2014-04-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Nej, jag anser bara något om statliga bordeller som tråden handlar om. Du redigerade bort att du började prata om organdonationer. Jag hann se det.

Jag tog upp organdonationer, du tog upp anställningar för organonationer (och låtsades att jag hade åsikter om det)
Citera
2014-04-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jag tog upp organdonationer, du tog upp anställningar för organonationer (och låtsades att jag hade åsikter om det)

Det beror ju på att tråden handlar om statliga bordeller.
Citera
2014-04-05, 21:49
Medlem
Citat:
Som folk kan få bidrag för att slippa jobba i. Nej, det tror jag inte. Varför skulle folk vilja betala mer i skatt för att en del vill köpa och sälja sex för?

Det vet jag inte, du får nog fråga nån som vill ha statliga bordeller. Men vanligtvis brukar argumentet vara att det blir bättre miljö/trygghet för de som vill jobba som prostituerade.
Citera
2014-04-05, 21:51
Medlem
Citat:
Om man säger att man inte vill göra det som man gör på statliga verk så får man alltså bidrag? Nej du, det kommer inte att fungera.

Nej, men om man på rimlig basis inte är kvalificerad så behöver man inte ta jobbet.

Och det är uppenbart för de flesta att vill man inte ha sex, så är man inte kvalificerad för att jobba som prostituerad. (Hint: sex med okända är inte samma sak som att städa tex)
Citera
2014-04-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Men det måste ju ändå finnas något skäl till att man trots att man är prostitutionsförespråkare inte vill behandla prostitutionsyrket som vilket annat hederligt yrke som helst. Och att man till och med blir upprörd av blotta tanken.

Kan du komma på något sådan skäl?
Citera
2014-04-05, 21:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Men det måste ju ändå finnas något skäl till att man trots att man är prostitutionsförespråkare inte vill behandla prostitutionsyrket som vilket annat hederligt yrke som helst. Och att man till och med blir upprörd av blotta tanken.

En del människor är moraliskt emot prostitution och det ska man respektera precis som man respekterar pacifister/vegetarianer/religiösa med mera. En man som är pacifist tvingas inte ut i krig trots att krig är en statlig verksamhet.
Citera
2014-04-05, 22:00
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Så om kvinnan gör något som enligt dig är osunt och ovärdigt, bör mannen straffas?
Det är feminism i sitt nötskal enligt mig.

Finns det inga prostituerade finns det inga sexköpare, finns det inga sexköpare finns det inga prostituerade. Det är ingen feministisk tanke, det är en sund tanke. Då kan folk ägna sig åt traditionella förhållanden och äktenskap istället, såsom vi är ämnade.

Mvh
Senast redigerad av -DaRude- 2014-04-05 kl. 22:10.
Citera
2014-04-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Kan du komma på något sådan skäl?
Ja, att inte vill att man själv eller ens nära och kära ska behöva befatta sig med prostitutionsyrket till exempel. För att man tycker det är något dåligt att behöva sälja sex helt enkelt.

Men då fattar jag inte varför man inte kan acceptera att inte få köpa heller.
Citera
2014-04-05, 22:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Finns det inga prostituerade finns det inga sexköpare, finns det inga sexköpare finns det inga prostituerade. Det är ingen feministisk tanke, det är en sund tanke. Då kan folk ägna sig åt traditionella förhållanden och äktenskap istället, såsom vi är ämnade.

Mvh

Vilken av de här kvinnorna vill du ingå ett traditionellt äktenskap med, (FB) Väldigt många tjejer är "smalfeta" i detta land! Vad tycker ni om det? ?
Citera
2014-04-05, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ja, att inte vill att man själv eller ens nära och kära ska behöva befatta sig med prostitutionsyrket till exempel. För att man tycker det är något dåligt att behöva sälja sex helt enkelt.

Jag skulle inte vilja att min dotter hade one-nightstands så ska vi förbjuda det också?

Jag skulle inte vilja att min mamma/pappa är otrogen ska vi förbjuda det också?

Jag skulle inte vilja att de nära mig rökte, ska vi förbjuda det också?

Jag skulle inte vilja att de nära mig skulle drabbas av fetma, ska vi förbjuda godis, läsk, chips osv då?
Senast redigerad av Lavezzi92 2014-04-05 kl. 22:20.
Citera
2014-04-05, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

Mvh

Haha som vi är ämnade för... Jojo det är därför vi har så många skilsmässor.
Citera
2014-04-05, 22:22
Medlem
Citat:

Ja, det är nog ingen som tycker det är ok med kvinnor som behöver sälja sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in