Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-31, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy

Har din tjej förresten testats för trichomonas? Uppenbarligen mycket svårtestat på män men enkelt på kvinnor. Botas av en annan antibiotikafamilj (Nitroimidazoler), här är standardkuren flagyl. Trichomonas leder också till prostatit men där är makrolider/tetracykliner och fluorokinoloner verkningslösa.

Läste lite symptom på trichomonas och det stämmer fan perfekt in med problemen tjejen har haft, smärtan i magen och allt. Jag med för den delen. Hon har ju fått Flagyl i en 5-dagarskur av sin gyn nyligen, och blev då bra. Men kan dom vara så jävla retard i huvudet att dom enbart behandlar en av oss, om det är sexuellt överförbart?

Har inte börjat käka någon antibiotika alls än, väntar in doxycyklinen nu. Men kanske värt att ringa farbror doktorn och säga att tjejen fått odlingssvar, och hon har trichomonas - och käka en kortare kur flagyl till att börja med? Haha, vilken jävla soppa det här är!

Jävligt udda att dom tjatar om klamydia och HIV i skolan när man var ung, när det uppenbarligen finns värre saker där ute
Citera
2014-03-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1
Läste lite symptom på trichomonas och det stämmer fan perfekt in med problemen tjejen har haft, smärtan i magen och allt. Jag med för den delen. Hon har ju fått Flagyl i en 5-dagarskur av sin gyn nyligen, och blev då bra. Men kan dom vara så jävla retard i huvudet att dom enbart behandlar en av oss, om det är sexuellt överförbart?

Har inte börjat käka någon antibiotika alls än, väntar in doxycyklinen nu. Men kanske värt att ringa farbror doktorn och säga att tjejen fått odlingssvar, och hon har trichomonas - och käka en kortare kur flagyl till att börja med? Haha, vilken jävla soppa det här är!

Jävligt udda att dom tjatar om klamydia och HIV i skolan när man var ung, när det uppenbarligen finns värre saker där ute

Ja be om att få flagyl i combo med doxy det är en ganska vanlig kombination har själv testat men drick inte en droppe alkohol flagyl funkar som antabus du blir sjuk!
Citera
2014-03-31, 21:12
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1

Jag tog också flagyl under min kur och detta just för att utesluta trichomonas då den uppenbarligen är svårt att odla på män men orsakar prostatit.

Om din tjej har haft trichomonas så bör du ju givetvis också fått en kur flagyl annars smittar ni bara varandra igen. Megamiss av hennes gynekolog!!!

Förövrigt är det verkligen diskutabelt att prostatitpatienter inte får en dos flagyl som standard då flagyl är rätt ofarligt innan man kastar ciprofloxacin på dem. Dropkick, om du blir frisk av enbart flagyl så kanske du borde fundera på HSAN?

Det är helt fel att urologen skriver ut en farlig bredspektrumantibiotika med stor mängd allvarliga bieffekter trots att det hade i så fall varit verkningslöst då trichomonas inte på verkas av denna antibiotikafamilj.

Detta är farligt för patienten men också farligt då det bidrar till ökad resistensutveckling av andra bakterier.
Citera
2014-03-31, 21:35
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perra2011
Nu har jag äntligen fått en Läkare som skriver ut Antibiotika ifrån LANDSTINGET !

ska ta en Kur på Onsdag i 3 Veckor = Azithromycin

Skönt när man landar på en Läkare som bryr sig

Goda nyheter! Är det enligt Skerks studier?
Citera
2014-04-01, 01:20
Medlem
Jag har till och från följt den här tråden. Det är ett helvete många av er genomlider och jag tycker verkligen synd om er.

Nu till min fråga.

Jag har dom 3 senaste dagarna fått en obehaglig känsla i urinröret, penisen vid utlösning. Jag onanerar så gott som dagligen allt mellan 1-3ggr och har sex med min fru nästintill dagligen. Så jag får utlösning många gånger dagligen men ALDRIG tidigare haft den här känslan. Just precis vid orgasm ilar det till, svider det lite i urinröret men går över snabbt efteråt. Händer att vi har analsex ibland då hon vill ha det och jag brukar inte använda kondom när jag tar henne analt. Hon gillar inte kondom.

