2014-04-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvana
OMG!! Var du där?!?! Konstigt att polisen inte ville förhöra dig då.

Konstigare är väl att ingen blev dömd, det brukar dom som begår brott bli, speciellt när det finns på film..

whoops, nu tänkte du inte till va?
Citera
2014-04-01, 22:30
Medlem
Det verkar som att flera här känner igen sig med de sk näthatarna.
Citera
2014-04-01, 22:31
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usmcc
Seriös fråga... Är de bara "hat" mot invandrare, feminister, antivita, judar, muslimer m.fl. som kommer tas upp?

De som hatar mot svenskar och sverigedemokrater är inte värda att belysa? Exempelvis de som hotar folkvalda politiker?
Gissa tre gånger.
Citera
2014-04-01, 22:32
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Heh? Aschberg har ALLTID varit PK när det gäller invandringen. Han är för helsicke styrelseledamot i EXPO!!!
Ja, , men jag menar hans sätt att vara rå och barsk. Det du sa hade jag ingen aning om. Jaja han kanske är dum i hudvudet på riktigt, och inte aom alla nadra som hittar på för att vara pk (offentligt)
Citera
2014-04-01, 22:33
Medlem
-DaRude-s avatar
Vad hade Moas näthatare gjort?
Mer än att han var oense och uttryckt sig lite taskigt?
Citera
2014-04-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det allra ynkligaste och fegaste som existerar är människor som använder sin egen upphöjda plattform (d.v.s journalister) och den publik de har, till att göra ner vanliga privatpersoner med vinklade reportage. Om det nu verkligen är så att brott begåtts, så får det prövas i domstol precis som vanligt. Det enda som det vidriga kräket Aschberg gör är att förfölja människor med felaktiga åsikter, och agera domare och bödel för människor som inte är dömda i svensk domstol. Människor som inte har någon utsikt att göra sin egen röst hörd eller som kan få presentera sin egen version. Det är bara den hårdvinklade och klippta smörja som TV3 sänder som gäller.

Man får snart lagstifta om att införa stora inskränkningar i hur media får agera gentemot privatpersoner för att stävja det här missbruket och förföljelsen.

Men ta dig samman.

För det första får du det att låta som att journalister är någon slags särskild samhällsklass, utvalda av någon diktator. Journalister är folk som andra har anställt för att skriva eller rapportera i en tidning eller tv-program som de äger. Du kan väl själv starta en tidning och börja skriva i den, så vips har du ditt eget medium med dina egna texter. Journalister skriver under med sina namn, så vad de än skriver om står de ju för.

För det andra handlar det inte om åsikter, det handlar om hot och direkta trakasserier. Aschberg säger ju tom tydligt att "åsikter kan man ju ha", men att man måste tänka över hur man levererar dem. Att bara skriva att man hoppas att någon ska dö är inte en ideologisk ståndpunkt.

För det tredje fick personerna all chans i världen att förklara sina handlingar och ord. Aschberg uppmanade ju till dialog med dem. Hade de haft någon vettig poäng med sina könsord och hot borde de ju kunnat förklara den.

För det fjärde blev dessa personer inte uthängda eller utsatta på något orättvist sätt - allt man gjorde var ju att fråga dem om saker de själva skrivit och sagt. Om de valde att gå därifrån respekterades det. Med anonymiteten intakt.

Men visst, välj att tycka synd om just dem.
Citera
2014-04-01, 22:35
Medlem
intesakuls avatar
Då FB nämndes så många gånger undrar jag hur många helt inaktiva konton som finns här. Någon som vet? För unikt med FB är att inget raderas och allt är publikt och anonymt.
Citera
2014-04-01, 22:38
Medlem
sectariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pohjoisesta
Jo faktiskt, det har du rätt i, det är en jävla skillnad att ta det över en kopp kaffe hemma och att bli påhoppad av ett helt tv-team på stan, men nånstans vill jag ändå hoppas att dom tar sig samman och inser att dom måste våga stå för sin sak. Jag må vara dum i huvudet men jag hade sagt åt aschberg att han är en idiot iallafall.
Det är en fullt naturlig reaktion att man blir lite paff och mållös om någon plötsligt konfronterar en och vill ha en förklaring på rak arm. Det blir inte bättre när just Robert Aschberg som är erfaren med den typen av konfrontationer dyker upp. Det lär dock vara så att en del faktiskt står på sig, men jag tror inte den typen av människor kommer visas lika frekvent i programmet. Tanken är ju att man ska visa hur patetiska dessa näthatare är och sen ska man koppla ihop det hatet med vissa åsikter så det verkar som folk med den här typen av åsikter är just patetiska näthatare.
Citera
2014-04-01, 22:39
Medlem
@acks avatar
Ja fy fan för den jävla kommunisten arshelberg, det blev precis som jag trodde, först en snyftare så folk kan nicka i medlidande och sen pang på "rasisterna" därefter!
Det kommer se likadant ut i kommande program, jag skulle verkligen vilja att asen från researchgruppen kunde komma på besök så man fick fronta dom irl! Skulle lätt råka svänga upp på trottoaren om flintRobban kom gående!
Citera
2014-04-01, 22:40
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Sovjetnivå nu. Makalöst att man sänder DDR-TV.

I USA så hängde man ut torskar på 70-talet i privat radio. I fria samhällen så borde man få styra sina privata bolag så som man själv vill. Det HÄR är yttrandefrihet. Om du inte gillar det kan du och dina rasistslynor sticka till Ryssland.

Varför ska man inte få hänga ut andra människor såhär? Är du kommunist som vill bestämma vad som ska få sändas? Jävla judeäckel.
Citera
2014-04-01, 22:41
Medlem
Spackelackans avatar
Den där juridikprofessorn som var expert på internet-rätt tyckte jag såg rätt pårökt ut i hans introduktion. Röda ögon och dimmigt ofokuserad blick! Undrar om han nyttjar nätdroger?
Citera
2014-04-01, 22:41
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Man får snart lagstifta om att införa stora inskränkningar i hur media får agera gentemot privatpersoner för att stävja det här missbruket och förföljelsen.

Varför detta hat mot yttrandefriheten? Absolut yttrandefrihet eller ingen yttrandefrihet alls. Det är så det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in