2014-04-02, 15:03
Medlem
glasses123s avatar
Jävligt smart att vara ute och festa när man är 14 med dom som är 5 år äldre. Såklart att när man är full som 14 åring så vill man ju knulla, Hon sära på benen med egen vilja. Sen så ångra hon sig och sa att det var våldtäkt. Håller med hult till fullo, Man ljuger fan inte om en våldtäkt eller försöker få uppmärksamhet genom det. Sen att Ascheberg inte visar delarna av videon där han faktiskt förklarar hur allt hände är ju bara pinsamt. Sen också det hon fick stå ut mer var skrik efter henne och viskningar. Det hult fick stå ut mer var massa dödshot och liknande.

Sen dubbelmoralen i detta programmet är enormt. Ascheberg säger att han hatar anonyma kräk som hatar, Så själv letar dom upp "trollen" genom lögner om undersökningar.
Och såg att kissie skulle vara med nästa vecka. Hon hatar andra folk på sin blogg sen när hon får lite hat tillbaka så börjar hon gråta i TV.
Citera
2014-04-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Jag vill minnas att allting började med att Hult satt och hatade en viss grupp te.x fjortisar, och då tycker alla det är helt okej och säkert roligt då man själv kanske sympatiserar med dom åsikterna som Hult själv hade. Sen är det ingen direkt person som påverkas av att man gör ett klipp där man hatar fjortisar, bögar blablabla, om ni förstår vad jag menar?

Hult gick allt förlångt när han gjorde filmen om Arvika bruden, då han inte hade någon vetskap alls om fallet, och sen att han verka tro att ingenting har hänt så fort det inte blir en fällande dom i rätten. Det stör mig så oerhört mycket att så många WT sitter och anklagar denna kvinna för att vara en lögnare bara för att rätten inte kunde göra ett tillräckligt bra jobb för att få en fällande dom

Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Jag håller med dig i sak. Men bara för att det inte blir fällande dom så betyder det inte att rätten har gjort något fel. Det finns av naturliga skäl höga beviskrav för fällande dom..

Har vi sett samma program? I det program som jag såg sa hon (Moa Grützelius) följande:

”Och anledningen till varför det inte blev någonting av polisanmälan, var för att min före detta bästa sa att jag var med på det i förhören”.

Så som jag tolkar det hela så kom ”det hela aldrig till rätten”
Senast redigerad av fuckuto 2014-04-02 kl. 15:29. Anledning: tecken
Citera
2014-04-02, 15:24
Medlem
divinebaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Det var väntat, folk tänker inte ens. Först ska de "hata näthatare" så "näthatar" de själva.

men jag tror att ALLA står för vad de skrev till muppen. Kommentarer baserades på "fakta" enligt TV3 och det trollet sagt, har ju existerat. Ingen lögn dör. Så två sidor av näthat; det lögnaktiga som trollet samt motreaktionen från folket.
Citera
2014-04-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Missade första avsnittet. Var det något att se?

Jupp! Jävligt bra program där man hänger ut internets avskum.

Finns på TV3 Play på internet, bara att googla.
Citera
2014-04-02, 15:33
Medlem
divinebaals avatar
Enligt Flashback verkar ju AH vara van att betala skadestånd ( (FB) Västervik, misshandel på högstadieskola + "jättebråk") - undrar om TV3 kommer följa upp det nya kravet?

Eller kommer FB gräva fram resultatet, som vanligt?
Citera
2014-04-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag får en känsla att de som hatar och mobbar mest på internet är de som själva är mest trasiga och utfrysta irl.

Helt otroligt vilka jävla White trash de gräver upp.. Hon benranglet som först ville vara med men ångrade sig när hennes nazist åsikter kom upp till ytan, vad fan är det för människa ?

Hon har suttit 24/7 och klagat på fattiga, arbetslösa och blattar men sjäv kan hon sitta i sin lilla äckliga stuga hela dagarna och hata.

Näthatare ska bli behandla på samma sätt som de behandlar andra. Har de även skadat andra människor med kränkningar förtjänar fan mer än bara uthängningar..

Vi vet ingenting om den här kvinnan jag kan förstå att hon inte vill diskutera med aschberg han hittar på det mesta dessutom borde ju detta vara olagligt stalking och åsiktsregistrering
Citera
2014-04-02, 16:15
Medlem
Urijahs avatar
Hur fan kan det vara lagligt för Aschberg att komma med ett skadeståndskrav? Han är ju fan bara en civil journalist, han representerar ju knappast en myndighet.