Idag fick jag kasta mig in på toaletten när jag kom hem. Var jätte kissnödig men när jag satte mig ner kändes som att jag hade trängningar, det kom inget urin först, utan det var som ett stort tryck och jag höll på att explodera. Men när det väl kom urin kändes det som orgasm. Var jätteskönt och det sved inget. Jag har även kissat flera gånger idag, då jag dricker mycket vatten och det svider inte.

Har även jag åkt prostatit? Behöver jag be min läkare känna på prostatan eller kan jag be min fru känna på den försiktigt?

Tacksam för svar för just nu så misstänker hon mig för otrohet efter att jag nämnde besvären med utlösningen. Vilket aldrig har skett så klart. Jag är en trogen man.

En annan sak, har varit sjuk vid flera tillfällen senaste året. Och fått flera penicillinkurer kan det också vara en orsak till mitt problem?

Jag strax över 30 och vill inte få besvär som kan påverka mitt sexliv/samliv då jag verkligen älskar sex.

Hjälp mig.

Mvh
Citera
2014-04-01, 14:24
Medlem
Ingen hjälp här inte.

Jag tog en diklofenak-sup i natt. Jag hade lite svårt att få in den först då den var så stor, men till slut gick det. Idag hade jag sex med min fru på lunchen och kände inte alls av någon obehaglig smärta vid ejakulation. Ska jag fortsätta att ta diklofenak-sup någon dag till eller bara låta det vara?
Citera
2014-04-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Ingen hjälp här inte.

Jag tog en diklofenak-sup i natt. Jag hade lite svårt att få in den först då den var så stor, men till slut gick det. Idag hade jag sex med min fru på lunchen och kände inte alls av någon obehaglig smärta vid ejakulation. Ska jag fortsätta att ta diklofenak-sup någon dag till eller bara låta det vara?

Fortsätt ta den regelbundet ett tag om den hjälper och ett tips
Är att köra upp den sakta när du ligger i badet eller duschar varmt man får även känslan att den absorberas fortare när man är varm i kroppen!
Citera
2014-04-01, 20:56
Medlem
jag har också en obehaglig känsla precis under pungen där urinröret är när jag får utlösning,svullet är det också vf är det så är bara 19år är det ingen som vet om man kan ta bort dt?
Citera
2014-04-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Fortsätt ta den regelbundet ett tag om den hjälper och ett tips
Är att köra upp den sakta när du ligger i badet eller duschar varmt man får även känslan att den absorberas fortare när man är varm i kroppen!

Ja tycker det låter vettigt, ska fortsätta att ta 1-2 suppar ett tag och utvärdera det hela. Ska träffa min läkare på lördag och får väl helt enkelt be honom göra det jag fasar för. Han får känna på min prostata helt enkelt. Det känns skönt att det inte uppstod någon smärta vid ejakulation idag när jag och frun hade sex, så nog hade suppen effekt.

Jag tycker känslan av att stoppa upp suppen var obehaglig. Har för mycket hår kring öppningen och det skavde och ha sig. Tänkte klicka på lite vaselin på suppen och hoppas det blir lättare då.

En fråga till:

Ni som har dessa besvär, ägnar ni er åt någon form av prostatamassage, utvändig eller invändig i så fall? Finns det risker med prostatamassage? Jag har alltid lockats av att få prostatan sk mjölkad men vet verkligen inte om jag vågar låta min fru göra något sådant. Är det riskfritt, rent av bra för prostatan eller kan det bidra till besvärliga inflammationer?
Citera
2014-04-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ja tycker det låter vettigt, ska fortsätta att ta 1-2 suppar ett tag och utvärdera det hela. Ska träffa min läkare på lördag och får väl helt enkelt be honom göra det jag fasar för. Han får känna på min prostata helt enkelt. Det känns skönt att det inte uppstod någon smärta vid ejakulation idag när jag och frun hade sex, så nog hade suppen effekt.

Jag tycker känslan av att stoppa upp suppen var obehaglig. Har för mycket hår kring öppningen och det skavde och ha sig. Tänkte klicka på lite vaselin på suppen och hoppas det blir lättare då.

