2014-04-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Frågorna handlar oftast om att sätta linjalen på rätt ställe och notera ett värde. Eventuellt en snabb vända liggande stolen. Jag nämner ofta liggande stolen. Det går riktigt jävla fort om man kan göra det ordentligt.

hmm pratade om det med en vän nyligen. går det verkligen mycket fortare än kort division? tror jag kan använda liggade stolen korrekt men det var väldigt längesen jag gjorde det. får kolla in ngn video eller liknnde
Citera
2014-04-06, 20:55
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Ja men det är ju precis det jag säger.

När jag säger att alla ska ha samma förutsättningar så menar jag att alla, oavsett "handikapp" ska skriva provet med samma regler och under lika långt tid.

Ja? Jag höll ju med dig hela tiden.
Citera
2014-04-06, 21:00
Medlem
ArneWises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foreverflawless
hur lyckas du ha 30 min till godo på kvant? Går dtk fort för dig?

30 min till godo på kvant? Ljug eller hoppade/"fusk-gjorda" frågor. Om man gör frågorna ordentligt och klockrent kanske man kan få 15 minuter över, själv ligger jag på 5-10 minuter över till "andra varvet" att gå igenom frågor, och jag har rätt bra koll på frågorna och en rimlig hastighet.
Citera
2014-04-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foreverflawless
hmm pratade om det med en vän nyligen. går det verkligen mycket fortare än kort division? tror jag kan använda liggade stolen korrekt men det var väldigt längesen jag gjorde det. får kolla in ngn video eller liknnde

Fötedrar den amerikanska varianten, med nämnaren till vänster. Men jag vet inte. För mig går det undan i alla fall...
Citera
2014-04-06, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArneWise
30 min till godo på kvant? Ljug eller hoppade/"fusk-gjorda" frågor. Om man gör frågorna ordentligt och klockrent kanske man kan få 15 minuter över, själv ligger jag på 5-10 minuter över till "andra varvet" att gå igenom frågor, och jag har rätt bra koll på frågorna och en rimlig hastighet.
Själv skrev jag 64/80 på kvantitativa HT12 och hade minst 25 minuter till godo på båda de kvantitativa delarna. (Första gången jag skrev) Jag varken ljuger, hoppade över frågor eller fuskade.
Citera
2014-04-06, 21:23
Medlem
henduriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Själv skrev jag 64/80 på kvantitativa HT12 och hade minst 25 minuter till godo på båda de kvantitativa delarna. (Första gången jag skrev) Jag varken ljuger, hoppade över frågor eller fuskade.
Hur kan man ha 25 minuter över och ändå få 16 fel?
Citera
2014-04-06, 21:23
Medlem
reptilekings avatar
Jag känner en som skrev 0.2. Den personen är puckad. Du kan nog vara det också. Vad är poängen med att träna och läsa en massa om man ska höja från 0.2? Det är väl intressant om man ligger på 1.4 och vill till 1.7 eller så. Mitt tips är att du lägger tiden och pengarna på något annat.
Citera
2014-04-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneWise

Fuskgjorde...? Ingen kräver redovisningar här, det som går att göra i huvudet gör man i huvudet. Det är väl därför det blev en del slarvfel. Jag har väl plats med 3-4 led i närminnet, sen börjar det bli rörigt. Exempelvis talet som skulle uppskattas gick finemang att köra huvudräkning på.

Sedan hoppar jag en fråga om jag inte ser tillvägagångssättet direkt och återkommer dit. Ingen idé att fundera på hur något ska lösas. Andra tidssparande åtgärder är att skita fullständigt i allt ploj runtom DTK. Man kikar efter vad som efterfrågas, sedan tittar man i rätt graf direkt istället för att studera tabellerna först.

Potenslagar och liknande har jag full koll på, MGN och primtalsfaktorisering också. Delbarhetsreglerna sitter dem också. Behöver inte leta efter saker i huvudet.
Citera
2014-04-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Citat:
Ursprungligen postat av hendurik

Exakt vad jag tänkte också, fy fan vad dåligt.
Jag skulle ju kunna lösa fem uppgifter, säga att jag hade 50 minuter tillgodo på KVANT för att sedan lösa resten av uppgifterna. Vad är meningen med detta?
Själv hade jag i det närmaste tidsbrist under KVANT, men uppenbarligen använde jag tiden helt okej iaf...
Citera
2014-04-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ted.awa
Jag skulle ju kunna lösa fem uppgifter, säga att jag hade 50 minuter tillgodo på KVANT för att sedan lösa resten av uppgifterna. Vad är meningen med detta?
Själv hade jag i det närmaste tidsbrist under KVANT, men uppenbarligen använde jag tiden helt okej iaf...

han sa ju inte att han stressa. Han skulle fortfaradne fått 16 fel oavsett om han använde hela provtiden eller inte. :PP
Citera
2014-04-06, 21:35
Medlem
Soulsurfers avatar
Kom att tänka på en sak nu.... jag minns att jag fastnade på en enkel KVA. Frågan var vad som är störst:

I: √4 + √1
2: 3

Jag valde C, men jag förutsatte att de inte menade den negativa lösningen som fås vid roten ur. Fick också för mig något som jag läst om det, varför jag valde C. Velade mellan C och E ett tag där. Uppgiften var med på testprovet tror jag för jag kan inte hitta frågan bland provfrågorna. Någon som minns frågan jag menar? Talet såg inte riktigt ut så som jag skev tror jag, men det var något liknande. Vad svarade ni och vad är rätt på en sådan fråga? Det kan väl lika gärna vara -3, eller har jag missat något?
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-04-06 kl. 21:41.
Citera
2014-04-06, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hendurik

Citat:
Ursprungligen postat av ted.awa
Jag hade uppenbarligen inte tillräcklig kunskap för att skriva 2.0 vid tillfället. Jag stressade inte, jag räknar bara så snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av Floz
han sa ju inte att han stressa. Han skulle fortfaradne fått 16 fel oavsett om han använde hela provtiden eller inte. :PP
Bra att någon är läskunnig i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in