Citat:
Ursprungligen postat av
ArneWise
30 min till godo på kvant? Ljug eller hoppade/"fusk-gjorda" frågor. Om man gör frågorna ordentligt och klockrent kanske man kan få 15 minuter över, själv ligger jag på 5-10 minuter över till "andra varvet" att gå igenom frågor, och jag har rätt bra koll på frågorna och en rimlig hastighet.
Fuskgjorde...? Ingen kräver redovisningar här, det som går att göra i huvudet gör man i huvudet. Det är väl därför det blev en del slarvfel. Jag har väl plats med 3-4 led i närminnet, sen börjar det bli rörigt. Exempelvis talet som skulle uppskattas gick finemang att köra huvudräkning på.
Sedan hoppar jag en fråga om jag inte ser tillvägagångssättet direkt och återkommer dit. Ingen idé att fundera på hur något ska lösas. Andra tidssparande åtgärder är att skita fullständigt i allt ploj runtom DTK. Man kikar efter vad som efterfrågas, sedan tittar man i rätt graf direkt istället för att studera tabellerna först.
Potenslagar och liknande har jag full koll på, MGN och primtalsfaktorisering också. Delbarhetsreglerna sitter dem också. Behöver inte leta efter saker i huvudet.