En fråga till:

Ni som har dessa besvär, ägnar ni er åt någon form av prostatamassage, utvändig eller invändig i så fall? Finns det risker med prostatamassage? Jag har alltid lockats av att få prostatan sk mjölkad men vet verkligen inte om jag vågar låta min fru göra något sådant. Är det riskfritt, rent av bra för prostatan eller kan det bidra till besvärliga inflammationer?

jag kör samma medicin vid behov och då tar jag dom när jag ligger i badet och låter dom smälta in! men det dåliga är att om man använder dom mer än en vecka så blir man grymt öm i ändtarmen och då svider det så man dansar indiandansen på toa!
Citera
2014-04-02, 12:01
Medlem
Citat:
Jag har till och från följt den här tråden. Det är ett helvete många av er genomlider och jag tycker verkligen synd om er.

Nu till min fråga.

Jag har dom 3 senaste dagarna fått en obehaglig känsla i urinröret, penisen vid utlösning. Jag onanerar så gott som dagligen allt mellan 1-3ggr och har sex med min fru nästintill dagligen. Så jag får utlösning många gånger dagligen men ALDRIG tidigare haft den här känslan. Just precis vid orgasm ilar det till, svider det lite i urinröret men går över snabbt efteråt. Händer att vi har analsex ibland då hon vill ha det och jag brukar inte använda kondom när jag tar henne analt. Hon gillar inte kondom.

Idag fick jag kasta mig in på toaletten när jag kom hem. Var jätte kissnödig men när jag satte mig ner kändes som att jag hade trängningar, det kom inget urin först, utan det var som ett stort tryck och jag höll på att explodera. Men när det väl kom urin kändes det som orgasm. Var jätteskönt och det sved inget. Jag har även kissat flera gånger idag, då jag dricker mycket vatten och det svider inte.

Har även jag åkt prostatit? Behöver jag be min läkare känna på prostatan eller kan jag be min fru känna på den försiktigt?

Tacksam för svar för just nu så misstänker hon mig för otrohet efter att jag nämnde besvären med utlösningen. Vilket aldrig har skett så klart. Jag är en trogen man.

En annan sak, har varit sjuk vid flera tillfällen senaste året. Och fått flera penicillinkurer kan det också vara en orsak till mitt problem?

Jag strax över 30 och vill inte få besvär som kan påverka mitt sexliv/samliv då jag verkligen älskar sex.

Hjälp mig.

Mvh

Känner igen mig i mycket av det du skriver. Råkade ut för liknande sak och fick ett tips av en vän att kolla in www.prostatithjalpen.se. Följde deras program och blev av med alla symptom efter 3 års kämpande. Hoppas att det kan vara till hjälp.
Citera
2014-04-02, 12:54
Medlem
Fy helvete...

Har varit fri ifrån symptom i säkert över två månader nu, men så höll jag ett uppehåll på onanin, så jag hade inte runkat på ca 10 dagar. Det kändes inte till att vara problem, men så lättade jag på trycket igårkväll och redan sekunder efteråt så kändes en brännande, svidande och öm känsla i hela snoppen, urinröret och bak vid pungen.

Kunde verkligen känna hela processen när det gick ifrån himmelriket (som jag hade känt i två månader) och när helvetet kom tillbaka strax efter utlösning, det kändes precis som att det var någon jäkla frätande batterivätska i urinröret som fick baksug och spred smärtan i skrevet.

Detta hände efter att jag hade väntat 10 dagar på utlösning. Innan dess så fick jag utlösning dagligen och hade inga problem.

Är så jävla trött på detta skit. Tydligen så är prostatit en väldigt vanlig urologisk åkomma för män, men ändå så vet inte läkarna vad skiten är för något eller har botemedel?

Hur kan det komma sig att vi lever år 2014, men igenom alla dessa år av helvetes smärta för män i underlivet, så har ingen tagit på sig att forska om skitet?

Visst, prostatacancer osv. kanske är viktigt att forska om, men vad fan är det lönt att leva för om man ska ha denna smärta konstant dagligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in