2014-04-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boatsNhoes
Om man faktiskt är uppmärksam på programmet så är dem väldigt noga med att alla har rätt till en åsikt men det är just hoten och kräkningar som är felet, men du är antagligen en näthatare själv och hatar på programmet för att du är rädd att få in Aschberg i vardagsrummet

Har också märkt det. Näthatarna blundar för vad programmet egentligen handlar om, och ser det helt enkelt som ett lätt mål för att sitta och gnälla om på Flashback. Patetiskt.
Citera
2014-04-02, 12:56
Medlem
Blir så besviken av att se hur vissa människor (som Alexander i avsnittet) dömer folk utan hållbara belägg. Det han (Alexander) fick var "hear say" från ett ex och inget annat. Ja ja, då måste det ju vara sant!
Så hemskt också att vissa av hans följare på Facebook (som nu stängts ner) som tror att det han förmedlar är sant. Människor måste vara smartare än så kan man tycka, det finns alltid olika sidor av en historia. Finns knappt några värre egenskaper än att vara fördomsfull och ignorant.

För övrigt är livet är för kort för att man ska näthata personer, varför beblanda sig med negativa hobbys istället för att göra något positivt.
Citera
2014-04-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Det var väntat, folk tänker inte ens. Först ska de "hata näthatare" så "näthatar" de själva.

Tycker helt enkelt bara att programmet ser till att karma gör sitt jobb!
Citera
2014-04-02, 12:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Såg du inte kattan57 i programmet?
Jo, jag har även läst hennes kommentarer på olika sajter. Hon kan använda väldigt fula ord när hon läser om våldtäktsmän, mördare och andra grova brottslingar. Jag förstår att sjuka människor som gillar brottslingar kan störa sig på sånt.
Senast redigerad av baggebo1 2014-04-02 kl. 13:07.
Citera
2014-04-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
Har sökt runt lite nu om denna Moa grutzelius och kan konstatera att hon INTE blev våldtagen, hon är bara en smutsig slampa som vill ha uppmärksamhet, är det någon som ska bli uthängd så är det hon. Kan inte länka för sitter på mobil.

Wow det måste vara riktigt säkra källor du hittat på nätet..... Eller tittade du i spåkulan?
Den som inte själv varit inblandad har ingen aning om bakomliggande orsaker till det som ska ha skett.
Citera
2014-04-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Hult hatar" har nu stängt ner sin facebooksida efter flera hundra kommentarer med grovt hat, hot och hets. De flesta hotade i eget namn så vi får hoppas att han polisanmäler. I vilket fall så har programmet haft avsedd effekt.

https://www.youtube.com/watch?v=7rarpnzGZt0

Vissa skulle nog hålla med dig... Men (rätt eller inte) KARMA IS A BITCH!
Citera
2014-04-02, 13:27
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Han försöker väl inte tysta ned någon? Det enda han gjorde var ju att konfrontera dem saker som de själva sagt och påpeka eventuella lagbrott som de begått.

Att sedan de fega hatarna inte vågar stå för det de har gjort är ju inte Aschbergs fel?
du låter ju som en näthatare....

det som är så farligt, ashberg leker hitler och väljer vem folk skall hata pga att han är på tv

om någon säger tex "dom där äckliga invandrarna jävlarna våldtar fan hela tiden" så anser du att det skulle ses som näthat och att han skall outas ?
skulle denna personen outas så skulle han behöva SÄPO i resten av sitt liv, eller flytta och få en annan identitet

som alltid är det bara vänster idioter som, gillar detta

men lätt att leva i molnen som du när man inte har invandrar gäng över allt som ställer till med skit
Citera
2014-04-02, 13:34
Medlem
SearchAndFinds avatar
Var kul när han Hult blev konfronterad och såg ut som att han skulle börja gråta. Det är lustigt med människor vars största komplex ligger i det låga intellektet och jag tror att det är mest därför han har eller har haft sin sida. Inte nödvändigtvis för att just hata utan för att få bekräftat för sig att andra tycker att han är intelligent. Det skulle inte förvåna mig om han hade stora problem att ens klara av högstadiet och än sämre lär det ha gått på gymnasiet.

