2014-04-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancient-Lurker
Kvinnor som går sina egna vägar brukar oftast bli utfrysta av andra kvinnor.

Inte så ovanligt att det är så. Har du hört uttrycket "hon är precis som alla andra killar".
Kvinnor som vägrar inordna sig i den kvinnliga homosociala gemenskapen ses inte alltid med blida ögon av sina medsystrar.

Jag jobbar i en klart mansdominerad bransch. Det finns kvinnor här också, kanske 10-15%, ofta
med utländsk bakgrund. Jag har hört åtskilliga som har sagt att de hellre jobbar med män än med andra kvinnor. Min syrra säger samma sak, hon jobbar som konsult med miljöfarliga transporter.

Jag jobbade 5 år på en statlig myndighet, med IT-frågor, 80% kvinnor, bara snack och ingen verkstad. När jag muckade från lumpen jobbade jag en sommar på långvården, 95% kvinnor. Herregud vilken jävla hönsgård, det är ett mirakel att inte patienterna dog av vanvård för alla energi användes för att intrigera. Värst var äldre kvinnor. Jag klarade mig, för jag var kille, jag blev tafsad på av kärringarna istället.
Citera
2014-04-05, 12:46
Medlem
Var mer framgångsrika kanske, men är det så längre?
I botten på vårt samhälle ser du betydligt fler män än kivnnor. I toppen fler män fortfarande, men oftast äldre män som sitter på kvarsittning.

Sen kan man ju också fråga vad är framgång i livet? Hur definieras det?
Är det verkligen bli en maktmänniska, uppfinnare av kolkraft eller leva ett bra, lugnt och lyckligt liv, fostra kompetenta fina ungar och inte lämna efter sig kaos och miljöförstöring?

Många av de "framgångsrika" männen ni ser upp till har kreerat en hel del skit vi gott kunde varit utan.

Bara en liten tanke.
Citera
2014-04-05, 13:17
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
I botten på vårt samhälle ser du betydligt fler män än kivnnor. I toppen fler män fortfarande, men oftast äldre män som sitter på kvarsittning.