Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-01, 09:14
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har i och för sig svårt att se varför den skulle behövas tas bort... Det inlägget innehåller ju varken kritik mot regimens politik eller regimmedias nyhetsrapportering. Samtidigt innehåller inlägget en personlig förolämpning. Regimmedia har ju länge målat upp "näthatet", t.ex. kommentarer som tas bort, som bestående av förolämpningar och hot, vilket ju stämmer överens med just det inlägget. Åtminstone har jag svårt att se hur det skulle skada regimmedia och indirekt regimen att tillåta den kommentaren att ligga kvar...

Dom blev väl förvånade över att stöta på en kommentar som uttryckte sig grovt på riktigt? Det tog väl tid att utreda vad dom skulle göra? Polisanmäla, ge twitterkompisar tid att dokumentera, vänta på svar från chefen? Säkra ip? söka mer resurser för att kunna "ta debatten"?

Rätt oproffsigt att inte ta bort kommentaren direkt, om den nu verkligen låg kvar? Meddelandet gick ju fram till mottagaren.
Citera
2014-04-01, 13:56
  #326
Medlem
Menveds avatar
Ska bli intressant att se hur de modererar den här artikelns kommentarer.

http://debatt.svt.se/2014/04/01/sd-a...s-som-en-sekt/
Citera
2014-04-01, 15:46
  #327
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ska bli intressant att se hur de modererar den här artikelns kommentarer.

http://debatt.svt.se/2014/04/01/sd-a...s-som-en-sekt/

Tja, än så länge verkar det vara helt ok att benämna sina meddebattörer "vita högermän". En liten tillsägelse om att man ska undvika "interna diskussioner" renderar det, men inlägget står kvar. Få se om det tas bort efter flaggning.


Citat:
JanArvidJanson Axel Edgren • för 2 timmar sedan
Vet du vilken massmördarregim VPK var en filial till, eller har du glömt det?
12 • Svara•Dela ›

Axel Edgren JanArvidJanson • för 2 timmar sedan
LOL, vit högerman låtsas att någon har anledning att vara rädd för bolsjeviker anno 2014. Det kanske är dags att hemhjälpen kollar i garderoben och lovar dig att inga ryssar sitter och lurar med hammare och skära i händerna?
1 • Svara•Dela ›

Mentat57g Axel Edgren • för en timme sedan
Vad har JanArvidJansons hudfärg med saken att göra?

Om han nu är vit, vilket jag inte har en aning om och totalt struntar i, så är det väl rent rasistiskt att anse att det är en faktor i sammanhanget?
18 • Svara•Dela ›


debattsvtse Moderator Mentat57g • för en timme sedan
Nu blir den här tråden för intern. Diskutera gärna innehållet i texten, inte varandra. /dialogredaktören
• Svara•Dela ›

Pressure_Suit debattsvtse • för några sekunder sedan
Spännande att kommentarer om meddebattörers hudfärg och kön och deras rätt att uttala sig baserat på detta får stå kvar, Dialogredaktören. Även insinuationer om sinnessjukdom är tydligen ok. Hur kommer det sig?
__________________
Senast redigerad av TransitGloria 2014-04-01 kl. 15:53.
Citera
2014-04-01, 18:00
  #328
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ska bli intressant att se hur de modererar den här artikelns kommentarer.

http://debatt.svt.se/2014/04/01/sd-a...s-som-en-sekt/

1:a april känns som helt rätt dag att publicera denna tramsartikel. Jag noterar att debattredaktören är väldigt tam, har de 4 vänsterkvinnorna gett upp efter all kritik eller har de bara en dålig dag? En artikel som denna borde ju vara mumma för SD-hatarna på SVT.
Citera
2014-04-02, 18:16
  #329
Medlem
Kan dessa debattredaktörer få pengar från staten genom detta tro?
Minns inte hur det var, men visst skulle man kunna ansöka om pengar ifall man tog debatten på "internet".
Citera
2014-04-02, 18:27
  #330
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
1:a april känns som helt rätt dag att publicera denna tramsartikel. Jag noterar att debattredaktören är väldigt tam, har de 4 vänsterkvinnorna gett upp efter all kritik eller har de bara en dålig dag? En artikel som denna borde ju vara mumma för SD-hatarna på SVT.