Jag förstår inte riktigt vad kattan57 gjorde med i programmet men jag missade en del om henne med. Hade hon inte gett sig på någon privatperson utan enbart spridit sitt hat mot vissa folkgrupper så kunde de väl ha låtit henne vara. Sådana åsikter är det många som har och av förklarliga skäl något som man ogärna kanske tar upp på fikarasten. Att då få ventilera sig på internet är nog av stor
betydelse om man mår som så.

Även om man är en offentlig person tycker jag inte att man ska behöva räkna med mejl där folk önskar livet av en. Vad är det för jävla nivå. Kritisera sakligt och om man nu ska mejla tanten så kan man väl ändå undvika att sänka sig så lågt.
Citera
2014-04-02, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Chis
Blir så besviken av att se hur vissa människor (som Alexander i avsnittet) dömer folk utan hållbara belägg. Det han (Alexander) fick var "hear say" från ett ex och inget annat. Ja ja, då måste det ju vara sant!
Så hemskt också att vissa av hans följare på Facebook (som nu stängts ner) som tror att det han förmedlar är sant. Människor måste vara smartare än så kan man tycka, det finns alltid olika sidor av en historia. Finns knappt några värre egenskaper än att vara fördomsfull och ignorant.

För övrigt är livet är för kort för att man ska näthata personer, varför beblanda sig med negativa hobbys istället för att göra något positivt.
Jag vill minnas att allting började med att Hult satt och hatade en viss grupp te.x fjortisar, och då tycker alla det är helt okej och säkert roligt då man själv kanske sympatiserar med dom åsikterna som Hult själv hade. Sen är det ingen direkt person som påverkas av att man gör ett klipp där man hatar fjortisar, bögar blablabla, om ni förstår vad jag menar?

Hult gick allt förlångt när han gjorde filmen om Arvika bruden, då han inte hade någon vetskap alls om fallet, och sen att han verka tro att ingenting har hänt så fort det inte blir en fällande dom i rätten. Det stör mig så oerhört mycket att så många WT sitter och anklagar denna kvinna för att vara en lögnare bara för att rätten inte kunde göra ett tillräckligt bra jobb för att få en fällande dom
Citera
2014-04-02, 14:21
Medlem
blappes avatar
Näthatandet hör internet till, till viss del för att man har ett kortare avstånd mellan tanke och ord när man sitter bakom en skärm. Det gör dock å andra sidan att "åsikterna" som uttrycks där kan tas mindre seriöst. Det bästa sättet att hantera åsikter man inte gillar är fortfarande att ignorera dessa. Får man hatmail kan man filtrera vissa e-post adresser te x.
Citera
2014-04-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Jag vill minnas att allting började med att Hult satt och hatade en viss grupp te.x fjortisar, och då tycker alla det är helt okej och säkert roligt då man själv kanske sympatiserar med dom åsikterna som Hult själv hade. Sen är det ingen direkt person som påverkas av att man gör ett klipp där man hatar fjortisar, bögar blablabla, om ni förstår vad jag menar?

Hult gick allt förlångt när han gjorde filmen om Arvika bruden, då han inte hade någon vetskap alls om fallet, och sen att han verka tro att ingenting har hänt så fort det inte blir en fällande dom i rätten. Det stör mig så oerhört mycket att så många WT sitter och anklagar denna kvinna för att vara en lögnare bara för att rätten inte kunde göra ett tillräckligt bra jobb för att få en fällande dom

Jag håller med dig i sak. Men bara för att det inte blir fällande dom så betyder det inte att rätten har gjort något fel. Det finns av naturliga skäl höga beviskrav för fällande dom..
Citera
2014-04-02, 15:01
Medlem
Missade första avsnittet. Var det något att se?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in