2014-04-06, 01:06
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foreverflawless
hände samma sak i min sal. tjejen fattade inte att man skulle överföra svaren trots att provledaren hade sagt det flera gånger. Samma person ville heller inte stänga av sin mobil men gav sig till slut

Haha killen som satt bredvid mig var en skön lirare. När vi fick våra frågeformulär 5 min innan passet startade började han bläddra i det helt lugnt. Han gjorde detta på kanske 3 delprov. Trots att det var två provledare i en sal med kanske 25 pers märkte de inte ett skit, hahaha

Jag hade också en riktig smart brud i min grupp, tror jag skrev om det förut under rasten. Men kan tas upp igen. Hon satt och blädrade genom häftet precis efter att vi fått det trots att provledaren hade sagt till oss hur vi ska göra uppredade gånger. 1 minut innan hade hon seriöst sagt att vi INTE får öppna provet förrens hon säger till. Vet inte om hon fick några avdrag för det. Sen på dom två sista så så gjorde hon provet på kanske 5 minuter la sig ner med huvudet på bänken och chillade/sov i en halvtimme, bläddrade i häftet och la sig och chillade igen. På både sista kvant och verb! Helt sjukt att man slösar 400:- och 9 timmar av en lördag på det sättet.

Förresten så kunde man ju se genom framsidan på sista verb-delen. Var dock svårt att tyda orden men men man såg några av dom. Var dock ganska svårt att koppla ordet remiscneenenss eller vafana det nu var spegelvänt, aldrig hört förut.
Citera
2014-04-06, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jstNb3beer
Jag gjorde högskoleprovet för ungefär 1 år sedan och fick 0.2 Mitt försvar är att jag aldrig gjort högskoleprovet tidigare, hade inte förberett mig någonting, har enbart läst matte A, svenska A, B & C, engelska A & B (syftar på de ämnen som är med på högskoleprovet) och dessutom var jag RÅ bakis. Jag la ner mig så mycket jag kunde iallafall, dock tröttnade jag i slutet och gissade genom sista delen.

Är jag osmart eller skulle ni också få så lågt under dessa förhållanden?

0,2 är väl jävligt lågt om du har utbildningen du säger dig ha?
ta det igen när du är nykter.
Citera
2014-04-06, 01:10
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaregrabben
Du har en poäng, men jag gillar att göra anteckningar/uträkningar bredvid uppgiften och sedan ringa in svaret/skriva ett frågetecken när jag är klar. Då är jag djupt fokuserad och har inga problem med att skärma av omgivningen. Om jag då måste fylla i svaren också tror jag att jag skulle tappa detta, och för därför över svaren när jag känner att jag har kört fast istället (oftast i ett stort sjok under provets andra halva) Då brukar jag också få lite tid att bearbeta all information jag har tagit in
Jag tänker dock så att genom att fylla i svarshäftet tar man bort blicken från provhäftet och kan börja fokusera stenhårt på nästa uppgift. Om det är flera frågor med samma källa, så kan man kanske före över efter den texten/uppgiften, så går man "all in" på nästa text genom att föra över svaren och rensa tanken.
Citera
2014-04-06, 01:17
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikronesien
Hur kan du vara så bra på ord om det går dåligt på resten? ^^
MEK är i princip samma sak som ORD, så där kan du väl plocka poäng.
Vet faktiskt inte. ORD kändes lättare än normalt detta provet för min del. Känns mest som om jag hade tur med orden som kom helt enkelt. Jag gillar faktiskt MEK, men tyvärr gick dåligt för mig där, fick bara 8 av 20, vilket är innebär en sänkning med hela 6 poäng sett till vad jag fick på MEK officiellt förra gången för ett år sedan. MEK kändes inte mycket svårare än tidigare MEK jag gjort och jag har ingen direkt förklaring till varför det gick så dåligt. Jag var nog bara otroligt klantig och stressade mig förmodligen igenom MEK utan att tänka till ordentligt...
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-04-06 kl. 01:20.
Citera
2014-04-06, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rob.Mooney
Jag hade också en riktig smart brud i min grupp, tror jag skrev om det förut under rasten. Men kan tas upp igen. Hon satt och blädrade genom häftet precis efter att vi fått det trots att provledaren hade sagt till oss hur vi ska göra uppredade gånger. 1 minut innan hade hon seriöst sagt att vi INTE får öppna provet förrens hon säger till. Vet inte om hon fick några avdrag för det. Sen på dom två sista så så gjorde hon provet på kanske 5 minuter la sig ner med huvudet på bänken och chillade/sov i en halvtimme, bläddrade i häftet och la sig och chillade igen. På både sista kvant och verb! Helt sjukt att man slösar 400:- och 9 timmar av en lördag på det sättet.

Förresten så kunde man ju se genom framsidan på sista verb-delen. Var dock svårt att tyda orden men men man såg några av dom. Var dock ganska svårt att koppla ordet remiscneenenss eller vafana det nu var spegelvänt, aldrig hört förut.

Fast det är inte värt att riskera få ett helt pass struket bara för någon extra minut, även om den kan var välbehövlig. Hon kanske underskattade provets svårighetsgrad.

Ja, man brukar kunna se lite genom försättsbladet. erinring betyder det iaf
Citera
2014-04-06, 01:18
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Varför skulle inte alla kunna ha samma förutsättningar?

Att förutsättningarna är lika innebär inte att utfallet blir lika eftersom människor är olika begåvade och pluggar olika mycket.

Alla människor har inte samma intelligens, samma möjligheter att plugga etc. Det kan omöjligen läggas upp dispenser för att alla ska få "bra" resultat, därav blir det fel att ge en grupp, i detta fall dyslektikerna extratid på provet då det ger dom en fördel över alla andra även fast deras kunskaper inte är högre.

Kort sagt, ge inte olika grupper olika fördelar på ett prov som ska mäta kunskap som högskoleprovet, då försvinner hela meningen med det.
Citera
2014-04-06, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludi
0,2 är väl jävligt lågt om du har utbildningen du säger dig ha?
ta det igen när du är nykter.

Har man den utbildningen så antyder 0.2 att man inte gjort sig förtjänt av ett godkänt betyg i något av ämnena man studerat.
Citera
2014-04-06, 01:29
Medlem
Soulsurfers avatar
Ne, nu blir det natti för min del. Blir att ta nya tag i morgon!
Citera
2014-04-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Ne, nu blir det natti för min del. Blir att ta nya tag i morgon!

Förbereder du dig för ht-14?
Citera
2014-04-06, 01:38
Medlem
MrZebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mo-lester
Bara jag som typ är besatt av HP grejen?

Jag med... Om jag bara fick nååågra poäng till.
Citera
2014-04-06, 01:38
Medlem
Kan fortfarande inte förstå hur verbal fuckade upp allting för mig, igen. Få väl acceptera 1.2 och sticka till Södertörn.
Citera
2014-04-06, 01:39
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeFlow
Kan fortfarande inte förstå hur verbal fuckade upp allting för mig, igen. Få väl acceptera 1.2 och sticka till Södertörn.
Vad vill du plugga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in