Tycker att hela detta programmet var rätt obehagligt att se. Riktigt Soviet-liknande åsiktsregistrering. Yttrandefriheten är tydligen inte så värdefull längre.
Citera
2014-04-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollelarsson
Vi vet ingenting om den här kvinnan jag kan förstå att hon inte vill diskutera med aschberg han hittar på det mesta dessutom borde ju detta vara olagligt stalking och åsiktsregistrering

Vi vet att hon är en jävla hagga som har värdelösa åsikter.

Det är uppenbart att det var hon, med tanke på att hon i princip erkände på plats och att hon efter inspelningen lade upp ett inlägg där hon sade att Aschberg var ute efter alla på Avpixlat.

Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Hur fan kan det vara lagligt för Aschberg att komma med ett skadeståndskrav? Han är ju fan bara en civil journalist, han representerar ju knappast en myndighet.

Tycker att hela detta programmet var rätt obehagligt att se. Riktigt Soviet-liknande åsiktsregistrering. Yttrandefriheten är tydligen inte så värdefull längre.

Är du dum i hela huvudet? Det är Moa som kommer med skadeståndskravet. Han är bara där som ombud och meddelar situationen.

Jag är glad att programmet visas. Så att internetidioter får se hur det kan gå när man inte beter sig ordentligt. Tror du är lite rädd för att åka fast.
Citera
2014-04-02, 16:27
Medlem
Haha, vad Robban såg gammal och sliten ut i det programmet. Riktigt komiskt då han satt och stirrade på Moas bröst under intervjun med henne. Var hon nykter och höll sig ifrån berikarsällskap då "våldtäkten" inträffade har hon min djupaste sympati, men jag fick intryck av att hon redan i så unga år hade avverkat en rad av ex och söp till bra på den där festen, och att festen kryllade av främlingar. Givetvis är detta bara mitt personliga intryck.

Sedan har ju naturligtvis Robert A. ett medansvar för våldtäktssituationen i landet. För 70 år sedan var gruppvåldtäkter ett okänt fenomen i landet och det var vanligt att kvinnor höll på sig till dess att de var 20 och väntade på den rätte. Media har drivit fram den sexuella revolutionen samt den genom stöld från skattebetalarna finansierade massinvandringen, och Robban är en del av "mainstream" media.

Vuxna män utifrån räknas som barn och grupperas samman med småflickor:
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1472473/Sveriges-snabbaste-14-aring-springer-runt-Centralskolan.html
Ovanstående exempel är så löjligt att det inte är sant, men lik förbannat verkar folk vara rädda att ropa att kejsaren är naken. Naturligtvis skulle det inte räcka med 10000 kronor i skadestånd för att Robert Aschberg och hans kumpaner skulle sägas ha sonat sin skuld.
Citera
2014-04-02, 16:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Hela dramaturgin med hur de sitter i olika bilar och har "spanare" som registrerar till Aschberg att "kusten är klar" och liknande ska ju också ge intrycket att det handlar om grova brottslingar som konfronteras av polisen, snarare än oliktänkande som frågas ut av journalister. Budskapet de medvetet vill sända ut till människor som säger emot hatiska feminister som "sinoes" eller hatiska svartskallar som Zolfagary är: "Våga bara inte! Vi ser dig. Och vi ser dig som en brottsling. Vi kommer göra livet surt för dig om du vågar sätta dig upp mot överheten."

Organisationen som ligger bakom registreringen (Researchgruppen) har själva kallat sig "svenska Stasi" så liknelsen med Sovjetunionen är knappast opåkallad.
Citera
2014-04-02, 16:43
Medlem
UlfGullivers avatar
Tråkig utfyllnads-TV. Tv3 trodde verkligen de hade hittat ett koncept som skulle göra succé...

"Nu är vi på väg till honom, han ska tydligen bo här. Där är han ju!"
"Varför gör du såhär?"
"Jag vet inte vad jag tänkte på, förlåt "
"Lovar du att inte göra om det?"
"Ja"

Hur kul kommer det bli i längden?
Citera
2014-04-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vad hade Moas näthatare gjort?
Mer än att han var oense och uttryckt sig lite taskigt?

Inte ens den största idiot missade att Hult gjorde sitt yttersta för att sprida missaktning och löst grundade rykten. Det är inte att vara oense och för varje normalt funtad individ knappast "lite" taskigt. Fattar inte varför man ställer frågor här på Flashback när man inte har koll på det mest fundamentala.

Förövrigt undrar jag om alla kommentarer gällande att inga invandrare "hängs ut" osv har ni sett kommande avsnitt? Skulle det bara vara "vita" som hängs ut lär väl förklaringen ligga i att vi förmodligen ligger i topp.

Inläggen fram tills det första programmet hade premiär har ondgjort sig att bara Sverigedemokrater och "sverigevänliga" kommer hängas ut. Något första programmet visat inte stämde.

Ser fram emot nästa program...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in