år sedan och sedan dess har knarkat bort den lilla gnutta talang han en gång hade.

Jag tycker ändå att Justin är ganska tuff ibland, t ex på hans mugshot. Jag läste också att han hade chartrat ett privatjet vars piloter varit tvungna att ha syrgasmasker pga marijuanaröken i planet. Och så har han så tuffa oneliners, som efter att ha varit på Anne Frank-museet: "Truly inspiring to be able to come here. Anne was a great girl. Hopefully she would have been a belieber."

Peter_18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed 
Pga grupptryck.

Det är så sorgligt uppenbart.
Det kan absolut till stor del bero på grupptryck, men faktum är att Justin Bieber har skämt ut sig ganska ordentligt vid väldigt många tillfällen, och därför förtjänar han ingen respekt.
Han framstår mest som en kaxig tönt, och jag hoppas verkligen att han en dag växer upp.

Jag var faktiskt länge emot Justin Bieber-hatet tills jag insåg att hatet på många sätt var befogat.

GalaxyNewsRadio
Medlem
För att han är en knarkare, och det är ok att hata knarkare. =)

Peter_18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk 
I början brydde jag mig inte. Ansåg han mest vara en typisk pojkidol för tjejer. Rätt menlös musik och skulle ha kunna platsa tillsammans med andra hos Disney Channel. Då hatade nog många honom pga avundsjuka. Han blev rik och berömd trots att det finns massor av musiker som är mycket bättre. Sedan spelar homofobi, machoattityd och grupptryck in. Vilka killar vill gilla ett sådant hen som kan misstas för en lesbisk? Men numera förstår jag bättre. Han symboliserar mycket vad som är fel med dagens västvärld. Dekadens, materialism, ytlighet, bortskämdhet, oförskämdhet och oansvarighet.
Yes, det är precis så där jag också har resonerat.
I början verkade Justin Bieber vara ganska vettig och respektfull, men han har blivit mer och mer dryg och kaxig de senaste åren.

Big.Bang
Medlem
Big.Bangs avatar
Människan gillar att stöta ut andra för att göra sig själv starkare. Justin Bieber är ett perfekt offer, precis som Miachel Jackson , för han är så super-känd och ingen kan relatera till hans situation.

GoldenBlitz.
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Folk hatar inte Justin Bieber. Folk stör sig dock hans fans. Galna (fundementalistiska?) tjejer som "älskar Justin för att han är helt perfekt".

Reaktionen bland vanligt folk blir "men hey, vänta nu lite, vadå perfekt? Vad gör honom perfekt? Han är ju bara en pojkspoling som sjunger bra och råkat bli berömd".

Irritationen är ett faktum och Justin är den som får ta smällen, fast det egentligen inte är hans fel att hans fans är helt rabiata.

Svara på ämne
Topp Dela »