2014-04-04, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Av vilken anledning skulle inte detta kunna införas i Sverige? Om bordellerna är statliga så lär man väl vilja ha arbetskraft. Spara pengar. Fas-3 och pang in på bordellen.

Det är inte så i något annat land. Det är ett absurt förslag/tanke. Tror du på det själv?
Citera
2014-04-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Starta bordeller där jag som man kan sälja sex till kvinnor i en säker miljö så kan du snacka sen.

Jo, det finns många olämpliga prostituerade. Det är ett problem för bägge parter men går att undvika om man bara är lite lyhörd.

Man kan inte köpa någons kropp, det är inte utan anledningar som jag inte har en hora under sängen som jag drar fram när jag blir sugen.

Visst, jag kan starta en bordell för kivnnor i alla åldrar "i en säker miljö" kommer du och jobbar då?
4 st 70-80 åriga tanter med svampinfektion till knäna, 2 extrem feminsiter med hår precis överallt! 1 parnoid psykopat tant samt 3 i rullstol.

Klarar du och din tunga det lille vän?
Citera
2014-04-04, 20:41
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Jo, för det är ju så i alla länder där prostitution är legalt

Är inte arbetslös Jag tvivlar dock på att du har ett jobb.

Inse bara att du är ute och cyklar.

Varför skulle inte prostitution räknas? Vad skulle det skicka för signaler om yrket hora ifall det vore det enda av alla yrken som man inte tvingades söka som arbetslös?

De länderna har säkert inte samma regler kring vare sig stöd för arbetslösa eller arbetsförnedringsmyndigheten som på absurda sätt tvingar folk att söka jobb.
Citera
2014-04-04, 20:44
Medlem
Citat:
Det är inte så i något annat land. Det är ett absurt förslag/tanke. Tror du på det själv?

Sverige kan vara ett avigt land ibland. En utveckling mot statliga bordeller gör ju att staten vill ha anställda där. Varför skulle de annars vilja ha statliga bordeller? Kan ju ge stor inkomst till staten. Och att dra in pengar till staten är ju staten mycket intresserad av så varför inte?
Citera
2014-04-04, 20:46
Medlem
Katzyns avatar
Citat:

Varför är det vettigt att föreslå att prostitution ska vara ett normalt jobb men samtidigt absurt att det ska ingå i samma system som alla andra jobb gör idag?

Vad är det som gör att prostitution är okej, men samtidigt helt annorlunda från alla andra jobb? Vad mer ska skilja sig, ska prostituerade inte omfattas av LAS och andra lagföreskrifter heller?
Citera
2014-04-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Visst, jag kan starta en bordell för kivnnor i alla åldrar "i en säker miljö" kommer du och jobbar då?
4 st 70-80 åriga tanter med svampinfektion till knäna, 2 extrem feminsiter med hår precis överallt! 1 parnoid psykopat tant samt 3 i rullstol.

Fy faan!

Skulle av den anledning aldrig jobba på bordeller. Man vill ju faktiskt inte ha sex med någon avstötande.

Det är väl det de här killarna är som inte får ligga annars heller så deras lösning skulle väl vara att resa utomlands i stället för att slösa pengar på krogen i Sverige eller vad de sysslar med. Om det är köpa sex de vill göra menar ju så finns ju möjligheten helt öppen.
Citera
2014-04-04, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Varför är det vettigt att föreslå att prostitution ska vara ett normalt jobb men samtidigt absurt att det ska ingå i samma system som alla andra jobb gör idag?

Vad är det som gör att prostitution är okej, men samtidigt helt annorlunda från alla andra jobb? Vad mer ska skilja sig, ska prostituerade inte omfattas av LAS och andra lagföreskrifter heller?

Gumman titta på hur det fungerar i tex Tyskland, Spanien, Australien, Nya Zeeland.

Jag vill bara att vi ska bli lite mer som övriga länder i EU, ditt förslag existerar inte någonstans.

Konklusion: Jag lever i verkligheten, du lever i Blåkulla.
Citera
2014-04-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jo. Alla har ett val. Det finns tjejer i fattiga länder som kämpar som affärsbiträden, och städerskor osv. Sedan finns det de som vill ha snabba pengar.
Skulle det dessutom vara så att en kvinna skulle dö av att inte få prostituera sig (vilket inte är fallet), så vore det helt omänskligt att INTE knulla henne för pengar såklart.
Sverige måste importera fattiga kvinnor för att ha några prostituerade i landet. 90% av alla prostituerade i sverige är inte svenskar. Säger inte det dig något om prostitution? Indikerar inte det att prostitution är något som kvinnor har som sista utväg när det inte finns något annat sätt att klara sig på? De får psykiska problem till följd av prostitutionen och de bygger upp ett djupt hat mot män pga alla äckliga torskar de möter. Det finns ingen plats för prostitution i ett sunt väl fungerande samhälle där män och kvinnor respekterar varandra. Prostitution är förtryck.
Citera
2014-04-04, 20:57
Medlem
Citat:
Gumman titta på hur det fungerar i tex Tyskland, Spanien, Australien, Nya Zeeland.

Jag vill bara att vi ska bli lite mer som övriga länder i EU, ditt förslag existerar inte någonstans.

Ja du vill bara .... men frågan är väl vad staten vill om staten drar in kulor på statliga bordeller?
Citera
2014-04-04, 20:58
Medlem
Katzyns avatar
Citat:

Du har ju inte svarat på frågan överhuvudtaget.

VARFÖR ska inte just yrket prostitution ingå i samma system som alla andra yrken? Vad är det som skiljer ut prostitution som gör det olämpligt att införa i samma system som andra jobb?
Citera
2014-04-04, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

Har man svampinfektion får man stanna hemma, det tillhör fan mig sunt förnuft.

Jag skulle ta hand om feministerna, men fråga varför flator går till en manlig prostituerad och att de bör raka sig. Ok, seriöst skulle jag bara fråga lite försiktigt om de kunde raka sig till nästa gång. Det gör vi män.

Psykopat tanten får väl gå bra, men om hon blir aggressiv så påkallar jag säkerhetsvakten.

Rullstol nej tack. Det behöver fan mig inte tjejerna på bordellen stå ut med.

En fråga: Var är de rakade, ej överviktiga 92 tjejerna?
Citera
2014-04-04, 21:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Sverige måste importera fattiga kvinnor för att ha några prostituerade i landet. 90% av alla prostituerade i sverige är inte svenskar. Säger inte det dig något om prostitution? Indikerar inte det att prostitution är något som kvinnor har som sista utväg när det inte finns något annat sätt att klara sig på? De får psykiska problem till följd av prostitutionen och de bygger upp ett djupt hat mot män pga alla äckliga torskar de möter. Det finns ingen plats för prostitution i ett sunt väl fungerande samhälle där män och kvinnor respekterar varandra. Prostitution är förtryck.

1) Det beror på att det inte är PK för kvinnor i Sverige att gilla sex.

2) Nej alla länder har socialbidrag.

3) Varför skulle kvinnor få psykiska problem av sex? Då borde de få psykiska problem av att ha sex med vanliga partners också.

4) Nej varför skulle kvinnor hata män för att de haft sex med dem?

5) Nej det har inget med respekt att göra. Nej det är inte förtryck. Det är inget fel med förtryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in