Samma sak idag på artikeln om näthatet. Det är en helt annan, mer respektfull ton gentemot debattörerna. Om någon säger att "näthat är vad vänstern kallar högeråsikter" så är det ingen dialogredaktör som försöker bjäbba emot. Borta är också alla von oben-kommentarer som tidigare var så vanliga.

Ska bli intressant att följa detta. Om de inte börjar förtala sina debattörer igen (på samma sätt som ring-p1-debattörerna förtalas) så kan de snart drabbas av twitterdrev.
Citera
2014-04-02, 18:50
  #331
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Samma sak idag på artikeln om näthatet. Det är en helt annan, mer respektfull ton gentemot debattörerna. Om någon säger att "näthat är vad vänstern kallar högeråsikter" så är det ingen dialogredaktör som försöker bjäbba emot. Borta är också alla von oben-kommentarer som tidigare var så vanliga.

Ska bli intressant att följa detta. Om de inte börjar förtala sina debattörer igen (på samma sätt som ring-p1-debattörerna förtalas) så kan de snart drabbas av twitterdrev.

Ja, de som klagade på tonen verkar inte vara intresserade av att diksutera ens när det finns moderatorer. Jag antar att de vill kunna kontrollera diskussionen helt genom att endast delta i envägskommunikation och kommunikation med likasinnade. De litar inte på sina argument.
Citera
2014-04-02, 22:51
  #332
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Samma sak idag på artikeln om näthatet. Det är en helt annan, mer respektfull ton gentemot debattörerna. Om någon säger att "näthat är vad vänstern kallar högeråsikter" så är det ingen dialogredaktör som försöker bjäbba emot. Borta är också alla von oben-kommentarer som tidigare var så vanliga.

Ska bli intressant att följa detta. Om de inte börjar förtala sina debattörer igen (på samma sätt som ring-p1-debattörerna förtalas) så kan de snart drabbas av twitterdrev.

Jag misstänker att det helt beror på vilken dialogredaktör som arbetar för tillfället. Jag har till exempel fått ett inlägg raderat för att jag under en diskussion om krigspropaganda påpekat att den välkända bilden från ett påstått serbiskt koncentrationsläger var fejk (faktum) med förklaringen att "det fanns andra läger"...om frk Ferhatovic arbetar är jag övertygad om att modereringen är mer subjektiv och personlig än från exempelvis Sahlin. Men det är ju bara mina egna spekulationer. Om den förbättrade tonen håller i sig och modereringen blir objektiv och neutral i samtliga fall blir jag mycket glatt överraskad.
Citera
2014-04-03, 09:57
  #333
Medlem
densistasovjets avatar
Jag har helt underskattat intelligensen hos dom som jobbat på SVT debatt. Trodde att de inte hade en klar strategi, men tji fick vi andra.

Det är ju helt klart att avsaknaden av Magegård och andra vänstertroll i kommentarsfälten inte saknas av någon och att debattredaktionen inte bryr sig ett skvatt. Genom att strypa kommentarsmöjligheten på icke kontorstid så har dom ju gjort en helt briljant indirekt styrning av vilka artiklar som går att kommentera. Nu pluppar det upp artiklar som skulle bli sågade jämns med fotknölarna om kommentarsfältet var öppet och samtidigt så styr dom de andra artiklarna också så att de är lagom icke PK och definitivt inte utmanar deras åsiktshegemoni.

Om ni kollar efter, så alla de som vara tunga debattörer på Newsmill och som låg tio i topp, är totalt borta på SVT debatt. Istället intellektuellt förklenande artiklar om självupplevd mobbning vilket inte tillför debatten någonting. Givetvis är detta strategin, dvs att fördumma den.
Citera
2014-04-03, 21:54
  #334
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Samma sak idag på artikeln om näthatet. Det är en helt annan, mer respektfull ton gentemot debattörerna. Om någon säger att "näthat är vad vänstern kallar högeråsikter" så är det ingen dialogredaktör som försöker bjäbba emot. Borta är också alla von oben-kommentarer som tidigare var så vanliga.

Ska bli intressant att följa detta. Om de inte börjar förtala sina debattörer igen (på samma sätt som ring-p1-debattörerna förtalas) så kan de snart drabbas av twitterdrev.
Lärdomen (för den som vill bekämpa en fri, öppen och kritisk debatt) är att detta är INTE rätt väg att gå. Ett effektiv åsiktsförtryck åstadkommes bäst genom att någon anonymt stryker inlägg och på så sätt tröttar ut de debattörer som framför avvikande åsikter.

Att låta sina medarbetare aktivt följa och ibland delta i diskussioner borgar förr eller senare för att en viss förståelse uppstår (jfr Stockholmssyndromet). Har någon av censorerna därtill ett uns intelligens eller en knivsudd intellektuell hederlighet riskerar denne därtill att ta till sig av de avvikande argument som framförs. Kanske till och med börja skärskåda de egna argumenten och övertygelserna.

Vi är flera som den vägen vandrat.
Citera
2014-04-04, 01:45
  #335
Medlem
nins avatar
Ännu en dag med massa censurerade inlägg på extremt lösa grunder och ett inlägg som man överhuvudtaget inte fick kommentera. Dialogredaktörernas beteende är helt klart värdig en diktatur.
Citera
2014-04-04, 15:59
  #336
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Ännu en dag med massa censurerade inlägg på extremt lösa grunder och ett inlägg som man överhuvudtaget inte fick kommentera. Dialogredaktörernas beteende är helt klart värdig en diktatur.

Japp. Idag fick jag ett inlägg raderat där jag undrade hur "allas lika värde" mättes och i vilken valuta. Jag kanske inte skulle påpekat att FN-deklarationen talar om allas lika värdighet, och inte värde. Det var för övrigt fullkomligt on topic, och som svar på en fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Att låta sina medarbetare aktivt följa och ibland delta i diskussioner borgar förr eller senare för att en viss förståelse uppstår (jfr Stockholmssyndromet). Har någon av censorerna därtill ett uns intelligens eller en knivsudd intellektuell hederlighet riskerar denne därtill att ta till sig av de avvikande argument som framförs. Kanske till och med börja skärskåda de egna argumenten och övertygelserna

Detta skänker mig också en smula hopp. Men dubbeltänket är en bastion hos dessa människor, och de skulle nog inte vara utvalda till detta viktiga arbete om de inte kunde hålla två motsatser i medvetandet samtidigt och hålla den för sann som passar för tillfället, och växla mellan båda utan att erkänna det för sig själv. Det vill säga, slå ner som hökar på allt som på något sätt kan tolkas som tillstymmelse till tankebrott som antimångkulturalism, strikt jämlikhet och afrofobi samtidigt som de hämtar nytt kaffe i korridoren på sin helvita arbetsplats och hälsar übervänligt falskt på den enda afrikanen där, vars arbete är att skura deras toaletter. Vi debattörer blir perfekta måltavlor för deras projektioner. Orwell beskrev "two minutes of hate" i 1984 som var en ventil där den kognitiva dissonansens smärta kunde pysa ut i vrede. Genom att godtyckligt radera medborgares inlägg och rätt till talan kan de göra något liknande, fast i stället för Goldstein är det "näthatarna".
__________________
Senast redigerad av TransitGloria 2014-04-04 kl. 16:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback